ahaweto Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Wiosenna promocja http://www.abcrc.pl/Commander-F3A-GM049XM . Grzechem byłoby nie skorzystać Model przyszedł bardzo solidnie zapakowany. Wszystkie elementy w foliowych woreczkach zabezpieczone przed przesuwaniem się w kartonie. Drobne elementy w osobnych ponumerowanych woreczkach. Wykonanie elementów bardzo dobre. Planuję zainstalować takie wyposażenie: silnik KEDA 36-12XL 770kv śmigło 11x8 pakiet 3300 4S 25C regulator Turnigi 60A serwa 4szt Tower Pro MG16 Wcześnie miałem z tej firmy Handymana. Bardzo fajny model. Pozawalał na szaleństwo i z tego powodu... poległ. Commander to już inna klasa. W tej cenie bardzo dobra oferta. Warto. Oblot nie wcześniej jak w miesiącach letnich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
team_badboy Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam ,szukam modelu drugiego do nauki akrobacij po motoszybowcu Pioneer 1400,wlasnie z F3A na poczatek tez mi wpadl w oko ten model mam pytanko, na poczatek lepszy bedzie wiekszy ten Commander F3A czy mniejszy SUNRISE F3A ,kolega mial i powiedzial ze zaszybki dla niego byl he. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Nie miał regulatora obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przytek Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Witam ,szukam modelu drugiego do nauki akrobacij po motoszybowcu Pioneer 1400,wlasnie z F3A na poczatek tez mi wpadl w oko ten model mam pytanko, na poczatek lepszy bedzie wiekszy ten Commander F3A czy mniejszy SUNRISE F3A ,kolega mial i powiedzial ze zaszybki dla niego byl he. Hej Mam Sunrise i absolutnie odradzam. Jest bardzo ładny i tyle. Na tym jego zalety się kończą. W powietrzu jest beznadziejny. Lata- to fakt. Wisi na sciane od roku. W tej wielkości modelu (jak Sunrise) duzo lepiej spisują się konstrukcje typu Extra 260 itp. Latają dobrze i dobrze wykonują akrobację. Ten Commander jest dużo wiekszy i cięższy i jest szansa że w powietrzu będzie zachowywał się chociaż trochę jak f3A Ładny !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2014 Adam, dorobisz mu pływaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Nie mam takich pływaków . Synowie Adama (z Podlasia) wyposażyli Acromastera w pływaki i całkiem sobie dobrze radzi. Czy z tym modelem jest to możliwe? Nie wiem jakby się zachowywał na wodzie i w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modevil Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Będę na dniach zamawiał ten model i zastanawiam się nad serwami - mam cztery nieużywane GWS Naro BB Pro w wersji cyfrowej. Niby trochę małe bo tylko 13 g i 2 kg momentu ale może dadzą radę? A może kupić coś większego - na forum widziałem że ktoś lata z Hitec HS-81. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Nabyłem takie serwa http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-SD-17MB Wypróbowałem je na stole podłączone do odbiornika. Jestem zadowolony bo w stosunku do serw z metalową przekładnią innych producentów których wcześniej używałem, te chodzą bardzo cicho. Idealnie pasują do mocowań jakie zastosował producent w modelu. Otwory we wrędze silnikowej mają rozstaw 25x25mm. Średnica kołpaka wynosi 63mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 1 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2014 W numerze 01/2014 FMT ukazał się artykuł opisujący Commandera. Żeby zamontować silnik Keda który ma średnicę zewnętrzną 38mm musiałem delikatnie z ukosować prostą krawędź górnego elementu komory silnikowej, gdyż część wirująca silnika ocierała o tę krawędź. Jak widać, po zamontowaniu silnika ma on fabrycznie nadany skłon i wykłon. Po zamontowaniu kołpaka w widoku z góry widać że wykłon jest troszkę większy niż potrzeba. Zapewne po to żeby móc ewentualnie go zmniejszyć wg. własnych preferencji. Piasta śmigła musi być troszkę dłuższa niż standardowe piasty. Również w w/w artykule jest o tym mowa. Pasta dostarczona z silnikiem KEDA pasuje na styk. Na zdjęciu widać o ile jest dłuższa od popularnej piasty Tower Pro. Jednak żeby zachować luz pomiędzy kołpakiem a przodem kadłuba musiałem do otworu w piaście pod oś silnika wkleić malutką nakrętkę M2,5 z zeszlifowanymi rogami. Jest jeszcze inna metoda dopasowania piasty do silnika. Również i o tym jest opisane w w/w artykule. Czoło kadłuba ma grubość ok. 17mm. Można to czoło do swoich potrzeb zeszlifować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modevil Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 A tutaj recenzja modelu na RCuniverse.com: http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=1516 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Mój sposób zamontowania silnika - przeróbka na tylne mocowanie na krzyżaku: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 1 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Bardzo pomysłowe. Zrobiłeś całkiem nowe łoże, mocniejsze i dodatkowo wszystkie połączenia wzmocniłeś. Klej czy żywica ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2014 Żywica z mikrobalonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allidan Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Model bardzo fajny , latam nim 2 sezony , radzę wzmocnić łoże silnika ponieważ producent oszczędzał na kleju , oraz wzmocnić podwozie jeśli model bedzie ladował na trawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Dawid jakie dałeś wyposażenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
allidan Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Regulator ESC Redox 80A 2-6S (taki miałem na stanie) Silnik- Redox 2500/1000- (miałem taki na stanie ), na silnik nie narzekam ale mógłby być troszkę mocniejszy Bateria-lipol 4s 2600. Latałem też na 3s ale brakuje mocy z tym setupem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Adam, jak Twój model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Niestety od ostatniego wpisu nie wykonałem żadnego ruchu. Tłumaczeniami nie będę Was zanudzał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Adam czy serwa ABC POWER miałes w użyciu czy to są pierwsze Twoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario70 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Dwie małe uwagi ode mnie po 3 miesiącach latania tym modelikiem - dotyczą podwozia. Jak pisał kol. allidan, rzeczywiście warto wzmocnić półkę podwozia głównego - trzeba podciąć trochę styropian i zalać żywicą spojenia. Ja myślałem, że to śruby się poluzowały a to cała półka się ruszała. I podobnie z kółkiem ogonowym - kilka ostrzejszych manewrów na trawiastym lotnisku i ta sklejeczka do której mocuje się podwozie ogonowe po prostu odpadła - też wymaga konkretnego wzmocnienia. A tak poza tym modelem lata się bardzo sympatycznie. Do treningów klasycznej akrobacji idealny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi