Skocz do zawartości

Commander F3A The Wings Maker


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiosenna promocja  http://www.abcrc.pl/Commander-F3A-GM049XM  . Grzechem byłoby nie skorzystać :rolleyes:

Model przyszedł bardzo solidnie zapakowany. Wszystkie elementy w foliowych woreczkach zabezpieczone przed przesuwaniem się w kartonie. Drobne elementy w osobnych ponumerowanych woreczkach. Wykonanie elementów bardzo dobre.

 

57f175dff6f0fa4f.jpg

 

Planuję zainstalować takie wyposażenie:

silnik KEDA 36-12XL    770kv

śmigło 11x8

pakiet 3300 4S 25C

regulator Turnigi 60A

serwa 4szt Tower Pro MG16

 

d47d6f13ef17d7b7.jpg

 

Wcześnie miałem z tej firmy Handymana. Bardzo fajny model. Pozawalał na szaleństwo i z tego powodu... poległ.

 

Commander to już inna klasa. W tej cenie bardzo dobra oferta. Warto.

 

Oblot nie wcześniej jak w miesiącach letnich.

Opublikowano

Witam ,szukam modelu drugiego do nauki akrobacij po motoszybowcu Pioneer 1400,wlasnie z F3A na poczatek tez mi wpadl w oko ten model mam pytanko, na poczatek lepszy bedzie wiekszy ten 

Commander F3A  czy mniejszy SUNRISE F3A ,kolega mial i powiedzial ze zaszybki dla niego byl he.
Opublikowano

 

Witam ,szukam modelu drugiego do nauki akrobacij po motoszybowcu Pioneer 1400,wlasnie z F3A na poczatek tez mi wpadl w oko ten model mam pytanko, na poczatek lepszy bedzie wiekszy ten 

Commander F3A  czy mniejszy SUNRISE F3A ,kolega mial i powiedzial ze zaszybki dla niego byl he.

 

Hej

Mam Sunrise i absolutnie odradzam. Jest bardzo ładny i tyle. Na tym jego zalety się kończą. W powietrzu jest beznadziejny. Lata- to fakt. Wisi na sciane od roku.  W tej wielkości modelu (jak Sunrise) duzo lepiej spisują się konstrukcje typu Extra 260 itp. Latają dobrze i dobrze wykonują akrobację.

 

Ten Commander jest dużo wiekszy i cięższy i jest szansa że w powietrzu będzie zachowywał się chociaż trochę jak f3A :) Ładny !!!

Opublikowano

Nie mam takich pływaków :) .  Synowie Adama (z Podlasia) wyposażyli Acromastera w pływaki i całkiem sobie dobrze radzi. Czy z tym modelem jest  to możliwe? Nie wiem jakby się zachowywał na wodzie i w powietrzu.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Będę na dniach zamawiał ten model i zastanawiam się nad serwami - mam cztery nieużywane GWS Naro BB Pro w wersji cyfrowej. Niby trochę małe bo tylko 13 g i 2 kg momentu ale może dadzą radę? A może kupić coś większego - na forum widziałem że ktoś lata z Hitec HS-81.

Opublikowano

Nabyłem takie serwa   http://abc-rc.pl/Serwo-Abc-Power-SD-17MB    Wypróbowałem je na stole podłączone do odbiornika. Jestem zadowolony bo w stosunku do serw z metalową przekładnią innych producentów których wcześniej używałem, te chodzą bardzo cicho. Idealnie pasują do mocowań jakie zastosował producent w modelu.

 

93a629fa0cd3a8a4.jpg

 

ccc7d29211cdaf6d.jpg

 

Otwory we wrędze silnikowej mają rozstaw 25x25mm.

 

188d52a0203cd24c.jpg

 

 

Średnica kołpaka wynosi 63mm.

Opublikowano

W numerze 01/2014 FMT ukazał się artykuł opisujący Commandera.

 

40c776664ac52611.jpg

 

4e8e2dc7a6ade673.jpg

 

263efe26e6d641fd.jpg

 

2fad9a1677be2074.jpg

 

dd2466ae998199f5.jpg

 

Żeby zamontować silnik Keda który ma średnicę zewnętrzną 38mm musiałem delikatnie z ukosować prostą krawędź górnego elementu komory silnikowej, gdyż część wirująca silnika ocierała o tę krawędź.

 

4e4ad0e5e5ea68ff.jpg

 

Jak widać, po zamontowaniu silnika ma on fabrycznie nadany skłon i wykłon.

 

275aa7905b027ff5.jpg

 

Po zamontowaniu kołpaka w widoku z góry widać że wykłon jest troszkę większy niż potrzeba. Zapewne po to żeby móc ewentualnie go zmniejszyć wg. własnych preferencji.

 

6aaa947e6f67db2d.jpg

 

Piasta śmigła musi być troszkę dłuższa niż standardowe piasty. Również w w/w artykule jest o tym mowa. Pasta dostarczona z silnikiem KEDA pasuje na styk. Na zdjęciu widać o ile jest dłuższa od popularnej piasty Tower Pro.

 

6942e92e2c6f1605.jpg

 

Jednak żeby zachować luz pomiędzy kołpakiem a przodem kadłuba musiałem do otworu w piaście pod oś silnika wkleić malutką nakrętkę M2,5 z zeszlifowanymi rogami.

 

dbae55e5210c7597.jpg

 

Jest jeszcze inna metoda dopasowania piasty do silnika. Również i o tym jest opisane w w/w artykule. Czoło kadłuba ma grubość ok. 17mm.

 

6d2b8643e1cca851.jpg

 

Można to czoło do swoich potrzeb zeszlifować.

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Model bardzo fajny , latam nim 2 sezony , radzę wzmocnić łoże silnika ponieważ producent oszczędzał na kleju , oraz wzmocnić podwozie jeśli model bedzie ladował na trawie.

Opublikowano

Regulator ESC Redox 80A 2-6S (taki miałem na stanie)

Silnik- Redox 2500/1000- (miałem taki na stanie ), na silnik nie narzekam ale mógłby być troszkę mocniejszy

Bateria-lipol 4s 2600.

Latałem też na 3s ale brakuje mocy z tym setupem.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dwie małe uwagi ode mnie po 3 miesiącach latania tym modelikiem - dotyczą podwozia.

 

Jak pisał kol. allidan, rzeczywiście warto wzmocnić półkę podwozia głównego - trzeba podciąć trochę styropian i zalać żywicą spojenia. Ja myślałem, że to śruby się poluzowały a to cała półka się ruszała.

 

I podobnie z kółkiem ogonowym - kilka ostrzejszych manewrów na trawiastym lotnisku i ta sklejeczka do której mocuje się podwozie ogonowe po prostu odpadła - też wymaga konkretnego wzmocnienia.

 

A tak poza tym modelem lata się bardzo sympatycznie. Do treningów klasycznej akrobacji idealny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.