Callab Opublikowano 5 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2014 Ciekawy i niebanalny samolot. Podoba mi się :-) Z moich doświadczeń wynika: Stosunek mocy do masy może być "normalny". Moja Miss Grandin ma ok. 3/5 i startuje z wody aż miło. Zwiększony opór wody przy starcie jest odczuwalny do momentu aż model wejdzie w ślizg na redanie. Wtedy dostaje wyraźnego "kopa" i bez problemu nabiera prędkości. Środek ciężkości powinien być minimalnie przed redanem. Wtedy mamy kontrolę nad modelem podczas ślizgu i podrywamy go wtedy kiedy chcemy, a nie wtedy kiedy on chce. Stery i skrzydła można pokryć japonką, ale jeżeli będzie lakierowana to ewentualna naprawa uszkodzeń będzie kłopotliwa. Ja, odkąd parę lat temu poznałem Koverall, jestem zwolennikiem krycia miękkich powierzchni właśnie nim. Jest bardziej odporny na uszkodzenia od papieru japońskiego, a kryje się nim podobnie jak japonką. A na balsowe, twarde poszycie - japonka. A półtorametrowy model to jeszcze jest raczej z tych niedużych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 9 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Koverall- nabyłem -dałem się namówić (może niepotrzebnie demonizuje delikatność japonki) -zobaczymy z czym się to je i do tego celu zrobiłem testowy ster -ciekaw jestem sił naprężenia a co za tym idzie na ile konstrukcja ma być sztywna by nie została wykrzywiona lub nawet zniszczona.. Czy koveral napręża się tak niemal natychmiast po zadaniu temperatury czy jest możliwe stopniowanie napinania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Napręża się od razu stopniowo . Dasz temperaturę większą to zauważysz jak momentalnie rozchodzi się "fala naprężająca". Jeśli masz obawy o poskręcanie tego steru z fotki to nie musisz się obawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Moje pierwsze wycinanie na wyrzynarce stołowej więc proszę bez komentarzy Model będzie powstawał praktycznie z tego co mi zalega po półkach -na pierwszy ogień poszły wstępnie wycięte wręgi :dwie środkowe ze sklejki 3mm pozostałe 1,2mm .planuje listewki 3x3 na podłużnice ale wycięcie na nie wnęk zostawię po ich zakupie (znając życie w sklepie listewek nie będzie i trzeba się ratować innymi..) będą rozmieszczone wzdłuż płaskich burt, kark prawdopodobnie same klepki . Te środkowe wręgi prawdopodobnie jeszcze wzmocnie -będą w nich wycięte ukośne szczeliny na półki słupków -coś w stylu szkicu pokazanego wcześniej . Same słupki, tu rozważam pręty węglowe -jakoś duralu nie mogłem trafić a cena w sklepach modelarskich odstrasza, tak więc model troszkę się robi a troszkę jeszcze wymyśla . Czym najlepiej kleić klepki??? PS jedno z rozwiązań półek na słupki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Callab Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Czym najlepiej kleić klepki??? Na to pytanie pewnie każdy odpowie inaczej. Nie wiem czy "najlepiej", ale ja kleję na "Pattex Wood Waterproof" - zresztą jak prawie wszystko co jest z drewna w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Ponieważ kadłub to jeden wielki pływak, pomyśl o wypełnieniu ażurów wręg (styrodur, balsa lub podobne). W ten sposób będziesz miał kilka wodoszczelnych grodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Dokładnie myślałem o tym samym i mam to w planach ,myślę że wystarczy nawet grubsza dobrze zacellonowana japonka . W gondoli silnikowej planuje wypełnienie styropianowe - na wypadek kapotażu . Tymczasem pobawiłem się koveralem. płótno przyklejałem AK20 : W skrócie cud ,miód , coś pięknego z rozpędu nie rozcieńczyłem cellonu co skutkowało przesiąkaniem płótna i zebraniu się cellonu od strony wewnętrznej, wysychając na powierzchni utworzyło się coś na wzór cellulitu ale jak by nie było- to był test . Jak dla mnie -rewelacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Na to pytanie pewnie każdy odpowie inaczej. Nie wiem czy "najlepiej", ale ja kleję na "Pattex Wood Waterproof" - zresztą jak prawie wszystko co jest z drewna w modelu. Pattex Express jak się spieszy i części dobrze wycięte, Soudal 66a, jak przyleganie jest wątpliwe. Pierwszy łapie po 5-15 minutach, drugi po około godzinie (lepiej po 2-3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zolty Opublikowano 31 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2014 ciekawy projekt zasiadam jak to inni mowia na " widowni " pozdrawiam ps. jak ty taki ster robisz probnie to model wyjdzie jak "igielka" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MiQ27 Opublikowano 4 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Savoia S.21 z Porco Rosso? O rany, czemu ja przegapiłem ten temat? Ten samolot to chyba najbardziej znana na świecie fikcyjna łódź latająca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 4 Września 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2014 Projekt żyje ale chwilowo zawieszony ,będzie kontynuowany i na pewno pod koniec jesieni ruszy relacja z budowy. Na razie inne projekty ,eksperymenty z rożnymi poszyciami i czas nie pozwolił na zabranie się za Savoie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi