Skocz do zawartości

SAVOIA S.21 rozważania,plany i może wykonanie ......


Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy i niebanalny samolot. Podoba mi się :-)

 

Z moich doświadczeń wynika:

 

Stosunek mocy do masy może być "normalny". Moja Miss Grandin ma ok. 3/5 i startuje z wody aż miło. Zwiększony opór wody przy starcie jest odczuwalny do momentu aż model wejdzie w ślizg na redanie. Wtedy dostaje wyraźnego "kopa" i bez problemu nabiera prędkości.

 

Środek ciężkości powinien być minimalnie przed redanem. Wtedy mamy kontrolę nad modelem podczas ślizgu i podrywamy go wtedy kiedy chcemy, a nie wtedy kiedy on chce.

 

Stery i skrzydła można pokryć japonką, ale jeżeli będzie lakierowana to ewentualna naprawa uszkodzeń będzie kłopotliwa. Ja, odkąd parę lat temu poznałem Koverall, jestem zwolennikiem krycia miękkich powierzchni właśnie nim. Jest bardziej odporny na uszkodzenia od papieru japońskiego, a kryje się nim podobnie jak japonką. A na balsowe, twarde poszycie - japonka.

 

A półtorametrowy model to jeszcze jest raczej z tych niedużych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koverall- nabyłem -dałem się namówić (może niepotrzebnie demonizuje delikatność japonki) -zobaczymy z czym się to je i do tego celu zrobiłem  testowy ster

-ciekaw jestem sił naprężenia a co za tym idzie na ile konstrukcja ma być sztywna by nie została wykrzywiona lub nawet zniszczona..

 

8437b86941fde953med.jpg

 

Czy koveral napręża się tak niemal natychmiast po zadaniu temperatury czy jest możliwe stopniowanie napinania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moje pierwsze wycinanie na wyrzynarce stołowej  więc proszę bez komentarzy  :P

 

0eb574569224b04amed.jpg

 

Model będzie powstawał praktycznie  z tego co mi zalega po półkach -na pierwszy ogień poszły wstępnie wycięte wręgi :dwie środkowe ze sklejki 3mm  pozostałe 1,2mm  .planuje listewki 3x3  na podłużnice  ale  wycięcie na nie wnęk zostawię po ich zakupie (znając życie w sklepie listewek nie będzie i trzeba się ratować innymi..) będą rozmieszczone wzdłuż płaskich burt, kark prawdopodobnie  same klepki .

Te środkowe wręgi  prawdopodobnie jeszcze wzmocnie -będą w nich wycięte ukośne szczeliny na półki słupków -coś w stylu szkicu pokazanego wcześniej .

Same słupki, tu rozważam pręty węglowe -jakoś duralu nie mogłem trafić  a cena  w sklepach modelarskich odstrasza, tak więc model troszkę się robi a troszkę jeszcze wymyśla :) .

 Czym najlepiej kleić klepki???

 

PS  jedno z rozwiązań półek  na słupki .

 

b92eea7ef0f5ab2fmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie myślałem o tym samym i mam to w planach ,myślę że wystarczy nawet grubsza dobrze zacellonowana japonka .

W gondoli silnikowej planuje wypełnienie styropianowe - na wypadek kapotażu .

 

Tymczasem pobawiłem się koveralem. płótno przyklejałem AK20   :

3b091046109bb478med.jpg

W skrócie cud ,miód , coś pięknego :) z rozpędu nie rozcieńczyłem cellonu co skutkowało przesiąkaniem płótna i zebraniu się cellonu od strony wewnętrznej, wysychając na powierzchni utworzyło się coś na wzór cellulitu :) ale jak by nie było- to był test .

Jak dla mnie -rewelacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie pewnie każdy odpowie inaczej. Nie wiem czy "najlepiej", ale ja kleję na "Pattex Wood Waterproof" - zresztą jak prawie wszystko co jest z drewna w modelu.

Pattex Express jak się spieszy i części dobrze wycięte, Soudal 66a, jak przyleganie jest wątpliwe. Pierwszy łapie po 5-15 minutach, drugi po około godzinie (lepiej po 2-3)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.