dukeroger Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 mialem ta sama mysl co Tomek, brzydactwo to straszne gdzie zaokraglenia? na sterze kierunku?
robertus Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Opublikowano 15 Maja 2014 W przekroju kadłub jest prostokątem z zaokrąglonymi rogami. Patrz rysunek wyzej z wymiarami. Wg skali to jest całkiem łady łuczek. Zrobienie klatki typu wicherek spowoduje, ze ten łuczek bęzie miał góra 5mm. A ja bym chciał większy.
dukeroger Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 tak a pro po chodzilo mi po glowie gdzie ja ten samolot widzialem, 1:54 https://www.youtube.com/watch?v=y-fsD2uCVOo maly luczek trudniej zrobic, ja bym, sie skali trzymal zajrzyj na strone 27 tego watku
robertus Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Opublikowano 15 Maja 2014 Ciekawe rozwiązanie. Kratownica jak w wicherku i do tego dobudowane kawałki wręgi. To model o rozpiętości 60cali Podoba mi się ta technika. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1328627 http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=217110&page=3 http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=16550797&postcount=92
dukeroger Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 tylko ze nie bedziesz mial plaskich bokow - i tak chyba poszycie z balsy by trzeba dodac mi sie bardziej kratownica podoba
TeBe Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 Robert, myślę, że Twój pierwotny pomysł z narożnikami balsowymi i wypełnieniem z płaskiej balsy był najlepszy, w sensie najmniej pracochłonny. Zamiast szpachlowania możesz potem okleić najcieńszą japonką jako podkład pod malowanie.
dukeroger Opublikowano 15 Maja 2014 Opublikowano 15 Maja 2014 to byloby cos takiego: kratownica jest ty tylko schematycznie wrysowana, powinna miec promienie i mniejsze rozporki oraz elementy wpustow miedzy elementami
Mirek SP3SUE Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Ten samolot chodził za mną już od bardzo dawna. Przy budowie kolejnych modeli, gdzieś tam się przebijał w podświadomości. Chciałbym go zrobić w rozpiętości między 160cm a 200cm. Jeszcze nie wiem, bo duże kusi, ale finansowo może być spora różnica. No i podstawowa sprawa,chciałbym go zrobić w drewnie. Pojęcie mam o tym zerowe, za to naoglądałem się dużo zdjęć. Robert, ja zbudowalem go z tych samych planow, moj mial rozp. 110 cm, w locie dziewiczym ( i ostatnim :-() poszlo dobrze. Model startowal z reki, lecz pierwsze proby zniweczyl wiatr i Pilatus zostal brutalnie zepchniety na korone drzewa, a ze konstrukcja byla z foamboard to i uszkodzenia byly tez rozlegle. Teraz co do jego brzydoty to osobiscie smie twierdzic, ze jest on tak brzydki, ze az bardzo piekny. Poczatkowo nie moglem patrzec na ta sylwetke, ale w miare uplywu czasu zaczal mi sie podobac co zaskutkowalo zbudowaniem modelu. Na tym nie koniec chce w przyszlosci ponownie podjac temat, ale bedzie to juz model o rozp. ok. 2 m. Zycze wytrwalosci i powodzenia w budowie.
robertus Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Na razie nic się nie dzieje. Obejrzycie od1:20, ale czad
Xeo Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Jazda na wstecznym...ciekawe czy w powietrzu też tak potrafi
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 ten silnik to chyba turbina, nastawne smiglo z biegiem wstecznym.... fajne.... zaczynam miec smaka na ten model (moj gornoplat sie zaczyna w eksperymentach rozpadac), jako ze chcielem cos konstrukcyjnego popelnic, moze ten sie nada
Marcin Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Teoretyzcne pytanie - skoro smiglo pozwala uzyskac ciag wsteczny to czy 'do tylu' samolot mialby taka sama predkosc jak 'do przodu' (chodzi tylko o sprawnosc smigla ). Podejrzewam, ze symetryczne lopaty powinny na to pozwolic, ale ja sie nie znam
noker Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 W dużym lotnictwie to dosyć popularne, nazywa się PowerBack - samolot cofa o własnych siłach do tyłu, inna forma to PushBack - tutaj jest wypychany Tug'iem PowerBacki zazwyczaj wykonują turbopropy, chociaż i Jety spotrafią, jednak mając nisko zawieszone silniki mogę zassać śmieci z płyty postojowej, a to łopatkom w turbinach by się nie spodobało. Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał
dukeroger Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 a widac ze jak uzyc tego z rozmyslem mozna dobieg bardzo skrocic, w sumie da sie cos takiego zrealizowac na napedzie elektrycznym
Marcin Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał Domyslam sie, ze ograniczenie jest. Natomiast ciekawi mnie, czy, gdyby znieść ograniczenie, to silnik i lopatki moglyby osiagnac te sama moc w obu kierunkach.
robertus Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Tak, ale poza szybszym kołowaniem do tyłu nic byś nie osiągnął.
karol p Opublikowano 27 Maja 2014 Opublikowano 27 Maja 2014 Można zrobić RC przełącznik który by zamieniał polaryzację dwóch z trzech kabelków zasilających silnik. Obowiązkowo na zdjętym gazie. Albo regulator samochodowy ze wstecznym
Rekomendowane odpowiedzi