Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W przekroju kadłub jest prostokątem z zaokrąglonymi rogami. Patrz rysunek wyzej z wymiarami. Wg skali to jest całkiem łady łuczek. Zrobienie klatki typu wicherek spowoduje, ze ten łuczek bęzie miał góra 5mm. A ja bym chciał większy. :)

Opublikowano

Robert, myślę, że Twój pierwotny pomysł z narożnikami balsowymi i wypełnieniem z płaskiej balsy był najlepszy, w sensie najmniej pracochłonny. Zamiast szpachlowania możesz potem okleić najcieńszą japonką jako podkład pod malowanie. 

Opublikowano

to byloby cos takiego:

 

CONCEPT2_zpsa2a27546.jpg

kratownica jest ty tylko schematycznie wrysowana, powinna miec promienie i mniejsze rozporki oraz elementy wpustow miedzy elementami

Opublikowano

porter.parsys.0002.Image.jpeg

 

Ten samolot chodził za mną już od bardzo dawna. Przy budowie kolejnych modeli, gdzieś tam się przebijał w podświadomości.

Chciałbym go zrobić w rozpiętości między 160cm a 200cm. Jeszcze nie wiem, bo duże kusi, ale finansowo może być spora różnica.

No i podstawowa sprawa,chciałbym go zrobić w drewnie.

Pojęcie mam o tym zerowe, za to naoglądałem się dużo zdjęć.

Robert, ja zbudowalem go z tych samych planow, moj mial rozp. 110 cm, w locie dziewiczym ( i ostatnim :-() poszlo dobrze. Model startowal z reki, lecz pierwsze proby zniweczyl wiatr i Pilatus zostal brutalnie zepchniety na korone drzewa, a ze konstrukcja byla z foamboard to i uszkodzenia byly tez rozlegle. Teraz co do jego brzydoty to osobiscie smie twierdzic, ze jest on tak brzydki, ze az bardzo piekny. Poczatkowo nie moglem patrzec na ta sylwetke, ale w miare uplywu czasu zaczal mi sie podobac co zaskutkowalo zbudowaniem modelu. Na tym nie koniec chce w przyszlosci ponownie podjac temat, ale bedzie to juz model o rozp. ok. 2 m. Zycze wytrwalosci i powodzenia w budowie.

Opublikowano

ten silnik to chyba turbina, nastawne smiglo z biegiem wstecznym.... fajne....

 

zaczynam miec smaka na ten model (moj gornoplat sie zaczyna w eksperymentach rozpadac), jako ze chcielem cos konstrukcyjnego popelnic, moze ten sie nada

Opublikowano

Teoretyzcne pytanie - skoro smiglo pozwala uzyskac ciag wsteczny to czy 'do tylu' samolot mialby taka sama predkosc jak 'do przodu' (chodzi tylko o sprawnosc smigla ). Podejrzewam, ze symetryczne lopaty powinny na to pozwolic, ale ja sie nie znam :)

Opublikowano

W dużym lotnictwie to dosyć popularne, nazywa się PowerBack - samolot cofa o własnych siłach do tyłu, inna forma to PushBack - tutaj jest wypychany Tug'iem

PowerBacki zazwyczaj wykonują turbopropy, chociaż i Jety spotrafią, jednak mając nisko zawieszone silniki mogę zassać śmieci z płyty postojowej, a to łopatkom w turbinach by się nie spodobało.

 

Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał ;)

Opublikowano

 

Marcin - na rewersie moc silnika jest ograniczona, także bez obaw, do tyłu nie będzie latał ;)

Domyslam sie, ze ograniczenie jest. Natomiast ciekawi mnie, czy, gdyby znieść ograniczenie, to silnik i lopatki moglyby osiagnac te sama moc w obu kierunkach.

Opublikowano

Można zrobić RC przełącznik który by zamieniał polaryzację dwóch z trzech kabelków zasilających silnik.

Obowiązkowo na zdjętym gazie.

Albo regulator samochodowy ze wstecznym

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.