Skocz do zawartości

Sopwith Pup (1m)


Autsajder1983

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że w przyszłym sezonie latać będziemy powiększonymi modelami do 1m ( w zawodach ESA WWI), zamówiłem u Marka Rokowskiego Pup'a.

Wersja 80 cm jest rewelacyjna, lata świetnie.

Mam nadzieję że 1m też będzie groźnym rywalem 1m modeli.

 

W zestawie otrzymujemy:

IMG_8992.JPG

 

Konstrukcja jest taka sama jak wersja 80 cm.

Buduje się go więc analogicznie jak mniejszego brata:)
Zmianą w moim modelu będą demontowane skrzydła, zazwyczaj jeździmy na zawody w 3 osoby jednym samochodem. (miejsca w samochodzie na tyle modeli mało:)

Zastanawiam się jak to wykonać aby montaż był w miarę szybki a cała konstrukcja sztywna.

 

Na dzień dzisiejszy zabrałem się za kadłub (miałem być na zawodach ale pogoda pokrzyżowała plany organizatorom - do zobaczenia za tydzień w Biłgoraju:))

 

0517img_9343.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł ciekawy tylko jak rozwiązać takie połączenie?? ( co ze sterowaniem ogona??)

Możesz coś więcej napisać, naszkicować?? Zastanawiam się jak wagowo wyjdzie takie rozwiązanie.

Podejrzewam, że kadłub osobno i każdy płat osobno będą zajmowały mniej miejsca (odejdzie przestrzeń między skrzydłami).

Podpatrzę jak montaż skrzydeł rozwiązał Michał w swoim Albatrosie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa ogona tuż za rozłączeniem. A łączenie na wpust z jakąś zawleczka lub magnesami neodymowymi. Pup jest kwadratowy w środku. Wystarczy wkleić klocek do środka i wsuwać do drugiej część, jak bagnety w skrzydłach. Nie testowałem tego jeszcze, ale myślę nad dwupłatowcem 120cm i muszę go jakoś demontować. Odpinany ogon by był łatwiejszy do montażu niż skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwa będą na półce (tej sklejkowej). jest ona umieszczona nad dolnym płatem.

Nie chciałbym ich umieszczać dalej z racji krótkiego przodu. Uciekam z masą do przodu aby uniknąć problemu z wyważeniem.

Montaż dolnego płata to nie problem ( tak jak w większych EPP Marka). problemem będzie górne skrzydło:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trochę więcej miejsca w transporcie będzie zajmował.

Jednak tak opcja wydaje mi się bardzo dobra.

Dolne skrzydło montowane tak jak zrobiłem w dużym Me 109, ( bagnet i śruba z tyłu) do tego górne skrzydło na sztywno.

Tylko jeszcze muszę pomyśleć jak rozwiązać mocowanie kadłub górne skrzydło.

Macie może jakieś propozycję??

Dzisiaj trochę ruszyłem z kadłubem. Wieczorem postaram się fotkę umieścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Trochę się ruszyło w temacie Pupa.

W większości zmontowany już kadłub

0922img_9956.jpg

 

Silnik zamontowany na sklejkowym domku w którym kryje się regulator. (Dzięki Michał za pomysł)

Domek będzie jeszcze wzmocniony matą i żywicą. (kable też będą poukładane:))

 

0922img_9954.jpg

 

Gotowe stateczniki:

Zawiasy zrobione na Uhu Poor.

Jak do tej pory sprawdzały się w combatach. Trzeba tylko uważać aby przy szybkich naprawach nie zalać ich cyjakiem (rozklejają się)

 

0922img_9953.jpg

 

Serwa sterujące ogonem (HXT 900)

0922img_9955.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku modelach miałem całkowicie zabudowany w EPP takie same regulatory i dawały radę.

Tu z racji mniejszych prądów (7 minut więc trzeba operować gazem) powinno też być ok.

Poza tym jest jakaś wentylacja, otwory z boku i od spodu nie zabudowany.

Wczoraj dokończyłem kadłub. Strasznie pękata mordka "szczeniaka" Demon prędkości to raczej nie będzie:)

Wieczorem zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne zdjęcia Pupa

 

Gotowy kadłub przed malowaniem

0928img_9957.jpg

 

Spód kadłuba z widoczna "luką" na pakiet. Myślę jeszcze nad jego zabezpieczeniem przed wypadaniem.

0928img_9958.jpg

 

Kadłub po malowaniu.

Malowanie takie same jak moja 80.

Czerwononosy Pup o numerze bocznym N6205 (brakuje na stateczniku napisów i na boku kadłuba "BETTY"

Co do statecznika to jeszcze może się dopisze na boku będzie problem z pokryciem czerwoną farbą zieleni.

Prawdopodobnie zostanie zatem bezimienny:)

0928img_9960.jpg

 

 

Skrzydła jednak zamontuje na stałe (może jakoś się pomieścimy:)

 

Jeszcze muszę namierzyć kółka odpowiednie (lekkie i wielkie). Ma może ktoś jakieś namiary na takowe.

Rozejrzę się również jeszcze za pilotem bo jakoś tak smutno bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka zrób sam. jak ja do DVII.  Piasta z dwóch krążków Hipsu lub PCV a oponka z krążka pianki. Czarna coś a`la mikroguma. Lekko, miękko i robisz dowolny rozmiar. Pianka 10-15 mm do dostania w Łodzi w Bogmarze. Za jakieś 2 zeta. Jedynie jak model stoi w upał w samochodzie to mogą się lekko odkształcić. Ale to i EPP potrafi... 

 

A piankę na wiertarę i szlifować. Tylko na zewnątrz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pup wczoraj pierwszy raz poleciał przed finałem WWI w Krakowie:)

Nie chciałem kusić losu i w finale poleciałem mniejszym bratem, który sobie znakomicie radził (2 miejsce w zawodach)

 

Lot krótki aby sprawdzić jak się tym lata.

Lata ..... super:)

Bardzo zwrotny bardzo czuły na ster wysokości ( muszę ustawić dr i expo). Na lotki reaguje dobrze(z racji lotek na 2 płatach)

Z wyważeniem nie było problemu.

Musze jeszcze pokombinować z kółkami (bo te są za małe i wyglądają dosyć groteskowo.

 

jeszcze kilka zdjęć z malowania skrzydła:

 

Maskowanie imitacji ożebrowania skrzydła

1012img_0132.jpg

 

Tu już całe skrzydło przygotowane pod aerograf

 

1012img_0130.jpg

 

Tak teraz wygląda w całości

Zabrakło farby na oznaczenia (domaluje jak tylko farba będzie dostępna w pobliskim sklepie)

1012img_0250.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.