Autsajder1983 Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Z racji tego, że w przyszłym sezonie latać będziemy powiększonymi modelami do 1m ( w zawodach ESA WWI), zamówiłem u Marka Rokowskiego Pup'a. Wersja 80 cm jest rewelacyjna, lata świetnie. Mam nadzieję że 1m też będzie groźnym rywalem 1m modeli. W zestawie otrzymujemy: Konstrukcja jest taka sama jak wersja 80 cm. Buduje się go więc analogicznie jak mniejszego brata:)Zmianą w moim modelu będą demontowane skrzydła, zazwyczaj jeździmy na zawody w 3 osoby jednym samochodem. (miejsca w samochodzie na tyle modeli mało:) Zastanawiam się jak to wykonać aby montaż był w miarę szybki a cała konstrukcja sztywna. Na dzień dzisiejszy zabrałem się za kadłub (miałem być na zawodach ale pogoda pokrzyżowała plany organizatorom - do zobaczenia za tydzień w Biłgoraju:))
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Myślałeś nad demontażem typu odejmowany ogon za kabiną? Skrzydła i przód kadłuba by były wtedy jednym.
polpakpol Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Ciekaw jestem efektu końcowego Trzymam kciuki i czekamy na podium
Autsajder1983 Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Pomysł ciekawy tylko jak rozwiązać takie połączenie?? ( co ze sterowaniem ogona??) Możesz coś więcej napisać, naszkicować?? Zastanawiam się jak wagowo wyjdzie takie rozwiązanie. Podejrzewam, że kadłub osobno i każdy płat osobno będą zajmowały mniej miejsca (odejdzie przestrzeń między skrzydłami). Podpatrzę jak montaż skrzydeł rozwiązał Michał w swoim Albatrosie
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Serwa ogona tuż za rozłączeniem. A łączenie na wpust z jakąś zawleczka lub magnesami neodymowymi. Pup jest kwadratowy w środku. Wystarczy wkleić klocek do środka i wsuwać do drugiej część, jak bagnety w skrzydłach. Nie testowałem tego jeszcze, ale myślę nad dwupłatowcem 120cm i muszę go jakoś demontować. Odpinany ogon by był łatwiejszy do montażu niż skrzydła.
Autsajder1983 Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Serwa będą na półce (tej sklejkowej). jest ona umieszczona nad dolnym płatem. Nie chciałbym ich umieszczać dalej z racji krótkiego przodu. Uciekam z masą do przodu aby uniknąć problemu z wyważeniem. Montaż dolnego płata to nie problem ( tak jak w większych EPP Marka). problemem będzie górne skrzydło:)
robertus Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Widziałem jeszcze rozwiązania, że oba płaty były na sztywno ze sobą połączone i tak montowane do kadłuba.
JacekK Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Chyba najlepsza opcja. Masz wtedy sztywną klatkę, montowaną w całości do kadłuba.
Autsajder1983 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Trochę więcej miejsca w transporcie będzie zajmował. Jednak tak opcja wydaje mi się bardzo dobra. Dolne skrzydło montowane tak jak zrobiłem w dużym Me 109, ( bagnet i śruba z tyłu) do tego górne skrzydło na sztywno. Tylko jeszcze muszę pomyśleć jak rozwiązać mocowanie kadłub górne skrzydło. Macie może jakieś propozycję?? Dzisiaj trochę ruszyłem z kadłubem. Wieczorem postaram się fotkę umieścić.
robertus Opublikowano 26 Maja 2014 Opublikowano 26 Maja 2014 Może jakimiś długimi śrubami, przez skrzydło do nakrętek w kadłubie.
Autsajder1983 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Opublikowano 26 Maja 2014 Na razie zrobię kadłub nie zamykając go od góry w przedniej części, i skrzydła. Zobaczę jaka będzie odległość między skrzydłem a płatem i może coś mi jeszcze przyjdzie do głowy jak wszystko mniej więcej będzie na miejscu:)
Autsajder1983 Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 Trochę się ruszyło w temacie Pupa. W większości zmontowany już kadłub Silnik zamontowany na sklejkowym domku w którym kryje się regulator. (Dzięki Michał za pomysł) Domek będzie jeszcze wzmocniony matą i żywicą. (kable też będą poukładane:)) Gotowe stateczniki: Zawiasy zrobione na Uhu Poor. Jak do tej pory sprawdzały się w combatach. Trzeba tylko uważać aby przy szybkich naprawach nie zalać ich cyjakiem (rozklejają się) Serwa sterujące ogonem (HXT 900)
Piotrek B Opublikowano 23 Września 2014 Opublikowano 23 Września 2014 A ten regiel to się nie przypali?
Autsajder1983 Opublikowano 23 Września 2014 Autor Opublikowano 23 Września 2014 W kilku modelach miałem całkowicie zabudowany w EPP takie same regulatory i dawały radę. Tu z racji mniejszych prądów (7 minut więc trzeba operować gazem) powinno też być ok. Poza tym jest jakaś wentylacja, otwory z boku i od spodu nie zabudowany. Wczoraj dokończyłem kadłub. Strasznie pękata mordka "szczeniaka" Demon prędkości to raczej nie będzie:) Wieczorem zdjęcia.
Autsajder1983 Opublikowano 28 Września 2014 Autor Opublikowano 28 Września 2014 Kolejne zdjęcia Pupa Gotowy kadłub przed malowaniem Spód kadłuba z widoczna "luką" na pakiet. Myślę jeszcze nad jego zabezpieczeniem przed wypadaniem. Kadłub po malowaniu. Malowanie takie same jak moja 80. Czerwononosy Pup o numerze bocznym N6205 (brakuje na stateczniku napisów i na boku kadłuba "BETTY" Co do statecznika to jeszcze może się dopisze na boku będzie problem z pokryciem czerwoną farbą zieleni. Prawdopodobnie zostanie zatem bezimienny:) Skrzydła jednak zamontuje na stałe (może jakoś się pomieścimy:) Jeszcze muszę namierzyć kółka odpowiednie (lekkie i wielkie). Ma może ktoś jakieś namiary na takowe. Rozejrzę się również jeszcze za pilotem bo jakoś tak smutno bez.
JacekK Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Kółka zrób sam. jak ja do DVII. Piasta z dwóch krążków Hipsu lub PCV a oponka z krążka pianki. Czarna coś a`la mikroguma. Lekko, miękko i robisz dowolny rozmiar. Pianka 10-15 mm do dostania w Łodzi w Bogmarze. Za jakieś 2 zeta. Jedynie jak model stoi w upał w samochodzie to mogą się lekko odkształcić. Ale to i EPP potrafi... A piankę na wiertarę i szlifować. Tylko na zewnątrz
polpakpol Opublikowano 28 Września 2014 Opublikowano 28 Września 2014 Zaczyna mi się podobać powiększone ESA, już wiem jaki będzie mój następny model
Autsajder1983 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Opublikowano 12 Października 2014 Pup wczoraj pierwszy raz poleciał przed finałem WWI w Krakowie:) Nie chciałem kusić losu i w finale poleciałem mniejszym bratem, który sobie znakomicie radził (2 miejsce w zawodach) Lot krótki aby sprawdzić jak się tym lata. Lata ..... super:) Bardzo zwrotny bardzo czuły na ster wysokości ( muszę ustawić dr i expo). Na lotki reaguje dobrze(z racji lotek na 2 płatach) Z wyważeniem nie było problemu. Musze jeszcze pokombinować z kółkami (bo te są za małe i wyglądają dosyć groteskowo. jeszcze kilka zdjęć z malowania skrzydła: Maskowanie imitacji ożebrowania skrzydła Tu już całe skrzydło przygotowane pod aerograf Tak teraz wygląda w całości Zabrakło farby na oznaczenia (domaluje jak tylko farba będzie dostępna w pobliskim sklepie)
Rekomendowane odpowiedzi