Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

W benzynie jest pompa membranowa i spokojnie możesz dać dłuższy wężyk no i średnica wew.większa.Mam extrę taką jak Rafał i wężyk chyba nawet dłuższy niż 20 cm.i jest ok.

Przesuwaj zbiornik do samej rury, silnik paliwo pociągnie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się w końcu dzisiaj wstępnie wywazyć model. Zbiornik 500ml przesunięty do rury skrzydeł i wychodzi, że brakuje 300g na przodzie.

Na razie poskładam resztę rzeczy i będę myślał jak to rozwiązać, żeby nie dokładać ani grama ołowiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj skończyłem montaż całej instalacji paliwowej. Zbiornik ostatecznie zamontowałem nowy 800ml, który dostałem wraz z modelem- 500ml okazał się nieszczelny-uciekało z niego paliwo. Została dorobiona dodatkowa półka i zbiornik jest umieszczony tak mniej więcej 5cm od rury skrzydeł- muszę jakoś zniwelować te 300g, które brakuje; najwyżej pod koniec lotu gdy CG się przesunie to trzeba będzie go delikatnie 'podtrymerować'.

 

Odbyło się odpalanie silnika DLA 56cm i tutaj pojawił się mały problem.Na jałowych obrotach silnik zamiast pracować na "takcie" idzie cały czas równo- można to określić takim jednostajnym "wyciem". Próbowałem delikatnie przykręcać śrubę Lo- było może trochę lepiej ale silnik znowu gasnął.

Nie wiem czy jesteście w stanie powiedzieć co można jeszcze regulować? Ewentualnie, jakby nie było problemu to przywiózłbym go w któryś weekend na lotnisko do Kęt- bo przypuszczam, że to jest kilkanaście minut roboty i będzie ustawiony. Dodam tylko, że szybko wchodził na max obroty; płynnie pracował na pełnym gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki, ale nie mialem czasu wczesniej odp. Mam zamontowany orginalny kołpak i zbiornik paliwa. Nie mogłem przenieść nic więcej do przodu, ponieważ mam obok zbiornika zamontowany drugi zbiornik do dymu. Pod maską jest też pompa dymu no i ja mam tłumik pitts, który jest cięższy od standardowego. Ale spokojnie model lata bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie latam 3D

klasyczną akrobację wykonuje bardzo dobrze. Ten silnik moim zdaniem będzie zbyt słaby do takich numerów, ale może się mylę.

 

Pytanie jeszcze do Jimm_hh:

Robiłeś tą extrą może rolling harriera? bo te lotki są stosunkowo wąskie; jak radzi sobie z szybkim przekładaniem skrzydeł?

Masz w niej zamontowany silnik DLA 56; robiłeś zawis przy tej wadze aż prawie 9kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jeszcze co z tym silnikiem; ma ktoś jakiś pomysł co ewentualnie regulować?

 

Na razie w najbliższym czasie muszę przerobić mocowanie skrzydeł- kupiłem już w tym celu nakrętki pazurkowe, które musze spróbować zamontować bez przecinania skrzydła.

Muszę również przykręcić i ustawić serwa na skrzydłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad 3 rzeczy.... :)

Pierwsza -naprawdę świetnie latasz,masz ogromny potencjał w dziedzinie 3D ,większość jak nie wszyscy na pikniku była pod ogromnym wrażeniem Twoich umiejętności -gratulacje

Druga -jak piszesz ,zajedź do nas i coś postaramy się pokręcić w Twoim silniku,nikt normalny nie wywróży z fusów co mu jest ;)  i opisywanie jak go regulować jest z du...y bo to trzeba widzieć,dotknąć,posłuchać.Ogólnie ostatnio te silniki coś kapryszą,nie tylko DLA.

Trzecia-myślę że bez problemu Twoja Extra będzie latać 3D,lotki wydolą,mądrze by było zakupić mocne ,szybkie serwa -patrząc jak "męczysz" Funtanę już współczuję tej Extrze..

Jak widzisz nie ma tragedii z tym wyważeniem,pchaj co możesz na przód ,ostateczność to ołów.

DLA 56 ma dość mocy,wg mnie więcej jak DLE 55 i spokojnie da radę w tym modelu,może odejście z zawisu nie będzie jak wystrzał z procy ale zdecydowane,pewne,bez obaw jak najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad po prostu przymknij przepustnicę trymerem a obroty będą mniejsze a tak w ogóle zacznij od tego.

 

Odpal i rozgrzej silnik,daj na wysokie obroty, dokręcaj śrubę HI aż silnik będzie miał maksymalne obroty i cofnij minimalnie,trzymaj na wysokich jakieś 30-40 sekund powinien chodzić równo jeżeli nie lekko odkręć HI następnie powoli zamykaj przepustnicę aż silnik będzie zachowywał się jak przelany (nie równa praca), dokręcaj LO aż zacznie równo chodzić , znów przymykaj przepustnicę aż do przelania i dokręcaj LO do równych obrotów, rób tak aż drążek gazu będziesz miał na minimum, jeżeli obroty będą za wysokie na jałowym zmniejsz je trymerem gazu.

Jak wyregulujesz silnik powinien z jałowych do wysokich obrotów (szybkie ruchy drążka) wkręcać się bez zająknięcia i odwrotnie z wysokich do jałowych też szybkie przejście  nie powinien spadać poniżej minimum i powoli wyrównywać do jałowych.

Konrad spróbuj tak jak piszę a powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taką Extrę od 2007 roku z silnikiem ZDZ 80rvj.Tak ją "zlatałem" że w tym roku trzeba było remont silnika zrobić :) ale trzyma się, będziesz zadowolony. podwozie fakt wymieniłem na Bieli, kilka sezonów wstecz "rozmontowało mi domek pod silnikiem" co do lotek hm. małe ale wisi równiutko  i da się latać no może takie ordynarne 3D to nie wyjdzie ale ja jestem zadowolony.Mam wagę 9,8 kg z dymami,paliwami i innymi takimi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad jeszcze jedna rada o której zapomniałem napisać wcześniej , chodzi o dźwignie serwa gazu i przepustnicy powinny obie być tej samej długości tnz .od osi do otworu popychacza.

Przed montażem popychacza gazu ustaw drążkiem radia serwo w połowie 1/2 gazu i tak samo zrób z dźwignią w gaźniku dopiero  dopasuj popychacz a zobaczysz jak silnik wchodzi szybko na obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prac ciąg dalszy.

Nakrętki pazurkowe od środka na szczęście udało się zamontować bez rozcinania skrzydła. Przy rurze planuje wkręcać nylonowe "motylki", a trochę dalej mam metalowe śruby m6 pod klucz z podkładkami amortyzującymi - mam nadzieję, że się nie będą wykręcać.

 

Wszystkie serwa już zamontowane. Na skrzydłach ze względu na to, że jest "utopione" musiałem wyciąć większy otwór aby uzyskać max wychylenie. Jedyne co muszę dorobić samemu to dźwignia steru kierunku-  w zestawie jest co prawda dołączona, ale niestety zbyt krótka, a w efekcie zbyt małe wychylenia.Na serwo gazu dorobiłem specjalną półkę w "domku" silnika; muszą się tam jeszcze zmieścić dwa pakiety - chce maksymalnie doważyć model na przodzie aby nie dorzucać tego ołowiu.

Teoretycznie brakuje jeszcze tylko pakietów i kill switcha.

 

Odnośnie silnika to myślę, że tak za 1,5 tygodnia zjawię się z nim na lotnisku w Kętach. Lepiej niech zerkną na niego fachowcy :)

 

Teraz kilka zdjęć jak to wygląda na chwile obecną:

post-8655-0-10571800-1404314449_thumb.jpg

post-8655-0-46955500-1404314458_thumb.jpg

post-8655-0-60110800-1404314466_thumb.jpg

post-8655-0-04214300-1404314475_thumb.jpg

post-8655-0-82187700-1404314483_thumb.jpg

post-8655-0-31546600-1404314492_thumb.jpg

post-8655-0-75056600-1404314500_thumb.jpg

post-8655-0-08300000-1404314510_thumb.jpg

post-8655-0-60009900-1404314519_thumb.jpg

post-8655-0-34548400-1404314527_thumb.jpg

post-8655-0-36040500-1404314539_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.