kaczma2 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Tak i mało takich filmów. Bywają takie okresy w budowie modeli, że dłubie się, dłubie i efektów nie widać, albo kilka rzeczy zaczętych i czekają na dokończenie. Zrobiłem drugi maszt, do którego muszę dolutować wyrzutnik rakiet i zrobić mocowanie drabinek. Na zdjęciu także tablice na napis PILOT i lampy, które wymagają wykończenia, jak? Na lampach pozycyjnych odbija się światło od tła blachy brązowej zabarwiając pleksi (mają być białe).
pawel4090 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 To prawdziwa walka o medal, nie pływanie rekreacyjne. Lecz jedno i drugie przynosi wiele radości. Paweł
mike217 Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 W Niemczech naprawdę kulturalnie pływają. Choć na Polską ekipę nie ma co narzekać. Mamy w klasach mono zgrany team i pływamy fair play. Zdarzają się kolizje i uszczerbki na modelach ale nie są to złośliwe kolizje , a i takie parę lat temu bywały..
kaszalu Opublikowano 6 Maja 2016 Opublikowano 6 Maja 2016 Stocznia Smyka produkuje wyposażenie do Halnego coraz szybciej ! Zaczynam mrozić szampitra na wodowanie
kaczma2 Opublikowano 7 Maja 2016 Opublikowano 7 Maja 2016 Pilot 66 dalej się buduje. Tym razem ostatnie 2 lampy zielona i czerwona. Zamaluję prawdopodobnie permanent marker. Na zdjęciu także zrobione wcześniej elementy z rurek, z których do zrobienia jeszcze kosze na tratwy pneumatyczne. W sumie zużytych będzie 6 szt. metrowych rurek fi 2,0 i jedna fi 4,0 Zabrałem się także za nadbudówkę. 1
kaszalu Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Moja "brytwanna" jak mawia Mike 217 też trochę podgoniona ! W komorze balastowej zainstalowany balast ołowiany symetrycznie, w środku ciężkości łodzi , 8 x 200 g ( w razie czego będzie można dołożyć trym przez podłużne otwory widoczne na fotce ), komora pokryta dnem , zaimpregnowana od wewnątrz rzadką żywicą i złącza oblaminowane cienką tkaniną szklaną na żywicy poliestrowej ( trzy węzły po każdej stronie kadłuba : burta-dno ; dno - ściana komory balastowej; ściana komory balastowej - dno komory balastowej - dla chętnych można pokryć całość kadłuba cienką tkaniną ale to już więcej zabawy z uwagi na zakładkową budowę kadłuba) . Da się to zrobić, ale tkanina max 25 g/m2 i odpowiednia gęstość żywicy ,,,, dużo zabawy i mogą być problemy ze wstawaniem tkaniny na krótkim progu zakładki ! Czekamy do jutra aż zżeluje i trzeba będzie poszlifować ... . Następny krok osłona śruby i ster - w przygotowaniu. C.D.N
mike217 Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Moja brytfanna dziś została oszlifowana i przygotowana do lakierowania. Jutro zamawiam farby i za 2 tygodnie model powinien mieć komplet barw.
kaszalu Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Jak mawiał znany pisarz Melchior Wańkowicz, jak człowieka najdzie jakaś pokusa, to nie ma co z nią walczyć, tylko trzeba się jej dać wypokusić, wypokusić i ulec jej z przyjemnością, takoż i ja uczyniłem bo mnie pokusa wielka naszła .... Efekty poniżej ,czyli "parówka" w kąpieli wannowej !!! Stoi na wodzie idealnie , po wyposażeniu złapie odpowiedni trym !! Już widać, że ciąg dalszy na pewno nastąpi , powoli czas na nabrzeże wyposażeniowe!!
Gość horn3t Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Andrzeju a jak się dobiera ilość balastu na oko czy jakoś się liczy bo zamknąłeś to wszystko i jak by było za mało to cztery litery?
kaszalu Opublikowano 8 Maja 2016 Opublikowano 8 Maja 2016 Lubię sobie wcześniej poczytać trochę literatury w temacie , np. to co poniżej na fotce + trochę doświadczenia w tej zabawie... Ciężar balastu zawsze jest skorelowany z wypornością kadłuba i planowanym zanurzeniem . Dla dużych jednostek pływających jest to liczone bardzo dokładnie, dla modeli wystarczą rachunki uproszczone i korekta po wodowaniu , choćby w wannie . Poza tym drobne korekty są możliwe przez te podłużne otwory które widać na fotce. A tu myślę że trafiłem idealnie - jak z przodu dołożę maszynę parową i kociołek to stoi na równej stępce !!
mike217 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Oby tylko przecieku nie było do komory. Dasz się karnąć parostatkiem?
pawel4090 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Czekam na specjalne wzory, a tu proszę praktyka,dokladamy balastu pod linie wodną,mając uwage na dodatkowe wyposażenie łajby.
kaszalu Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Nie pocieknie bo wszystkie łączenia poszycia kadłuba oblaminowane tkaniną szklaną ! Od góry otwory będą zabezpieczone pokrywą ! Rejs parowcem Michał masz zagwarantowany, tylko skończę !
mike217 Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 O to fajnie ! A Ty masz rundę 4 kilowatowym elektrykiem!
kaszalu Opublikowano 9 Maja 2016 Opublikowano 9 Maja 2016 Z przyjemnością ! Zrobiłem trochę lepszą fotkę łodzi na wodzie - widać jak się układa linia wodna i jaki jest trym kadłuba ! Piana dobrze odcina linię wodną, bo poprzednio to się zacierało ...
kaczma2 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Kiedyś myślałem nad zrobieniem toru żeglownego na działce o jakimś zamkniętym kształcie z basenem manewrowym, port. Rów około 200x500mm wyłożony folią. Najlepiej zasilany wodą ze strumyka dla wymiany wody. Na mojej działce żona się nie zgodziła.
mike217 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Rów około 200x500mm? Nie pomyliłeś jednostek?
pawel4090 Opublikowano 10 Maja 2016 Opublikowano 10 Maja 2016 Mike,to jest tor wodny dla mikro modeli:)
Rekomendowane odpowiedzi