WALDENGERD Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 I jeszcze cosik fikuśnego do zabawy .... :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Bardzo ciekawe filmy dla kolegów budujących pływające modele redukcyjne z napędem żaglowym - warto zobaczyć i zastosować aby dobrze pływały !! Dla poprawy stateczności podczas pływania zastosowany został dodatkowy finkil , usuwany na czas postoju na stojaku i oceny statycznej modelu. Na pewno mój "chalutier" dostanie taki element wyposażenia. Zrobiłem to już zresztą wcześniej w modelu "Odyseya" ( http://pfmrc.eu/index.php/topic/71438-wyb%C3%B3r-pierwszej-%C5%BCagl%C3%B3wki/?do=findComment&comment=689123 ) który kładł się przy byle podmuchu z "redukcyjnym" , niemożliwym do właściwego doważenia balastem. Po wydłużeniu i doważeniu balastu słabości jak ręką odjął - znaczna poprawa dzielności i jakości żeglowania modelu ! a tak się potem pływa !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Będę 3 raz przerabiał plan bocznokołowca. Nie bardzo można zwiększyć prędkość modelu obrotami koła łopatkowego. To musi być duże koło średnicą i szerokością. Znalazłem model gdzie średnica koła do długości była 1 : 10. Poza tym sterowność będzie mała przy małej prędkości. Ster nie jest za śrubą gdzie jest większy przepływ wody. Dlatego są duże, długie stery. Stosowane są dwa silniki elektryczne z przekładniami a ich zębatki sprzęgnięte są z większą zębatką na głównej osi, po jednym na koło z osobnym sterowaniem. Były rowery wodne na pływakach napędzane śrubą. Jak się depło to szybko płynął. Późniejsze plastikowe, łopatkowe to trzeba się namęczyć i ledwo płyną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Witam Panowie poszukuję wał Wał ø4 gwint pod śrubę M4 długość 350mm macie może namiar gdzie taki dostanę, bo na znanym portalu aukcyjnym oraz kilku stronach modelarskich kicha :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Są krótsze 320mm i krótki wymiar A 173 mm za ponad 120 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Co ma kręcić ten wał? Jakie obroty i moce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łuszpiński Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Marcinie. Dysponuję tokarką i mogę taki wał zmajstrować. Potrzebny jest jedynie pręt fi 4 mm szlifowany tzw. srebrzanka i rurka mosiężna fi 8 - 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Łuszpiński - Dzięki za informacje sam pręt nagwintowany pod śrubę by mnie uratował bo rurkę mam, będę szukał takiego jak zdobędę to się odezwie. znalazłem coś takiego https://metal-e.pl/pl/p/PRET-NIERDZEWNY-4-mm/137 czy taki się nada ? mike217- jeśli chodzi prędkości to do spokojnego pływania silnik speed600 12v problemem jest długość 350mm ø4 bo o długości 300mm można już dostać spokojnie w necie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Marcin - zobacz na CONRADZIE w mat. modelarskich - tam są szlifowane srebrzanki w różnych średnicach, pręty dł. 500 mm. Np: https://www.conrad.pl/p/stalowy-wal-modelcraft-5-x-500-mm-237078 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Super jest to co szukam teraz tylko pozostanie to nagwintowac pod śrubę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Wpadniesz na kawe to gwint zrobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcini59 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 Dzięki bardzo najpewniej się odezwie i odwiedzę kolegę oczywiście z odpowiednim załącznikiem pręty już zamówiłem z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2017 A zapraszam kiedy masz ochote. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Zrobiłem coś nowego. Koło do bocznokołowca. Zdjęcie pierwszego koła z łopatkami. Trochę się gubiłem z tymi drucikami i dopiero jak zacząłem lutować łopatki doszedłem do ładu. Zrobiłem zdjęcie i na tym stanęło. Dzisiaj będę ustawiał kąty, odstępy, równoległość. Jak zalutuję środek to będzie właściwa sztywność. Dalej widać silnik z nałożonym trybikiem i koła. Pomimo przełożenia jak przyłożyłem duży tryb to jeszcze zapieprzał i założę ten większy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Ładnie ! Jaką średnicę ma koło łopatkowe Kaziu ? Jaka będzie długość kadłuba ? I wrzuć jakiś planik tego bocznokołowca !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2017 Koło ma średnicę 72 mm. Szerokość bez tamborków 100. Łopatki 19x45. Zrobiłem wyższe ponad linię wodną. Przy ruchu woda będzie się piętrzyć. Plan mam ale się zmienia w miarę oglądania filmów. Dobre by było sterowanie osobne dla każdego koła. Zwiększa manewrowość. Drugie koło też zmontowane. W tym ze zdjęcia lutowałem środek ale muszę poprawić 100W lutownicą lub palnikiem. Inna łatwa metoda. Wyciąć 2 krążki z blachy z otworem na oś. Zrobić w nich wcięcia na wsunięcie łopatki na głębokość 1/4 - 1/3 szerokości łopatki. Po wsuwać łopatki i zalutować. Wsunąć na oś z końcówką gwintowaną i kontrować 4 nakrętkami lub wsunąć w środek tulejkę i ścisnąć nakrętkami. Krążki można ażurować na dowolny wzór. To wszystko razy 2. A może 4? Nie widziałem żeby na każdej burcie były 2 koła łopatkowe. Ciekawe jakby płynął. Czy szybciej? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2017 Fajny Riwer King ! W czym to narysowałeś Kaziu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 W komputerze na ekranie. Przy pomocy Design CAD 2D. Działa w XP 32 bit. Wydrukowane i zeskanowane bo zapisuje w .dw2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łuszpiński Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Widzę, że wszystkie stocznie pracują pełną parą. W mojej też uwija się załoga. Różne koncepcje a plan jest jeden i temat nowy nieznany. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 Niech zgadnę ..... :rolleyes:..... !! Maszyna pozioma do Szeptyckiego !!! :) Ja się biorę za robotę po świętach i Nowym Roku ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi