jamyk Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Andrzej proszę pokazać jak mocowałeś podzielnice do stołu,nie ma takiego zdjęcia. Wreszcie robota ruszyła w stoczni i stoczniowiec uśmiechnięty przy pracy 1
kaszalu Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 Podzielnica jest fabrycznie przystosowana do mocowania w dwóch płaszczyznach - poziomo na 4 śruby imbusowe w gniazdach ( to widać na wcześniejszych zdjęciach) i w pionie na dwie śruby 6kt w specjalnie podfrezowanych gniazdach , umożliwiających operowanie płaskim kluczem 10 ! Cały zestaw frezarsko - wiertarski jest precyzyjny, po frezowaniu frezem fi2 wszystkie łopatki wykonane ze sklejki fińskiej czterowarstwowej ( grubość precyzyjna) trzymały się w piaście bez kleju na wcisk ! Baaardzo przydatne ustrojstwo !! 1
kaszalu Opublikowano 12 Stycznia 2019 Opublikowano 12 Stycznia 2019 (edytowane) Próby pomontażowe wału koła łopatkowego - na razie "paluchowe" bez maszyny parowej, Jest dobrze !! https://www.youtube.com/watch?v=8xGewvbXbV0&feature=youtu.be Edytowane 13 Października 2019 przez kaszalu 1
ostry_gl Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Cieszą szybkie postępy bo czas się zabrać za coś z żaglami pozdrawiam i obserwuję Wasz wątek cały czas. 1
kaszalu Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 (edytowane) Janusz ostro walczy z "Zaruskim" - skrzynia mieczowa sklejona i wstawiona w kadłub, wykonane gniazda opętników masztów. Do poniedziałku w tym tempie chyba skończy ! Edytowane 13 Stycznia 2019 przez kaszalu
ostry_gl Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 A ktoś mi obiecał zebrać tą super robotę w jedną całość
kaszalu Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 Słowo się rzekło - kobyłka u płota - u mnie słowo droższe pieniędzy !! Zbieram,,,,,,,, zbierammmmm i stoczniowca mobilizuję Trochę musi być nazbierane, do przystawki szkoda siadać !!!
ostry_gl Opublikowano 13 Stycznia 2019 Opublikowano 13 Stycznia 2019 super, dzięki, na razie się nie spieszy, jeszcze coś tam mamy w zanadrzu
jamyk Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Nowe zdjęcia przymiarka kadłuba z masztami 2
ostry_gl Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Tym modelem można powalczyć w NSS-B, naprawdę warto:)
J-23 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 te maszty do samego dna dochodzą ? - bo nie widać za dobrze
jamyk Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam panie Janie na zdjęciu nie widać ale dochodzą z tym że będą dorobione gniazda ustalające witam Marcinie jak tam w stoczni
marcini59 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Cześć podpowiedźcie jaką szlifierkę ręczną polecacie do szlifowania kadłubow. Na krążki papieru czy taśmowa lub oscylacyjna.
kaczma2 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Najbezpieczniejsza to tak jak pisałeś szlifierka ręczna tj. klocek i papier ścierny. Z mechanicznych powinna być lekka. Myślę oscylacyjna, nie zbierze za bardzo tam gdzie nie powinna i zakładając trójkąt łatwiejsze dojście. Inna sprawa. Na podstawie zdjęcia z katalogu Graupnera narysowałem jak zrobić poszczególne części. śruby składanej. Łopatki rys 1 i 2 robić według założonej wielkości. Przyjąłem 27,5 mm i średnicę wałka aluminiowego 8 mm. Na rys 1. pokazane jest wyfrezowanie na uszka, które powstaną po przecięciu pręta wzdłuż (zielona linia) na pół ze skrętem zmniejszającym skok. Po wywierceniu otworów na sworzeń zebrać nadmiar grubości w kierunku końcówek. Piasta. Kwadrat 8 mm. Łatwiej wywiercić otwory w płaskiej powierzchni. Wybrać wcięcie na uszka łopatek i jak łopatki lekko, bez luzów się ruszają można kwadrat stoczyć na okrągło, odciąć materiał, otwór pod gwint i gwintowanie, montaż, gotowe.
kaszalu Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 (edytowane) Rozumiem Kaziu , że to jest składana śruba napędowa do Jamykowego "Zaruskiego" ? Marcin - taka jest OK do wstępnego szlifowania - byle nie za duża i lekka ! Reszta ręcznie, jak rekomenduje Kaziu. Edytowane 16 Stycznia 2019 przez kaszalu
marcini59 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Dzięki za podpowiedz właśnie o takiej myślę.
jamyk Opublikowano 16 Stycznia 2019 Opublikowano 16 Stycznia 2019 Kaziu tak myślałem zrobić, na internecie pokazane jest zdjęcie jak zazębiają się łopatki ale zrobię bez zębatek
ostry_gl Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Cześć, Trzy pytania, w jakiej skali jest model? Czy rozważaliście balast wewnętrzny, bez miecza? Czy model powstaje według przepisów NSS, które przewidują następujące odstępstwa od pierwowzoru: 13.2.3 Dopuszczalne odchylenia od pierwowzoru Dla podanych poniżej odchyleń od pierwowzoru przy ocenie wykonania nie odejmuje się punktów.1. Zwiększenie zanurzenia modelu do maksimum 150% w grupach A i B, oraz do 200% w grupie C, względnie do 120% w grupie D (100% = zanurzenie modelu wynikające z zastosowanej podziałki redukcji pierwowzoru). W przypadku odtwarzania jednostek z wysuwaną płetwą jako 100% należy przyjąć zanurzenie z wciągniętą płetwą. Płetwa w stanie wysuniętym poniżej maksymalnego dopuszczalnego zanurzenia modelu może wystawać pod warunkiem, że jej wielkość, kształt i pozycja dokładnie odpowiadają pierwowzorowi, oraz, że wysuwanie i chowanie płetwy będzie przeprowadzane drogą radiową. W przypadku łodzi mieczowych, sam miecz traktuje się jako stałą stępkę i jako taki może być wysuwany. Ograniczenia odnoszące się do wysuwanych płetw nie mają zastosowania w odniesieniu do mieczy. Wzrost zanurzenia modelu może nastąpić zarówno poprzez zastosowanie dodatkowej stępki jak i przez zmianę powierzchni lateralnej (tzn. przez zmianę sylwetki podwodnej części kadłuba). Dopuszczalne grubość dodatkowej stępki względnie wydłużonego dejwudu nie może przekroczyć 5% maksymalnej szerokości kadłuba. Minimalna dopuszczalna grubość wysuwanej płetwy wynosi 1/3 minimalnej dopuszczalnej grubości dodatkowej stępki względnie wydłużonego dejwudu. 2. Dodatkowy balast zewnętrzny jest dopuszczalny. 3. Powierzchnia steru może być dowolnie powiększona pod warunkiem zachowania maksymalnego dopuszczalnego zanurzenia. 4. Talie (obciągacze) szotów mogą zostać pominięte. Szoty mogą być mocowane bezpośrednio do haczykowatych zaczepów na bomie lub do innego prostego urządzenia, albo też bezpośrednio do rogu szotowego. 5. Fok sztagowy może być mocowany wahadłowo (rejowo). 6. Antena odbiornika może być prowadzona w takielunku. 7. W modelu może zostać pominięta zabudowa wewnętrzna jednostki. 8. Dopuszczalne jest stosowanie osłon na stewie dziobowej i na noku bomu kliwra. Źródło: http://www.modelteam.com.pl/ Pozdrawiam, Łukasz
kaszalu Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 To już by Janusz musiał powiedzieć jakie ma plany w stosunku do modelu - regatowe czy tylko rekreacyjne i pokazowe ! Ja dzisiaj podłubałem trochę przy parowczyku - dorobiona tulejka redukcyjna do koła pasowego na wał maszyny parowej i wstępnie przymierzony do kadłuba zestaw napędowy.
Rekomendowane odpowiedzi