Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

yes. yes, yes !!!! :D

 

TROCHĘ INFORMACJI

 

https://www.youtube.com/watch?v=NQy6I-nr2HM

 

i kilka zdjęć - między innymi z okresu kiedy Lubecki po długiej, pływającej służbie stał już na brzegu w charakterze restauracji, siłownia statku, transport do stoczni we Wrocławiu z odciętymi tamborami ( wąskie śluzy...) oraz prace remontowe w stoczni śródlądowej "MALBO",  wymagające między innymi odcięcia części statku i wodowanie po remoncie kadłuba.... 

Wie ktoś coś jeszcze ? Piszcie !!! B)

Ocalimy od zapomnienia trochę historii żeglugi śródlądowej ....

post-3419-0-21582800-1548162774_thumb.jpg

post-3419-0-10288700-1548162791_thumb.jpg

post-3419-0-29421100-1548162810_thumb.jpg

post-3419-0-07489100-1548162831_thumb.jpg

post-3419-0-37381100-1548163479_thumb.jpg

post-3419-0-12439200-1548163504_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestaw pchany z dwoma barkami w linii,  załadowany 1000 ton z pchaczem BIZON III z dwoma silnikami głównymi,każdy po 220 KM Wola Henshel z turbodoładowaniem ( na takim kiedyś m.innymi  pracowałem kilka lat jako mechanik) w zależności od prądu wody, wiatru itp płynął w górę Odry jakieś 8 - 10 km/h .

 

 

Pasażerski z mniejszym obciążeniem mocy powinien płynąć ze dwa razy szybciej..... ( żeby pasażerowie nie padli z nudów :P, ale wtedy pewnie będzie bar :) )

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wieczorem podocierałem trochę panewki wału koła łopatkowego parowczyka i pozostałe mechanizmy.

Praca na sprężonym powietrzu, ciśnienie robocze ok 1 bara. Nieźle zapyla !!  :D

Przesterowania obrotów naprzód i wstecz wychodzą coraz lepiej - mechanizmy zaczynają się układać.

W wodzie i przy użyciu zaworu sterującego obrotami maszyny obroty koła będą wolniejsze .

Panewki podlałem oliwką i wypłukało się sporo zanieczyszczeń poprodukcyjnych - musiałem skończyć bo zrobiło się późno a

kapitanat portu strzelił czerwoną racę ostrzegawczą że odgłosów pracy maszynerii więcej nie ścierpi !!  :D  :D

Następne próby stoczniowe i regulacje zostały przełożone na bardziej dogodna godzinę ...

 

https://www.youtube.com/watch?v=gUe9Nwqv6xI&feature=youtu.be

 

https://www.youtube.com/watch?v=ywGjEEj64Ps&feature=youtu.be

post-3419-0-79559800-1548367776_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My budujemy modele na wiosnę a przyroda na razie śpi.....
Tylko bobry nie próżnują nad zalewem koronowskim w Pieczyskach, co dziwne gryza w dość uczęszczanych miejscach !! :o
O przepraszam - Janusz też dalej gryzie się z "Zaruskim" w zaciszu swojej modelarni :D :D

post-3419-0-17850200-1548613657_thumb.jpg

post-3419-0-12361600-1548613673_thumb.jpg

post-3419-0-47103800-1548613685_thumb.jpg

post-3419-0-17197900-1548614173_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary możesz napisać coś więcej? Co nie wychodziło w pływaniu? Najgorsza jest ta najdalsza bramka no i dokowanie. Może powinien być mniejszy model.

Na kanale nie pływałem ot tak sobie. Robiłem przybijanie do brzegu. Ćwiczyłem powtarzalność ósemek. Nie jest łatwo. Na zawody bym zabrał kutra patrolowego KP 118. Nie jest za szybki i można pływać bardzo powoli. Napęd, 2 silniki,2 śruby i 2 stery sprawia, że na wstecznym płynie prosto i reaguje na stery. Zmiana kierunku obrotów silników odbywa się przełącznikiem na serwie za regulatorem obrotów. To ma tą zaletę, że płynąc bardzo powoli, tymi samymi obrotami krótkim przełączeniem na  wsteczny można zatrzymać model bez zatrzymywania silników. Po zatrzymaniu modelu silniki stop i ręce w górę. Z regulatorami dwukierunkowymi  z reakcją na drążek bywa różnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu ...przestań pindolić i teoretyzować. Trasa , jej kształt i przebieg  dla modeli klas F2....I 4... jest do obejrzenia w necie , nie jest to  tajemnica. Ale jak staniesz na stanowisku startowym z nadajnikiem  w ręku i masz model gotowy do startu , to wszystko inaczej wygląda . To na tyle , żeby doświadczyć tego to trzeba jechać na zawody. Pindolisz o regulatorach , serwach , przełącznikach dwóch srubach i sterach i rękach w górze , a jeszcze jest coś takiego jak fala , nawet w basenie , która powoduje że zrobienie doku i wstecznego jest utrudnione . Tak że szkoda teoretyzowania , trzeba jechać i pokazać co się potrafi . Tam na zawody to jeżdżą ludzie od lat , to są starzy wyjadacze .  Jak taki jesteś mądry to jedż i pokaż , a ja będę z boku i popatrzę ......może czegoś się nauczę. Żeby dobrze trafić dwa razy w bramkę szczytową to trzeba mieć dobry wzrok.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciekawości przeczytałem od dechy do dechy cały regulamin zawodów - łał grubo jak dla mnie  :blink:

ja bym dodał jeszcze klasę rozgrywek freestajl - czyli zbudowałem tak, bo mi się tak przyśniło i już.

oraz wyścig, wszyscy płyną równocześnie, a najlepszy wygrywa coś tam fajnego nagrodę rzeczową.

do celowania w bramki na takie odległości powinni dopuścić fpv, bo nie każdy ma sokoli wzrok,

a kapitan jest na mostku jednostki, a nie na brzegu oddalonym o 36 m od ostatniej bramki. 

http://modelteam.com.pl/glowna2.php?page=rules_ns#14

1.] wzór trasy i 2.] wymiary

trasa_bieg_F2_F4.gif

 

trasa_F2_F4.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.