Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. kaczma2 Opublikowano 27 Października 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 27 Października 2021 Cisza. Nikt się nie odzywa, to ja pokażę to co dotąd zrobiłem. Poukładałem jak klocki i zrobiłem zdjęcia. 5
Marek_Spy Opublikowano 31 Października 2021 Opublikowano 31 Października 2021 model super a wykonanie godne podziwu
marcini59 Opublikowano 1 Listopada 2021 Opublikowano 1 Listopada 2021 U mnie też pomału coś się dzieje , kolejny etap pracy nad siłownią parową. Dorobiony zbiornik na skroplony. 3
cezar65 Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 Stocznia pracuje Robię, co mogę. Na razie około 130 roboczogodzin. Do końca jeszcze bardzo daleko 2
kaczma2 Opublikowano 14 Listopada 2021 Opublikowano 14 Listopada 2021 R-3 bardzo ładny statek. Mojego zrobiłem trochę za mały, 500mm. Poszycie , paski HIPS 1 mm. Napęd, silnik cdr nawinięty na mniejsze obroty. Zużywa bardzo mało prądu i ma nadmiar mocy. Przyjemnie się pływa tym modelem. Cezary, życzę przyjemności w pływaniu tym modelem. Ukazał się nowy kalendarz imprez na 2022.
cezar65 Opublikowano 15 Listopada 2021 Opublikowano 15 Listopada 2021 No będzie miał długość 107 cm , jeszcze dużo pracy przy nim.
marcini59 Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 (edytowane) Dzień Dobry Cierpię ostatnio na chroniczny brak czasu ale ostatnio udało mi się popracować nad napędami do holownika Centaur II, dorobiłem dysze które można zdejmować jeszcze zobaczę czy je zastosuję może je trochę uformuję jakąś żywicą lub szpachlą i wyszlifuję nie wiem czy zostawić takie gołe ? Kadłub odlew zdobyty trzeba nad nim popracować i będzie ok , kawał smoka w skali 1:25 w tej skali model będzie miał 1212 mm i szerokości 420. Na zdjęciach przedstawione wstępnie zastosowanie napędu, będzie oczywiście odpowiednio umiejscowiony w kadłubie, zobaczymy co z tego wyjdzie zamysł jest taki aby najpierw uruchomić napędy i zobaczyć jak będzie pływał a potem wykończenie. Edytowane 21 Listopada 2021 przez marcini59 korekta zdjęcia 4
Łuszpiński Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 Są duże śruby i zwiększyłbym przełożenie napędu. Przy takim jak na zdjęciu będzie duży pobór prądu. 1
marcini59 Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 Dzięki Andrzej cenna uwaga zastosuje większe przełożenie.
marcini59 Opublikowano 22 Listopada 2021 Opublikowano 22 Listopada 2021 Proszę o podpowiedzi jakie są optymalne obroty do takiej śruby 90mm bo licząc silniki jakie chce zastosować mają 28000rpm i jak dam przełożenie 1:5 to i tak wychodzi 5600rpm jak dobrze liczę, czy to nie za dużo obrotów?
J-23 Opublikowano 22 Listopada 2021 Opublikowano 22 Listopada 2021 jak zielsko dostanie się do śruby i ją zablokuje to będzie po paskach raczej przekładnia zębata powinna być
kaszalu Opublikowano 24 Listopada 2021 Opublikowano 24 Listopada 2021 (edytowane) Marcin - jaki moment obrotowy ma zastosowane przez Ciebie serwo do obrotu śruby wokół osi pionowej ? Może to złudzenie optyczne, ale wydaje mi się dość małe i nie za silne. Ja dałbym tam przynajmniej jakieś 5kGcm ... Poza tym serwa o niższych momentach obrotowych maja dość delikatne zęby w przekładniach - po uderzeniu w jakąś podwodną przeszkodę możesz "zmielić" te delikatne ząbki w serwie obrotu !! Jeżeli chodzi o śruby - np. dla fi 70 (czarny Graupner) przy silniku klasy 500 z 10000 obr/min mam przekładnię 1 :3 , czyli na maxa ok 3300 obr/min i chodzi bardzo dobrze na 50 % mocy. Dalsze zwiększanie obrotów powoduje znaczący wzrost poboru prądu..... Spróbował bym na max dla śruby fi 90 mm ( takiej jak pokazujesz na zdjęciach) nie więcej niż 2000 0br/min - ale to do sprawdzenia w modelu z podłączonym amperomierzem ! Albo zrób sobie prosty próbnik w misce z wodą i zamocowanym na desce napędem. Jak na moje oko te silniki są trochę za szybkie do tego wynalazku.... A holowniczek fajny !!! ? Pozdrowienia ! Edytowane 24 Listopada 2021 przez kaszalu
kaczma2 Opublikowano 25 Listopada 2021 Opublikowano 25 Listopada 2021 Może zastosować silniki 3f (mniej zużywają prądu) z małym kV 600-1000 to przy 12V da 12000 obrotów. W rzeczywistości wychodzi mniej. Muszą wtedy być 2 regulatory ale jeżeli ma być sterowany każdy napęd osobno to i tak muszą być dwa.
cezar65 Opublikowano 25 Listopada 2021 Opublikowano 25 Listopada 2021 A czemu do obracania całą kolumną stosujesz przełożenie 1;1?. Zastosuj zatem mocne servo , cyfrowe , z metalowymi zębatkami . Zwiększ przełożenie w relacji kolumna - serwo do dwóch obrotów serva a jeden obrót kolumny. Wg, mnie przy średnicy śruby 90mm to w zależności od jej sprawności graniczne obroty do granicy kawitacji to może być z 2200 Rpm, no ale w końcu po to jest regulator obrotów aby model płynął dostojnie , stosownie do skali. ......a nadmiar mocy pod drążkiem może sobie być. Mi się parę razy przydał. 1
kaczma2 Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 Przełożenie 1:1 bo może serwo 360. Może być serwo zamocowane do kolumny i przełożenie zębatkami ale jak zamocować zębatkę na oś serwa. To nieprawda, że do steru musi być mocne serwo. Stosowałem do różnych sterów serwo mikro 2,5 kG i nie było problemów nawet ze ślizgiem.
kaszalu Opublikowano 26 Listopada 2021 Opublikowano 26 Listopada 2021 (edytowane) Kaziu - ale to nie jest zwykły ster tylko stanowi również napęd tego holownika i mogą występować tam spore ( jak na gabaryt tego urządzenia) siły. Zauważ, że tam jest czterołopatowa śruba fi 90 x 2 i spory kadłub długości 1200 mm - z balastem i baterią będzie ważył pewnie z 16 - 20 kg i wszelkie rozwiązania "mini" w napędzie mogą się zemścić ! To tylko taka moja sugestia, ale każdy może eksperymentować we własnym zakresie i modyfikować mechanikę dowolnie !!? Edytowane 26 Listopada 2021 przez kaszalu 1
Rekomendowane odpowiedzi