Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a jak wygląda sprawa ze sterem w napędzie tylnokołowym, bo na wielu fotkach nie widać go

znalazłem model Spirit of Mississippi i tam słabo widać jakiś trójkąt na pierwszym foto

na drugim foto widać że są dwa takie elementy, czy to nie za mało aby wykonać manewr skrętu ?

no i kształt trochu dziwny ...

 

 

 

m1.jpg

m2.jpg

Opublikowano

Na tylnokołowcach często występują trzy równoległe stery a czasem jeszcze dodatkowy komplet sterów za kołem łopatkowym . Modelem tylnokołowca dość trudno się steruje i model słabo reaguje na stery, w czym nie pomaga jeszcze małe zanurzenie i duża powierzchnia boczna modelu. W przypadku wiatru bocznego jest jeszcze gorzej... Często trzeba powiększyć powierzchnię sterów do nadwymiarowej w stosunku do oryginału żeby wogóle chciał słuchać steru. Poszukam fotek i rysunków to wstawię !

Opublikowano

to jak oni tym pływali ?  ta rzeka ma ponad 3700 km i jest bardzo kręta

na foto mały wycinek Mississippi

 

 

misi.JPG

Opublikowano (edytowane)

Duży statek to też inaczej się zachowuje, ale mimo tego i tak się musieli nieźle sterem namachać !?

A było czym kręcić !!! ?

Znalezione obrazy dla zapytania: sternwheeler

 

Tu jeszcze lepsze koło sterowe ...

Znalezione obrazy dla zapytania: sternwheeler

Znalezione obrazy dla zapytania: sternwheeler

Znalezione obrazy dla zapytania: sternwheeler

 

Na fotce poniżej stery przed i zakołowe !

1024px-SS_Keno_paddlewheel.JPG?1612627068846

Edytowane przez kaszalu
Opublikowano

może na zakręcie jeden na brzeg wyskakiwał i linę do drzewa wiązał

a tył nadrzucała siła odśrodkowa, albo może te maszty na dziobie w dno wbijali i wokół nich zakręcali

to by mogło zadziałać

 

zz.jpg

Opublikowano

?? Jasne.....?

TO REWOLUCYJNE ROZWIĄZANIE  !!!?

Chyba sobie taką tyczkę zrobię i będę próbował wbijać w dno na zakręcie i nadrzucać rufę siłą odśrodkową. ..??????

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Opublikowano

o dokładnie widać na foto z linku od kaczma2 jak bardzo krętą rzeką jest Mississippi

i jakie to wyzwanie dla manewrowania takim parowcem z napędem tylnokołowym

 

 

misi.JPG

Opublikowano (edytowane)

Żeby nie było, że tylko obijanie się i luźne gadki w temacie w niedzielę! !?

Na parowcu prace idą do przodu - trochę niewdzięczne i żmudne pokrywanie kotłowni żaroodporną masą silikatową ( wytrzymuje do 1200 stopni a na parowcu w kotłowni zasady p-poż. muszą być przestrzegane !)?.

Przedtem na ściany kotłowni założyłem zbrojenia wzmacniające izolację z masy żaroodpornej ... Po wyschnięciu masy próby palnika i kotła pod założoną nadbudówką ! 

? - trzymajcie kciuki za powodzenie operacji !!

20210207_192431.jpg

20210207_192438.jpg

20210207_211410.jpg

20210207_202139.jpg

20210207_211424.jpg

20210201_182501.jpg

20210207_221447.jpg

20210129_130828.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)

Izolacja termiczna przedziału kotłowni w obrębie intensywnego oddziaływania palnika ciśnieniowego ?

Materiał izolacyjny na bazie folii aluminiowej i tkaniny szklanej (super !!) dostałem od Marcina - dzięki, oby żył wiecznie !!???

Teraz jeszcze izolację dostanie  kociołek, ale to w wekend na spokojnie !!?

20210211_210151.jpg

20210211_210130.jpg

20210211_210140.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 2
Opublikowano

na YT oglądałem film  z lokomotywą parową i tam paliwem był

węgiel drzewny nasączony parafiną

a u was gaz albo alkohol - dlaczego ?

Opublikowano (edytowane)

Wygodniej "podkładać" do paleniska i popiołu nie trzeba wyrzucać ...?

I palacz ręce ma czyste...?

A tak naprawdę to jest kwestia łatwej regulacji wydajności, stabilności  i ciągłości spalania !

Poza tym zauważ, że w tych większych "modelach" lokomotyw na tendrze siedzi zazwyczaj operator modelu który podkłada pod kocioł węgiel kiedy potrzeba - w naszych modelach pływających to by było trudne do zrealizowania, stąd potrzeba matką wynalazku !!

Jednak w naszych innych modelach parowych nie zawsze używamy gazu i alkoholu do ogrzewania kotła i wytwarzania pary, czasem pod kocioł idzie też drewno i węgiel - tak jak w tej pięknej lokomobili autorstwa naszego kolegi Andrzeja z Aleksandrowa pod Bydgoszczą ( że pozwolę sobie przypomnieć ??) . Maszyna w każdym calu wykonana własnoręcznie przez Andrzeja w przydomowym warsztacie łącznie z kotłem i maszyną parową !!! ?

post-3419-0-02688300-1509977757_thumb.jpg

 

Na filmie poniżej widać dokładnie jaki opał Andrzej podkłada pod kocioł podnosząc ciśnienie pary - warto zobaczyć !!!

 

https://www.youtube.com/watch?v=VhjVa0W-AFU&feature=emb_logo

 

 

I jeszcze trochę klasyki bocznokołowo - szkoleniowej na podniesienie nastroju przed wekendem i zachęcenie koleżeństwa do realizacji takich właśnie modeli z napędem parowym !?

 

 

Od 1,38 minuty !!

 

Tu bardzo dobrze widać stery umieszczone za kołem łopatkowym !!

 

Machanie "kolanami" ?

 

 

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.