Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kaczma ...zlituj się..... ja wiem że ty lubisz wszystko w skali mikro .....  . Ja trochę napływałem modelami i to dość dużymi , ale zrozum że np w modelu atlasa płetwa sterowa ma coś koło 6cm szer. i ok 11.5 wysokośći . Daje to powierzchnię ok 58cm kw. powierzchni . Miałem na początku w nim standardowe serwo hitec o sile ok . 3.2 kg , i co , długo nie wytrzymało . Połamały się w nim ząbki na kołach przekładni. A były w nim z tworzywa sztucznego.   Wszystko od naporu wody na płetwę sterową w czasie gdy model płynie . Musiałem dać mocniejsze 6kg. i z metalowymi kołami zębatymi . Nie wiem czy się ze mną zgodzisz , ale wydaje mi się że podczas plynięcia do tyłu to napór wody na pletwę sterową jest  większy.

Oczywiście podczas gdy płetwa jest wychylona w którąś stronę.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za sugestie i wskazówki, na pewno zastosuję inne silnik te co mam mają stanowczo za duże obroty, przełożenie silnik z wałem napędowym będzie 1:5 , odpowiednie koła zębate zamówione. Co się tyczy serw to są to Tower Pro SG-5010 Moment : 5,5 kg (4,8V) tyle że z zębatkami z tworzywa i tu jest moja obawa czy nie za słabe.

Opublikowano

Co do serw SG 5010. Mam w małych żaglówkach Footy Class do żagli ale 2 szt, leżą popsute. Zakłócały drugie serwo od steru. Po włączeniu zasilania drugie serwo wykonywało różne ruchy. Do żaglówki RG 65 kupiłem MG 995. Nie chciało pracować na aku 4 paluszków dopiero na BEC. Po pewnym czasie było OK. Za mocno spasowane. W między czasie kupiłem 945. 

Czy napęd azymutalny stawia duże obciążenie serw nie jestem przekonany. To tak jak swobodnie podlewa się z węża, nawet jak koniec węża jest zanurzony w wodzie.  Jest nacisk w kolumnie, drugiej osi na osłonę, od pracy śruby  i jakiś mały na pierścień przy zmianie kierunku. Strumień wody nie napiera bezpośrednio na wychylony ster jak to jest w napędzie klasycznym. To są przypuszczenia, jak jest w rzeczywistości wykażą ciężkie próby w wannie z wodą.

Poruszyłem temat serw żeby z tego wyszło coś dobrego.

Opublikowano

Myślę że o ile nie z metalowymi zębatkami to karbonowe też powinny dać radę . Przełożenie 1;5   napędu będzie dobre , resztę załatwi regulator. Ale przełożenie napędu obrotu kolumny to bym dał 1 : 2 , zapewni to precyzję obrotu kolumn , serwo cyfrowe mające możliwość obrotu 360" da radę ..... .

Biorąc pod uwagę kształt rufy modelu którego kadłub nabyłeś , nie ma tam dużej wysokości , tak że dobrze że kadłub jest laminatowy i w środku nie ma wręg  które by zabierały miejsce na układ napędowy i sterowania .

Opublikowano

W sklepie modelarskim przy Fordońskiej kupiłem małą buteleczkę farby czarnej Color Model. Bardzo dobrze się maluje pędzelkiem. Na wszystkie powierzchnie. Dobrze kryje i wydajna. Pędzelek myje się w wodzie.  Podobno Humbrol się zepsuł.

Opublikowano
16 godzin temu, kaczma2 napisał:

Zrobiłem do końca napęd ale wymaga kilku poprawek. Jest jeden duży błąd.

 

IMG_20211129_185741.thumb.jpg.ac296614b4eb0239151fa5392f534457.jpg

 

Kaziu - znowu jesteś tajemniczy ......?

JAKI 'DUŻY BŁĄD" ---------OŚWIEĆ NAS O CO CHODZI !!!

Opublikowano

Teraz rozumiem - poprzednie zdjęcie nie pokazywało o co chodzi !!

Chyba przylutowałeś wcześniej "na fest" wspornik dyszy do obudowy wału napędowego i w ten sposób zablokował się całkowicie obrót !

Teń pierścień na tulei to teraz załatwia ! ?

Opublikowano

No ja.....śruba , kształt łopat.... widzę że masz rozterkę bo pytasz na tym  innym forum dla zawodowców.   Ja tam tyle śrub zrobiłem , policzyłem coś koło 20 w swoim życiu. Zawsze daję łopaty proste , zaklinowane pod kątem 45 stopni i dobry jest ciąg do przodu ido tyłu. Nie chcę być uszczypliwy dla ciebie Kaziu , ale myślę czy dysza Korta którą wykonałeś , to została jak to nazwałeś dobrze obliczona . Tak bynajmniej mi sugerowałeś jak pokazałem mój pierścień osłonowy śruby w moim H -17... Jaki sens ma budowanie tego modelu przez ciebie jak tylko będzie jeden pędnik? ....Dwa powinny być.

Opublikowano

Gdybym miał aparaturę na dwa dżojstiki i 360 stopni a gdzieś tam są takie, to by był sens na dwa pędniki.  W moim przypadku to obojętne. Piasta śruby i łopatki zrobione. Dzisiaj powinna być polutowana. To nie jest dysza Korta. To jest zwykła rura PCV. Na dyszę Korta potrzeba rurę o bardzo grubej ściance i dużo uważnego toczenia. Zastanawiałem się czy w ogóle dać ten pierścień, czy goła śruba przy której może być model nadsterowny. Z pierścieniem też może być nadsterowny ale to okaże w pływaniu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Model jest na tyle gotowy, że może pływać. Mam do zrobienia hak holowniczy i na ściance nadbudówki od strony rufy nakleję 2 prostokąty z drobnego sita miedzianego na wywiew, chłodzenie. Przeglądając zdjęcia możne się dopatrzeć więcej do zrobienia.

Zrobiłem próbę w wannie. Przecieków nie ma. Płynie do przodu, do tyłu śruba się odkręciła. Waży 1,8 kg. Dołożyłem 2 kg ołowiu i nie sięga linii wodnej ale też dotykał dna wanny.

PA130248.thumb.JPG.25089755e3ba8a42f444fe1183bfb74b.JPG

 

PA130249.thumb.JPG.80f17ad5fc29b1cc80d2b94d67bf81e1.JPG

 

PA130251.thumb.JPG.a316a1d61d672a3695ad4e9c5e4aae35.JPG

 

PA130253.thumb.JPG.404a7fcde4419039b5d6675065efd11f.JPG

 

  • Lubię to 4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.