Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj zabrałem szuwarka na plac za szkołą. Jak postawiłem na świeżym śniegu i uruchomiłem silnik to ani myślał się ruszyć. Jakby był przyssany. Przesunąłem na miejsce wyjeżdżone przez samochody to z miejsca ruszył i był szybki. Na szybkości trzeba delikatnie z kierunkiem bo jak za mocno to zakantuje i fiknie. W zakręty , średnia prędkość i zmienia kierunek. Jutro będzie więcej samochodów to więcej ubiją. Robiłem film ale model uciekał z kadru. Na szybko, kamerka była źle ustawiona na nadajniku.

Opublikowano

Ja kiedyś zrobiłem butelkowca zasada działania taka sama jak szuwarka i też na śniegu bardzo ociężale się poruszał a na wodzie demon.

Opublikowano

Był drugi ślizg. Było lepiej. Uczę się. Przy kolejnym kółku na ubitym śniegu nie wszedł a zakręt i prosto w oponę stojącego samochodu. Trochę się wyszczerbił ale w połowie naprawione. Ślad jest. Dalej był ślizg i w pewnym momencie wyskoczył silnik z łoża. 2 robaczki były za słabo dokręcone.

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Uruchomiłem napęd to za śrubą dmuchało. Będzie jeszcze próba w wannie.  Zrobić nową śrubę to nie problem. Mniejszy skok uzyskam lutując łopatki do grubszej piasty. Końce  od zera do 180 stopni. Kuszą mnie li on 16340 długie na 34 mm. 88oo mAh. Są na Aliexpress. Jak cena niska to wysyłka droga i długi termin dostawy. Lipoli  2S Redoxa na modelesklep nie ma. Gdzieś w modelu mam taki.

Opublikowano

Kat wału jest zbyt duży . Połóż linijkę na redan i rufę i sam zobaczysz ze śruba wypada pod ta linia ( wody) ma być nad nią cały wal i w wodzie ma być tylko 3/4 łopaty . 

Opublikowano

W klasach mono w których się ścigałem , ustawienie wału w obu osiach to była całkowita podstawa . Dziesiąte milimetra decydują czy prądu wystarczy ja bieg i czy model będzie pływać 5 km szybciej niż wszyscy inni .. wał w modelu nigdy nie był w osi kadłuba to taka ciekawostka . 

Opublikowano
Godzinę temu, mike217 napisał:

wał w modelu nigdy nie był w osi kadłuba to taka ciekawostka

To możesz nam to bardziej zobrazować np. jakimś szkicem i wyjaśnieniem dlaczego, ciekawi mnie to.

Opublikowano

Wał albo i cały napęd ( silnik sprzeglo wał ) montujemy poza osia modelu żeby zniwelować moment reakcyjny od obracającego się i wirnika i wału i samej śruby oczywiście . Bez tego model na prostej musiałby płynąc ciagle na korekcie sterem a jak wiadomo kiedy walczymy o sekundy i cenny prąd to miejsca mieć nie może . 

Opublikowano

Patrząc z tyłu. To wał powinien być bardziej w prawo czy w lewo.

Przymiarka. Jak trzymam palcami na wysokości prawego końca skrzynki to w tym miejscu jest równowaga. A w drugiej osi lipol przeważy na lewą stronę co powinno zmniejszyć działanie momentu obrotowego, jak bardzo?  Waży jak na zdjęciu 0,3 kg

20231227_163543.thumb.jpg.c34a4be96054112dfa59b9a09b943715.jpg

 

Opublikowano

Wał musi być dany na prawa burtę . Albo robiłem sam wał i wtedy szedł pod katem w modelu albo przesuwałem cały napęd . Oba rozwiązania sprawdzały się . Jedna ważna sprawa . Mało kto na to w ogóle  uwagę zwraca ( ci co wygrywają to wiedza ) ten wał ma być tak przesunięty ze jak model klasy mono położy się w zakręt to nadal ta śruba ma pracować optymalnie a nie wyłazić nie wiadomo jak

z wody . Ważny jest tez ster , musi być na prawej burcie i musi jego płetwa zasłaniać śrubę napedowa od prawej strony .

Opublikowano

Na pewno Twoje wiadomości i rady są ważne ( dzięki za nie ) przy łudkach którymi się ściga, biorą udział w zawodach bo poprawiają osiągi ale czy ma to jakieś ważne znaczenie do pływania tzw. rekreacyjnego.

Opublikowano

Dla jednego ma dla drugiego nie ma. Model  ślizgu źle zabudowany i niewyważony

nie pływa w ogóle czy to są zawody czy rekreacja . Jak ktoś chce to zastosuje w praktyce wiedzę a inny zrobi bylejak i będzie zadowolony. Ja się już dawno

wypaliłem do forumowych

porad . Kiedyś prowadzilem Relacje z budowy , ale ten czas nie wróci .

Opublikowano

Troszkę się obawiam ze zabraknie ci obrotów i mocy .. taki napęd niestety potrzebuje obrotów żeby ruszyć z miejsca i wywlec model z wody .  Puść na wodę i

zobacz. 

Opublikowano

To jest mały model. Kadłub 300 mm, całość 444 mm. Pół metrowy  z silnikiem KV 600 i śrubie o dużym skoku pływa w ślizgu. Podobnej długości motorówka z silnikiem cdr też pływa w ślizgu. Wiem inna budowa kadłuba i na rozruch potrzeba mocy ale mogę dać jeszcze aku 3S.

 

Na niedawno zakupionym uchwycie smartfona na nadajnik, pasuje zamontowanie kamerki. 

20231231_125255.thumb.jpg.d092a584ad481c212df64dd570f5f897.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

600kv to do ślizgu jest na 10-12 cel … na 3 cele jak pływałem to

mialem 4300 kv. Pamietaj ze taki model musi „wyjść z wody” to oznacza ze ma dotykać wody tylko redanem

i rufą a śruba ma pracować w pół zanurzeniu . Trzeba po prostu obrotów . 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.