Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mówisz o aneksji lodówki dla akumulatorów ??

Ciekawe co powie na to moja żona ..... :o

Ale i tak dobrze że nie jestem wędkarzem - te białe i czerwone robaki też gdzieś trzeba przechowywać ... :D  :D  :D

Opublikowano

Oczywiście, reakcje chemiczne są zazwyczaj w niskiej temperaturze spowolnione. Każdy z zawodników trzyma lipole w lodówce naładowane do 3,8V na cele. Ważne jest też ładowanie bo lipole nie lubią być ładowane małymi prądami, szybko robią  się " miekkie" i słabo oddają prąd. Osobną sprawą jest używanie ich zimą jak latacie. Trzeba je ciepłe w model ładować a nie wychłodzone. Paradoksalnie podgrzany akumulator nagrzeje się podczas wyładowania mniej niż ten zimny. Jest to empirycznie sprawdzone i logiczne.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ok Michał - w Twoim ostatnim poście jest dużo cennych  informacji które zamierzam wykorzystać  ale oświeć mnie jeszcze trochę jak już tak szczegółowo rozmawiamy  - rozumiem że przechowujemy w lodówce i po takim przechowywaniu przed lataniem muszą się ogrzać do temp. otoczenia - czy wyższej ? 

Ale o jakiej temperaturze myślisz mówiąc o wkładaniu akusa "ciepłego" do modelu - podgrzewasz go poprzez ładowanie czy wystarczy np wieźć je przed lataniem czy pływaniem ( zdarza mi się to czasem w zimie jak lodu nie ma )  w kabinie samochodu - jak myślisz to technicznie zrealizować ?  

Jeżeli akusy nie lubią ładowania małym prądem to "ile razy prąd 10-cio godzinny" najlepiej  ?

A co ewentualnie z tymi z lekka "spuchniętymi" - można je jakąś waszą zawodnicza ciekawą metodą "odpuchnąć" ? :(

Opublikowano

Akumulatory trzymam w lodówce w kuwecie spożywczej z uszczelką aby nie łapały wilgoci. Dobę przed ładowaniem wyciągam je razem z kuwetą i tak stoją sobie łapiąc temperaturę otoczenia. Ładuję prądem 1 godzinnym lub szybciej jeśli potrzebuję na zawodach. Grzanie akumulatorów obniża ich rezystancję , doskonale widać to kiedy wsadzimy w łódkę zimne cele i nagle po 2-3 okrążeniach model znacznie przyspiesza. Im wyższy opór wewnętrzny tym akumulator gorzej odda prąd i grzeje się bardziej. Cele trzeba grzać do 30 stopni już po ładowaniu , Niemcy w tym celu mają specjalistyczne skrzynki z termostatami, wyłożone izolacją, z cyfrowym odczytem temp. Elementem grzejnym są maty z lusterek samochodowych lub foteli. Ja robiłem próby w elektrycznym kocyku i to bardzo dobrze działa. Myślę jednak , że do rekreacji to przesada.Jedynie zimą kiedy jest mróz warto rozgrzane cele wsadzić w model. Jak akumulator jest spuchnięty to już mu nic nie pomoże. Nowe akumulatory warto po kupnie obciążyć prądem  aby sprawdzić ile oddają realnie i zapisać na nich. Ja obciążam je prądem 20A. Warto wiedzieć ile Wasze modele średnio połykają prądu na 1 minutę i tak pływać czy latać żeby zawsze zostawić w akumulatorze 30-35 procent energii. Latanie na Cut-off daje efekt taki jaki widzę jak bywam w Fordonie. Akumulatory mają kształt balonów.  A wystarczy prosty pomiar i zegarek w nadajniku. Wiem, że to dla wielu ludzi sztuka dla sztuki ale Ci co się dali przekonać  nie żałują.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Stocznia ruszyła - ciąg dalszy budowy kadłuba .

Ponieważ łódź o tych gabarytach ma dużą wyporność i do wyważenia musiał bym włożyć ze trzy cegły ( co nie dodało by jej uroku ...) należy zainstalować komorę balastową w kilu który właśnie został zabudowany. Konstrukcja prosta i łatwa do wykonania - dwie sklejkowe listwy obgięte na kadłubie i wyprofilowane po zwilżeniu wodą, przyłapane montażowo cyjakiem do dna , UWAGA - wcześniej trzeba wytrasować osie podłużne i poprzeczne ( pod rozpórką kadłuba) aby nie wyszło koślawo i nie zwichrowało łodzi !! :) Potem znana metoda zaciągnięcia szpachlą epoksydową i zalaminowania połączeń od wewnatrz i od zewnątrz. W powstałe z przodu i tyłu trójkątne przestrzenie wklejamy przed laminowaniem odp. dopasowane kawałki sklejki !Czas operacyjny + 0,5 godziny czyli razem od początku roboty bezpośrednie 7 godzin.

Potem po przeszlifowaniu od góry wkleimy dno komory balastowej - wcześniej zostanie jednak jeszcze zamontowany wał napędowy !

Wszystko z dotychczasowego cyklu produkcji na fotkach poniżej .

C.D.N.

post-3419-0-10042700-1460365031_thumb.jpg

post-3419-0-72015500-1460365049_thumb.jpg

post-3419-0-02358100-1460365068_thumb.jpg

post-3419-0-44641800-1460365084_thumb.jpg

post-3419-0-15692400-1460365109_thumb.jpg

post-3419-0-73665500-1460365127_thumb.jpg

post-3419-0-69805500-1460365142_thumb.jpg

post-3419-0-74887100-1460365166_thumb.jpg

post-3419-0-70393700-1460365839_thumb.jpg

post-3419-0-55011200-1460369341_thumb.jpg

post-3419-0-61482600-1460369356_thumb.jpg

post-3419-0-16567500-1460369554_thumb.jpg

Opublikowano

W oderwaniu od moich spraw stoczniowych ( choć nie do końca.... :rolleyes: ) w załączeniu kilka fotek z produkcji łodzi z napędem parowym w wykonaniu Andrzeja z Aleksandrowa!

Sądząc po zaawansowaniu prac szykuje się "sezon parówkowy na bogato"  !!! :D  :D

Andrzej ma nawet wybrany materiał na "bimini" !!!!  B)

Będzie się działo !!

KTO NASTĘPNY PÓJDZIE W PARĘ ????  :)

post-3419-0-93218000-1460384683_thumb.jpg

post-3419-0-48121600-1460384701_thumb.jpg

post-3419-0-72991800-1460384719_thumb.jpg

post-3419-0-68363300-1460384741_thumb.jpg

post-3419-0-64861400-1460384766_thumb.jpg

post-3419-0-46751200-1460384802_thumb.jpg

post-3419-0-59364000-1460384821_thumb.jpg

post-3419-0-20619000-1460384841_thumb.jpg

post-3419-0-50307200-1460384863_thumb.jpg

post-3419-0-72475500-1460384890_thumb.jpg

post-3419-0-45544600-1460384931_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Trzeba przyspieszyć żeby wodowanie wspólne przeprowadzić !! :)

Doklejony nadmiarowy klocek dziobowy - jutro jak zwiąże szlifowanie i laminowanie połączeń ! B)

 

Tu coś dla podtrzymania ducha wątpiącym  :P !

 

post-3419-0-38474600-1460401640_thumb.jpg

Opublikowano

Nikt nic nie pisze więc sam się muszę ruszyć ....

Prace w stoczni trochę zamarły z powodów zawodowych , ale dzisiaj znalazło się trochę czasu więc podszlifowałem klocki dziobowe i przygotowałem kadłub do wstawienia wału i dna komory balastowej . Czas operacyjny + 45 minut. Razem roboty bezpośrednie ( bez schnięcia i leżenia odłogiem ,,,) 7h 45min  :D !

Tak na marginesie - czteroosobową KABINOWĄ  łódź żaglową dł. ok 4,6 m zespół czterech budowniczych wykonał tą metodą  w 1 wekend czyli 2 dni !! B)

W wekend znowu coś podgonię ! :)

Na boku składa się napęd ... B)

Kilka fotek poniżej ! 

post-3419-0-82189600-1460667820_thumb.jpg

post-3419-0-54251100-1460667837_thumb.jpg

post-3419-0-24236300-1460667866_thumb.jpg

post-3419-0-78011300-1460667902_thumb.jpg

post-3419-0-21276800-1460667926_thumb.jpg

post-3419-0-66683000-1460667950_thumb.jpg

post-3419-0-22501700-1460667971_thumb.jpg

post-3419-0-38196100-1460667988.jpg

Opublikowano

 

 

Nikt nic nie pisze więc sam się muszę ruszyć ....!

Wszyscy śledzą budowę i się uczą technik z pokorą
  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam nadzieję że komuś się to przyda ! :rolleyes:

Technologia jest naprawdę skuteczna i szybka !

Potem można bawić się w bardziej pracochłonne produkcje... B)

Pozdrowienia !

Opublikowano

Chyba  była wzmianka, że będę budował coś nowego. No i buduję model kutra pilotowego. To co zrobiłem jest na zdjęciach, z tym, że jest to relacja a nie prezentacja. 

post-419-0-69476100-1460750830_thumb.jpg

Jeszcze nad tym muszę popracować i dojdzie kotwica.

Następnym etapem będą relingi (dużo tego) i maszty.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Andrzeju, w relacji z budowy parowca Andrzeja z Aleksandrowa nie zaznaczyłeś, że w tle widać model budowany przez jednego z młodych modelarzy.

Opublikowano

No fakt, ale główną gwiazdą miała być parowa łódź Andrzeja ! ;)

Przychodzą do niego teraz młodzi modelarze dokończyć swoje zaczęte modele, bo niestety wójt gminy zlikwidował modelarnię którą Andrzej prowadził i dał pomieszczenie dla koła gospodyń wiejskich.... :(

Pewnie mu placki pieką i bigosy gotują a modelem niestety "nie przekąsisz" ..... :unsure:

Szkoda, bo by się mogli młodzi sporo ciekawych rzeczy nauczyć a tak to będą tylko  walić w strzelanki na kompach ! :ph34r:

Skąd oni potem mają coś wiedzieć o technice i technologii jak sami kiedyś nie spróbują ! :angry: W podstawówkach już dawno przestali o tym uczyć a jak kogoś zapytać jak działa silnik dwu- lub czterosuwowy - nie mówiąc o maszynach parowych - to większość robi zdziwione miny ...... :wacko:   

Opublikowano

Fakt kaszalu.Jest to tragedia dzisiejszej w sumie niewinnej młodzieży. Zabrano im wiedzę, w zamian dano erzac nic nie znaczący.

Co poniedziałek goszczą u mnie kilkoro młodych - 12 - 13 lat głodnych wiedzy i nowości dla nich np jakie napięcie 

 jest w aku, lub co to jest prąd i jak go zmierzyć .Dla wójta Dobrcza  modelarnia zamiast być chlubą była niczym ważnym.O zgrozo jego muzgowi.

A modele i tak się budują. 

Bardzo chętnie pomogę modelarzom szkutniczym w budowie maszyny parowej.Jest to dziedzina trochę zapomniana ale niezwykle widowiskowa i emocjonalna, dająca ogromną satysfakcję budowniczemu.

Swoją łajbę na chwilę odstawiłem, ponieważ muszę przygotować modele samochodu Sdkfz 251 i czołgu Sherman do Europejskiej wystawy modeli wojskowych w Munster  na 14 maja.  Z Polski tylko 3 modelarzy bierze w tym udział.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przygotowania do zawodów  w Niemieckim Neustrelitz  idą pełną parą. Modele są sprawdzone, łożyska i uszczelnienia wałów wymienione. Akumulatory na razie w lodówce ale i na nie przyjdzie czas. Do Neustrelitz zabieram 3 łódki i do każdej z nich mam pełen zapas części typu ster, wał , sprzęgło, regulator .  To konieczność na zawodach. Na imprezę jedzie z Polski aż 13 osób . Polska rzeczywistość sprawiła , że wolimy jeździć na Niemieckie imprezy niż  kłócić się na naszych krajowych.

 

ddeed7f02dbb1984med.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może kiedyś "władza" znowu przejrzy na oczy i zobaczy nie tylko "wynik finansowy netto"  z wynajmowanych za kasę pomieszczeń ale dostrzeże też takie prozaiczne potrzeby i korzyści z wychowania politechnicznego jak wiedza i rozwój praktycznych zainteresowań . Po którejś tam reformie oświaty stwierdzono , że szkoda czasu na zawodówki i zaczęto je likwidować . Teraz płaczą że brakuje wykwalifikowanych pracowników , nasz przemysł jest mało "innowacyjny"  ... :wacko:

Ale gadanie na to nie pomoże ...

Za dużo dzisiaj nie zrobiłem przy kadłubie ale coś tam podłubałem.

Wklejona wręga w komorę balastową i wzmocnienia przejścia wału .

Kilka fotek poniżej .

Janusz też dłubie przy Halnym i dosyła fotki 

Eeee. coś mi się foty pomieszały .... :mellow:

post-3419-0-29406500-1460837913_thumb.jpg

post-3419-0-49088300-1460837931_thumb.jpg

post-3419-0-05190900-1460837946_thumb.jpg

post-3419-0-93458500-1460837969_thumb.jpg

post-3419-0-49218800-1460837991_thumb.jpg

post-3419-0-44187700-1460838005_thumb.jpg

post-3419-0-86315600-1460838018_thumb.jpg

post-3419-0-31748000-1460838088_thumb.jpg

post-3419-0-99866900-1460838108_thumb.jpg

Opublikowano

Wątpię , modelarnie padają a nawet jak się otworzą to młody narybek nie rokuje wiele.. Zdarzają się perełki do nauczenia ale z modelarstwem wygrywa fejsbuk i inne gów...

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.