Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dwa dni temu byłem nad Kanałem, ale jest tak zanieczyszczony roślinnością, że nie dało się pływać. Tam już w tym sezonie nie ma pływania. Piecki na cyplu tylko pod wieczór jak już mało kąpiących się - dwa razy byłem. Wczoraj w południe Rosomakiem pływałem na Wyspie Młyńskiej, jedną godzinę, ale trzeba blisko brzegu, bo duże jednostki pływające robią mocną falę. Woda czyściutka, poziom równo ze schodami. Pojechałem dzisiaj rano ok. 10:00 i normalnie oczom nie wierzę, poziom wody niższy o ok. 40 cm., pełno roślinności..... załamka. Temu co tę wodę upuścił to życzę.... . Ciężko było zwodować Zefira, a po zwodowaniu i popływaniu ok. 10 min. zaliczyłem nawinięcie, i to na dwie śruby na raz. Ledwo dociągnąłem do brzegu, chociaż to były tylko 3 metry. Po wyjęciu z wody oczom ukazał się taki widok jak na zdjęciach. Nie wiem kiedy poziom wody znowu będzie taki jak wczoraj. Za Białymi Błotami jest ładne jezioro - Jezuickie Małe, ale tylko ładne na mapie. Po zajechaniu, dość pokrętną drogą ukazał się widok zarośniętego i wszędzie ogrodzonego zbiornika. Tak że nic z pływania.

O9YumJ4.jpg

m2xmW2W.jpg

Opublikowano

Zanętowa dalej daje radę - tym razem 7,5 i 9 kg !! :wub:  :wub:  :D  :D  :D

Ps.

Info dla wszystkich obrońców zwierząt - karpie po obfotografowaniu i tradycyjnym "buziaku" poszły z powrotem do wody ! :)

post-3419-0-94181200-1473618726_thumb.jpg

post-3419-0-06114400-1473618739_thumb.jpg

post-3419-0-23561800-1473618749_thumb.jpg

post-3419-0-36725000-1473622071_thumb.jpg

Opublikowano

Dzisiaj pływałem atlasem  na terenie mariny klubu żeglarskiego w Żninie. Woda czysta warunki dobre. Przy okazji pomoc przy dopchnięciu do brzegu ślizgu FSR 3.5 który uległ awarii.

6fEmo45.jpg

8fGPeaY.jpg

saXuYfC.jpg

Opublikowano

U mnie w stoczni przegląd silnika czy to aby nie on  zabił regulator. Silnik jest ok, międzyfazowe pomiary rezystancji, pomiar rezystancji między fazami a korpusem i próbny rozruch na małym regulatorze nic nie wykazały.post-4076-0-57434000-1473702029_thumb.jpg

 

W dużej stoczni gdzie robię naprawy i remonty łodzi dla Bydgoskiego Towarzystwa Wioślarskiego, urwane dzioby, wyrwane stateczniki itp mnóstwo pracy. Robota jest precyzyjna i na bardzo drogich pacjentach. Ceny łodzi nierzadko mają 5 zer i dwójkę z przodu...naprawy robię kompleksowo z malowaniem. Nie ma tu miejsca na żadne fuszerki czy oszczędności. W łódki muszą iść materiały z najwyższej półki bo i same łódki są z materiałów kosmicznych. Rohacell, Airex czy węglowe włókna w postaci taśm, rovingów czy rękawów jak i aramid są na porządku dziennym.

post-4076-0-25919400-1473702170_thumb.jpg

post-4076-0-18271200-1473702182_thumb.jpg

post-4076-0-58936100-1473702198_thumb.jpg

post-4076-0-64756800-1473702212_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Zapotrzebowanie na takie prace jest duże. W klubach sprzęt jest używany dzień w dzień, zazwyczaj to są dwa treningi więc siłą rzeczy niszczy się. Problem jest tylko w nierealnym porównaniu wyceny takiej naprawy w stosunku do wartości łodzi. 

Opublikowano

Właśnie wróciłem z Piecek, gdzie pływałem Zefirem, oczywiście było holowanie pontonu z pasażerką. Jak widać woda gładka, warunki nawigacyjne b. dobre. Czas pływania - równa godzina. Powstało kilka krótkich filmików z pływania, córka zrobiła też kilkanaście zdjęć. Zapraszam na mój fanpage na Facebooku: Modele RC

 

YmgJn5m.jpg

 

LDP5t3T.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na kadłub Pilota  66 położyłem 1 warstwę laminatu i za 2 dni stwierdziłem, że jest za cienko i położyłem 2 warstwę. Na razie tak wygląda, a i wydłubałem część styropianu.

post-419-0-24190900-1474633735_thumb.jpg

I inne.

post-419-0-55936100-1474633779_thumb.jpg

Opublikowano

Idzie powoli do przodu ! :)

Ja próbuję się zabrać za "parówkę" ale na razie na próbach się kończy - stale jakieś inne obowiązki i dzień za krótki .... :(

No ale w końcu nadejdzie ta chwila i wena twórcza to się skończy !! :rolleyes:

Może trochę podgonię w wekend !

Na razie wspominki z wakacji..... ;)

post-3419-0-63200100-1474656594_thumb.jpg

post-3419-0-57589500-1474656611_thumb.jpg

post-3419-0-83728800-1474656646_thumb.jpg

post-3419-0-47898600-1474656717_thumb.jpg

post-3419-0-66878300-1474656770_thumb.jpg

post-3419-0-28867900-1474656796_thumb.jpg

post-3419-0-17406100-1474656814_thumb.jpg

post-3419-0-68901500-1474656844_thumb.jpg

post-3419-0-93417900-1474656910_thumb.jpg

post-3419-0-46062000-1474656938_thumb.jpg

post-3419-0-29311600-1474656978_thumb.jpg

post-3419-0-72068400-1474657020_thumb.jpg

post-3419-0-85742700-1474657066_thumb.jpg

post-3419-0-84394400-1474657168_thumb.jpg

post-3419-0-22958700-1474657190_thumb.jpg

Opublikowano

Rób, rób parowca bo zostajesz daleko w tyle Andrzeju Łuk.. A dzisiaj padło hasło i po krótkim czasie byliśmy na pływanku parowca Andrzeja Łusz.. Był test nowego silnika. Wygląda na to, że musi być lepsze grzanie. W trakcie pływanie spada trochę ciśnienie. Jak się odczeka na wzrost ciśnienia to płynie szybciej. Na razie 2 zdjęcia. Na jednym łódka z nowym silnikiem i obok stary wyższy silnik. Czy płynie szybciej na nowym silniku trudno powiedzieć ale powinno być mniejsze zużycie wody. Nasunęła mi się myśl, że powinien być robiony pomiar czasu pracy silnika z odniesieniem do poziomu wody w kociołku.

post-419-0-07040200-1474658978_thumb.jpg

post-419-0-98085000-1474659002_thumb.jpg

Może jutro uda mi się zamieścić film.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Spoko Kaziu - to przecież nie wyścigi ! Na pewno zrobię, ale nie mam tyle czasu co już niepracujący zawodowo koledzy  .... B)

A nowa maszynka Andrzeja na pewno się "wrobi" !! :)

Zużycie wody pewnie jest mniejsze bo i pojemność skokowa nowej maszyny Andrzej  jest mniejsza a przez to i zużycie pary !y

No chyba że pracuje przy wyższych obrotach znamionowych i na jedno wyjdzie .... :(

Opublikowano

Pływanko super - Andrzej - gratulacje !! :D  :D  :D

Pięknie parowo "klekoce", widok też klimatyczny ( szczególnie te kłęby pary z gwizdka !) - no i te dialogi w tle -rewelacja !!!

Trzymaj się rady publiczności i na drugi raz nalej 3x więcej wody do kotła !!! :P  :P  :P:)  

Pozdrowienia !

Opublikowano

Kotły pionowe mają to do siebie że gdy spada w nich poziom wody, to i też wydajność wytwarzanej pary sie zmniejsza, bo odkrywają sie płomienice i oddają ciepło w "powietrze" a nie w wode. Dlatego poziome są dużo wydajniejsze gdyż są cały czas zalane płomienice, i poziom wody nie zmienia wydajności kotła. Może wydajność była by większa jakby zrobić kocioł pionowy z jedną lub dwoma płomienicówkami i  wlutowanymi w nie rurkami(jak u nas), plus palnik gazowy lub dwa do lutowania.

Może takie rozwiązanie? http://www.modele.sklep.pl/en/Katalog/Silniki-parowe-boilery-oraz-komory-spalania/SAITO-BT-1L.html

a w środku tak https://www.google.pl/search?q=boiler+saito&tbm=isch&imgil=H6ksWwHs2VnqRM%253A%253B894Fc0DeTEv7OM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.modele.sklep.pl%25252Fen%25252FKatalog%25252FSilniki-parowe-boilery-oraz-komory-spalania%25252FSAITO-BT-1L.html&source=iu&pf=m&fir=H6ksWwHs2VnqRM%253A%252C894Fc0DeTEv7OM%252C_&usg=__AQlw3OZCPD073MaI1uFvHFi08dY%3D&biw=1600&bih=770&ved=0ahUKEwjfh7DE0qfPAhWFQJoKHbMlAc8QyjcIPw&ei=NkHmV9-UB4WB6QSzy4T4DA#imgrc=1M7sCOWlp6B7wM%3A

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.