mike217 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Ze znalezisk trafiła się śruba napędowa, odbijacz, konserwa w słoiku typu weck spoczywająca na 17 metrach ???? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Regulator do szczotkowych. Odebrałem we wtorek od Andrzeja i tam był sprawdzony. Bardzo dziękuję Andrzejowi za załatwienie. Dzisiaj uruchomiłem u siebie w kadłubie budowanego modelu statku. Działa bez zarzutu. Ale zawsze jest jakieś ale. Zauważyłem, że jeden z kondensatorów elektrolitycznych ma wgniecenie. Czy to powstało w czasie transportu, czy za taką cenę 12$ sprzedają buble. Pierwszy regulator wcale nie działał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Nie ma to znaczenia dla działania regulatora, ten elektrolit. Oba są równolegle i jak padnie jeden a nawet i dwa to regulator będzie chodzić. Łatwo go jednak wymienić bo bez nich może siać po odbiorniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRZECHU I JURAS Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 No niezła robota Panowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar65 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Tu na zdjęciu jest pokazany akurat regulator - też eksploatuję 2 takie na dwa silniki napędowe . Może on też pracować z jednym silnikiem . Ale są wersje w tej samej cenie na jeden silnik . Ogólnie sporo godzin na na nich napływałem , można je polecić . Takie same 2 szt chciałbym zastosować do obecnie budowanej jednostki , będę chciał mieć każdy z nich sterowany oddzielnym kanałem i tym samym niezależną pracę dwóch zespołów napędowych. Mam pytanie : , ktoś wie , jest w stanie jeden z takich regulatorów pozbawić BECa ? . W konfiguracji o której piszę o sterowaniu dwoma silnikami jeden musi być bez BECa. Chciałbym jeszcze zapytać , bo wiem że te regulatory to są powszechnie używane przez poławiaczy karpi , a wiem że te ich łódki nie mają steru , tylko kierowanie nimi odbywa się poprzez regulację obrotów stosownego silnika , czy to może ktoś potwierdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Odcinasz jeden przewod i zasilasz tylko odbiornik jednym BEC a reszte to juz wiesz druga wtyczka do drugiego kanalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezar65 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Pokaż łopatologicznie na przykładzie tego konkretnego regulatora , który przewód odciąć , bo też wiem że tak trzeba .. ., obawiam się że biorąc pod uwagę jego małe wymiary - to nie tak łatwo to będzie Mam jeszcze nadzieję że ten regulator w wersji na dwa silniki można wysterować mając sprzęt - nadajnik w wersji z mikserami - mam taki sprzęt. Może Kaczma jako forumowy pomysłowy Dobromir coś wymyśli , bo widzę że ma taki regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Cezary chyba z kwasiłem odpisałem z telefonu, nie doczytałem ...Na przykładzie dwóch oddzielnych regulatorów, na których robiłem eksperymenty to się udało. Natomiast w tym przykładzie masz jedno wejście sterujące i tu jest problem. Przepraszam za zamieszanie, niech ktoś mądrzejszy niż ja się w tym temacie wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Cezary, wystarczy wypiąć z jednego regulatora plusowy przewód ( czerwony) Sygnałowy ( biały) i czarny muszą zostać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Mike, tak będzie sterował dwoma silnikami odzielnie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Dwa regulatory podłączone pod jeden odbiornik , jeden z nich będzie zasilać odbiornik swoim BEC a drugi potrzebuje tylko sygnałowego i czarnego przewodu. Jeśli wypniesz czerwony przewód pozbawisz odbiornik zasilania z tego regulatora. Bez w nim jednak nadal pracuje i zasila regulator. Możesz z obu regulatorów wypiąć plusy, ale wtedy odbiornik trzeba zasilać osobnym akumulatorem. Podłączenie dwóch regulatorów dających zasilanie na jeden odbiornik prawie na pewno skończy się awarią układów BEC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Poniżej Jeszcze fotki turbopalnika dla Andrzeja z Aleksandrowa ! Ps. Mam gdzieś schemat połączeń dwóch regulatorów na jeden odbiornik ( to o czym mówi Michał ) z wyraźnym wskazaniem który przewód odciąć - znajdę w archiwum to wstawię ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Tak zgadza, tylko zdjęcie pokazuje podwójny regulator na dwa silniki, a tym regulatorem nie da się sterować z dwóch drążków....Andrzeju to chyba nie to zdjęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Schemat wstawię później ( jak znajdę ...) post jest "dwutematyczny" i dotyczy jeszcze tematu z poprzedniej strony ! Ps. Michał - jak tam znaleziskowa konserwa ? Da się zjeść ???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 To powinno wszystko wyjaśnić, obrazki kolegi Motylastego, co prawda silniki i regulatory bez szczotkowe, ale chodzi o zasadę. http://debile.ugu.pl/print.php?type=A&item_id=4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Cezary chce prawdopodobnie takie sterowanie, że zwiększając obroty drążkiem pracują oba silniki. Załączając przełącznik przestaje pracować lewy silnik, przełączając 2 przełącznik przestaje pracować prawy silnik. Mam elektronikę w modelu bezogonowego dwupłatowca ale silniki pracują na maxa i naciskając prawy lub lewy przycisk zmieniam kierunek lotu. Co do BEC, w modelu strugowodnym mam 2 silniki i 2 regulatory bo na 1 się nie da. Obie wtyczki BEC ( jeden przewód BEC ma przecięty plus i zabezpieczony) są podpięte do kabla Y i do Rx. Można zrobić tak, że oba silniki reagują na drążek obrotów i między lewy silnik a regulator wstawia się Switch RC, przewód jak od serwa w np. 5 kanale. Tak samo z prawym silnikiem, przewód w 6 kanale. Oba Switche są załączone. Wyłączając 1 z nich przestaje pracować ten silnik a drugim można nadal sterować. Wyłączając oba przełączniki RC przestają pracować oba silniki. Switch RC pracuje na mosfecie IRF, który przesyła duży prąd w zależności od typu. Układ jest prosty i tani do wykonania samemu. Jeśli takie rozwiązanie odpowiada mogę dla jasności narysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 O właśnie Paweł - tych schematów które są pod wskazanym przez Ciebie linkiem szukałem !! Wobec tego daruję sobie grzebanie w archiwum - zainteresowani niech patrzą pod linkiem ! A Cezaremu pewnie chodzi o układ, gdzie może dać "prawy naprzód, lewy wstecz" albo odwrotnie i kombinacje tego rozwiązania ze stopem któregoś z silników. Kiedyś Graupner miał taką aparaturę "navy" , gdzie po lewej stronie były dwa drążki gazu , takie jak manetki sterowania silnikami na statku. Ale to kilka lat temu widziałem w ich katalogu. Zdaje się że można to było dokupić jako opcję do lewego drąga. W sumie fajne rozwiązanie ale długo takiego w nowych propozycjach nie widziałem ! A może jest takie rozwiązanie dostępne obecnie tylko my o tym nie wiemy - dajcie znać jak ktoś to widział !! Ps. Coś znalazłem w Robbe ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Wystarczy zastosować mikser V- tail Kaziu... Era przełączników i cudowania zakończyła się kiedy weszły radia z mikserami. Konserwa została na dnie, wyglądała co prawda bardzo smakowicie ale nie miałem jak jej targać pod wodą. Dziś za to spotkałem na dnie zalewu 10 sumów.. Byłem gdzieś w okolicach wyspy na 18 metrach dobre 60 minut, jest tam wiele karczy i korzeni. Zdarzają się pojedyncze drzewa owite sieciami... klimat z księżyca. Całe nurkowanie trwało 76 minut z dekompresją. . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Z mikserem V-tail fajne rozwiązanie Michał - pomyślę o zastosowaniu przy budowie holownika Hermes ! Ale te dwa drągi na apce robiły by klimat ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Do modelu szkutniczego tylko dwa drągi a szczególnie przy holowniku, fajna sprawa..... kurcze nie zdrowo się podniecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi