Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Regulator do szczotkowych. Odebrałem we wtorek od Andrzeja i tam był sprawdzony. Bardzo dziękuję Andrzejowi za załatwienie.

Dzisiaj uruchomiłem u siebie w kadłubie budowanego modelu statku. Działa bez zarzutu.

post-419-0-57147200-1478981423.jpg

Ale zawsze jest jakieś ale. Zauważyłem, że jeden z kondensatorów elektrolitycznych ma wgniecenie. 

post-419-0-18963400-1478981453.jpg

Czy to powstało w czasie transportu, czy za taką cenę 12$  sprzedają buble. Pierwszy regulator wcale nie działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu na zdjęciu jest pokazany akurat regulator - też eksploatuję 2 takie na dwa silniki napędowe . Może on też pracować z jednym silnikiem . Ale są wersje w tej samej cenie na jeden silnik . Ogólnie sporo godzin na na nich napływałem , można je polecić . Takie same 2 szt chciałbym zastosować do obecnie budowanej jednostki , będę chciał mieć każdy z nich sterowany  oddzielnym kanałem i tym samym niezależną pracę dwóch zespołów napędowych. Mam pytanie : , ktoś wie , jest w stanie jeden z takich regulatorów pozbawić BECa ? . W konfiguracji o której piszę o sterowaniu dwoma silnikami jeden musi być bez BECa.


Chciałbym jeszcze zapytać , bo wiem że te regulatory to są powszechnie używane przez poławiaczy karpi , a wiem że te ich łódki nie mają steru , tylko kierowanie nimi odbywa się poprzez regulację obrotów stosownego silnika , czy to może ktoś potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaż łopatologicznie na przykładzie tego konkretnego regulatora , który przewód odciąć , bo też wiem że tak trzeba .. ., obawiam się że biorąc pod uwagę jego małe wymiary - to nie tak łatwo to będzie  Mam jeszcze nadzieję że ten regulator w wersji na dwa silniki można wysterować mając sprzęt - nadajnik w wersji z mikserami - mam taki sprzęt. Może Kaczma jako forumowy pomysłowy Dobromir coś wymyśli , bo widzę że ma taki regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary chyba z kwasiłem  :( odpisałem z telefonu, nie doczytałem ...Na przykładzie dwóch oddzielnych regulatorów, na których robiłem eksperymenty to się udało. Natomiast w tym przykładzie masz jedno wejście sterujące i tu jest problem. Przepraszam za zamieszanie, niech  ktoś mądrzejszy niż ja się w tym temacie wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa regulatory podłączone pod jeden odbiornik , jeden z nich będzie zasilać odbiornik swoim BEC a drugi potrzebuje tylko sygnałowego i czarnego przewodu. Jeśli wypniesz czerwony przewód pozbawisz odbiornik zasilania z tego regulatora. Bez w nim jednak nadal pracuje i zasila regulator. Możesz  z obu regulatorów wypiąć plusy, ale wtedy odbiornik trzeba zasilać osobnym akumulatorem. Podłączenie dwóch regulatorów  dających zasilanie na jeden odbiornik prawie na pewno skończy się awarią układów BEC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary chce prawdopodobnie takie sterowanie, że zwiększając obroty drążkiem pracują oba silniki. Załączając przełącznik przestaje pracować lewy silnik, przełączając 2 przełącznik przestaje pracować prawy silnik. Mam elektronikę w modelu bezogonowego dwupłatowca ale silniki pracują na maxa i naciskając prawy lub lewy przycisk zmieniam kierunek lotu.

Co do BEC, w modelu strugowodnym mam 2 silniki i 2 regulatory bo na 1 się nie da. Obie wtyczki BEC ( jeden przewód BEC ma przecięty plus i zabezpieczony) są podpięte do kabla Y i do Rx.

Można zrobić tak, że oba silniki reagują na drążek obrotów i między lewy silnik a regulator wstawia się Switch RC, przewód jak od serwa w np. 5 kanale. Tak samo z prawym silnikiem, przewód w 6 kanale. Oba Switche są załączone. Wyłączając 1 z nich przestaje pracować ten silnik a drugim można nadal sterować. Wyłączając oba przełączniki RC przestają pracować oba silniki. Switch RC pracuje na mosfecie IRF, który przesyła duży prąd w zależności od typu. Układ jest prosty i tani do wykonania samemu.

Jeśli takie rozwiązanie odpowiada mogę dla jasności narysować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie Paweł - tych schematów które są pod wskazanym przez Ciebie linkiem szukałem !! 

Wobec tego daruję sobie grzebanie w archiwum - zainteresowani niech patrzą pod linkiem ! :)

A Cezaremu pewnie chodzi o układ, gdzie może dać "prawy naprzód, lewy wstecz" albo odwrotnie i kombinacje tego rozwiązania ze stopem któregoś z silników. Kiedyś Graupner miał taką aparaturę "navy" , gdzie po lewej stronie były dwa drążki gazu , takie jak manetki sterowania silnikami na statku. Ale to kilka lat temu widziałem w ich katalogu. Zdaje się że można to było dokupić jako opcję do lewego drąga. W sumie fajne rozwiązanie ale długo takiego w nowych propozycjach nie widziałem !

A może jest takie rozwiązanie dostępne obecnie tylko my o tym nie wiemy - dajcie znać jak ktoś to widział !! B)  

Ps.

Coś znalazłem w Robbe !  :o

post-3419-0-01928100-1479053743.jpg

post-3419-0-49046700-1479053760.jpg

post-3419-0-82855900-1479054163.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zastosować mikser V- tail Kaziu... Era przełączników i cudowania zakończyła się kiedy weszły radia z mikserami.

Konserwa została na dnie, wyglądała co prawda bardzo smakowicie ale nie miałem jak jej targać pod wodą. Dziś za to spotkałem na dnie zalewu 10 sumów.. Byłem gdzieś w okolicach wyspy na 18 metrach dobre 60 minut, jest tam wiele karczy i korzeni. Zdarzają się pojedyncze drzewa owite sieciami... klimat z księżyca. Całe nurkowanie trwało 76 minut z dekompresją.

.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.