Skocz do zawartości

Pływanie - Bydgoszcz i okolice


Kross

Rekomendowane odpowiedzi

Mała wieczorna dłubaninka - przeróbka wałów dla kolegi Waldka "mikroślizgacza" z końcówek M3 na M4 !

Jeden do zanętowego kuterka, drugi do "parówki" z fajną trzycylindrową radialną maszynką - widziałem !! B)  ( witamy kolejnego członka parowego klubu !) !!! :D

Popływamy na wiosnę !

post-3419-0-92103300-1477167800_thumb.jpg

post-3419-0-93108500-1477167819_thumb.jpg

post-3419-0-39062700-1477167845_thumb.jpg

post-3419-0-69957400-1477167880_thumb.jpg

post-3419-0-27805800-1477168240_thumb.jpg

post-3419-0-34384900-1477168265_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na planach modelarskich statków podają, że ekrany lamp burtowych pomalować na zielono i czerwono. Jest to niezgodne z przepisami Polskiego Rejestru Statków. W Przepisach Nadzoru Konwencyjnego Statków Morskich w punkcie 4.2.2.2 ostatnie zdanie napisano: Wewnętrzne powierzchnie ekranów powinny być pomalowane czarną farbą matową. Są to przepisy z 2010 roku dotyczące statków pod polską banderą. Czy już wcześniej obowiązywały przepisy czarnych ekranów nie wiem. 

Budując model statku z dawnych lat, złomowany, wydaje się właściwe malowanie  na zielono i czerwono. Modele, statków będących nadal w eksploatacji czy powinny mieć ekrany czarne? Będąc nad morzem, kutry rybackie mają ekrany czarne. Przeglądając zdjęcia statków z Władysławowa też ekrany są czarne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem taką odpowiedź:

Dzień dobry,

 

Wymagania dotyczące malowania osłon świateł burtowych czarną matową farbą maja swoje źródło i pojawiły się już w pierwotnej wersji przepisów COLREG z 1972 r., (wejście w życie: 15 lipca 1977 r.)

Poprawki z 1981 r. (Rez. A.464 (XII)), które zaczęły obowiązywać od 1 czerwca 1983 r. są doprecyzowaniem wymagań i mówią, że również  dla jednostek poniżej 20m (jeżeli nie jest zastosowane rozwiązanie latarni kombinowanej) osłony świateł burtowych powinny być pomalowane czarną matowa farbą.

 

Z wyrazami szacunku 

Agata Cyran

Inspektorat Maszynowo-Wyposażeniowy / Machinery and Equipment Department

Tel: +48 58 751 12 53

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wysłałem zapytanie i tego samego dnia była odpowiedź..

Co  do Pilota 66 jest jeszcze sporo roboty. Do dopasowania do pokładu zostały jeszcze relingi. Jeden dopasowany, drugi przycięty. Nie jestem pewny czy takie mocowanie na przylutowane kołeczki będzie dobre.

post-419-0-73479000-1478294329.jpg

post-419-0-44253600-1478294407.jpg

Wcześniej dopasowane ławki i kosz.

post-419-0-81092100-1478294460.jpg.

Niedziela, zdecydowałem się przykleić pokład. Od spodu pas klejenia porysowałem gruboziarnistym papierem ściernym. Posmarowałem epidianem i przyłożyłem  do kadłuba. Podociskałem przy pomocy listewek i gum. O 18:00, 19:00 Epidian powinien być twardy. Wcześniej zamontowałem ster i umieściłem paski blachy do zahaczenia drabinek do masztu. Jutro szpachlowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz sprytny Janusz od Halnego  zmajstrował sobie przepięknej urody zaginarkę do blach, przydatną przy wszelkiej stoczniowej produkcji !

Sami zobaczcie - Halny jest zachwycony  pięknie dogiętymi wspornikami relingu i nadburcia ! :)

Już szukam coby tu u niego pozaginać !!! B)

ps.

Trzeba tu jeszcze dodać, że zaginarka powstała w oparciu o wcześniejszą konstrukcję Andrzeja Łuszpińskiego i przy jego bezinteresownej i życzliwej pomocy !

post-3419-0-45138400-1478801033_thumb.jpg

post-3419-0-07215700-1478801064_thumb.jpg

post-3419-0-53849000-1478801089_thumb.jpg

post-3419-0-27032200-1478801108_thumb.jpg

post-3419-0-43326500-1478801137_thumb.jpg

post-3419-0-68985400-1478801159_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisza zimowa na forum , nic się nie dzieje, z pływaniem słabo  ..... :rolleyes:

Ale nie znaczy to że życie zupełnie  zamarło !!! :) W zaciszach warsztatów życie tętni i powstają nowe cudeńka, choćby takie jakie podpatrzyłem podczas dzisiejszej wizyty u Andrzeja , gdzie przy dobrej kawie i świętomarcińskich rogalach Halinki - a co niektórzy nawet przy nalewce ( ech , życie kierowcy ,,, :huh: ) -  pogadaliśmy sobie o modelarstwie !

Panie zagłębiły się w rozmowach o modzie i tajnikach produkcji nalewek a my cichaczem udaliśmy się do warsztatu, gdzie powstaje nowa miłość Andrzeja - lokomobila do napędu parowego traktorka - do pływania po "stepach akermańskich" :P  ! Powstaje ekspresowo i już wkrótce pewnie pojedzie (popłynie?) - mam obiecane że się tym wynalazkiem "gaznę" po podjeździe przed domem ! :D

Najśmieszniejsza jest łopatka do ładowania węgla na palenisko - bo to pełna klasyka parowa opalana węglem !!!!

Parę fotek poniżej !

Czekamy na finał - próbka możliwości takiego napędu poniżej !!!

 

 

post-3419-0-03982800-1478896777_thumb.jpg

post-3419-0-45520600-1478896796_thumb.jpg

post-3419-0-92599900-1478896819_thumb.jpg

post-3419-0-51314800-1478896838_thumb.jpg

post-3419-0-46907000-1478896858_thumb.jpg

post-3419-0-95259400-1478896880_thumb.jpg

post-3419-0-89088700-1478896896_thumb.jpg

post-3419-0-96707100-1478896912_thumb.jpg

post-3419-0-65977800-1478896932_thumb.jpg

post-3419-0-05160900-1478896951_thumb.jpg

post-3419-0-80395300-1478896970_thumb.jpg

post-3419-0-19033600-1478896997_thumb.jpg

post-3419-0-45190400-1478897021_thumb.jpg

post-3419-0-59404400-1478897039_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju - na fotce poniżej masz turbopalnik wielodyszowy i regulator ciśnienia gazu o którym rozmawialiśmy !

Tak naprawdę ta puszka to najprawdopodobniej komora mieszania z dolotem gazu od góry jedną rurką i regulacją powietrza  ( widać otwór regulacyjny z przesłoną )  ,a pali się wiele płomieni na otworach  w płytce ( może jeszcze dysze dodatkowe w głębi ?) !   :o

A te rurki wychodzące z palnika nad otwór powietrzny to pewnie jakaś termopara do kontroli temperatury i regulacji płomienia ( zawór bimetaliczy (?) - powiększ mocno fotkę to widać) lub jakaś piezoelektryczna zapalarka do gazu   !.

Czyli de facto rozwiązanie podobne do Twojego z łodzi , tyle że palnik wchodzi dokładnie w płomienicę kotła !

Nie dało mi spokoju to i wyszperałem !! :D  :D  :D

post-3419-0-86193200-1478914915_thumb.jpg

post-3419-0-37847500-1478914973_thumb.jpg

post-3419-0-50116400-1478915345_thumb.jpg

post-3419-0-61375700-1478915363_thumb.jpg

post-3419-0-54802500-1478916232_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.