Jano Opublikowano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2014 Przerobiłem silnik na benzynę.Silnik jest po odpaleniu, pracuje równo, zbiera się na obroty lepiej i wolne obroty mniejsze niż na metanolu. Wysokich nie mierzyłem (brak obrotomierza) ale wygląda że są ok. Odpalałem na mieszance 16% oleju. I tu pytanie , do ilu procent można zejść z tym olejem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzyn Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Hi zobacz np. tutaj rcmodelreviews/goodoil ogolnie sporo zależy od jakości oleju pozdrowienia jd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 24 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2014 Wiele sie nie da zejść ... chyba ze przerobiłes korbę na igły ... ale coś mi się widzi ze jest to niewykonalne .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Wiele sie nie da zejść ... chyba ze przerobiłes korbę na igły ... ale coś mi się widzi ze jest to niewykonalne .... Dokładnie jak Jacek pisze. Łożyskowanie korbowodu w "decyduje" o ilości oleju ,szczególnie łożysko sworznia tłokowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Przerobiłem silnik na benzynę.Silnik jest po odpaleniu, pracuje równo, zbiera się na obroty lepiej i wolne obroty mniejsze niż na metanolu. Wysokich nie mierzyłem (brak obrotomierza) ale wygląda że są ok. Odpalałem na mieszance 16% oleju. I tu pytanie , do ilu procent można zejść z tym olejem ? Możesz coś więcej powiedzieć na temat przeróbki, czy gaźnik oryginalny czy może wymieniłeś na inny?. Jaki zapłon- iskrowy czy może zastosowałeś żarzenie świecy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Korbowód i sworzeń zostają jak są.Docelowo gażnik ma być Walbro ale na razie chcę próbować na tym który jest.Zapłon jest iskrowy , świeca miniaturowa jak w Saito. Silnik kręci śmigłem 16x6 ale chyba ma jeszcze zapas, muszę zmierzyć jakie ma max obroty.Wszystko wygląda obiecująco. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej-ko Opublikowano 25 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Janie nie wiem czy czytałeś wątek na sąsiednim forum ? nie wiem czy mogę podać linka w radzie czego proszę moderatora o usunięcie :-) ktoś tam proponuje 8-10% oleju https://alexrc.pl/viewtopic.php?f=33&t=11025 Mam jeszcze pytanie jakiego oleju użyłeś do paliwa i jakiego modułu zapłonowego ? pozdrawiam Andrzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 25 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2014 Czytałem ale nie wydaje mi się to przemyślane, panewki potrzebują jednak więcej oleju.Zapłon kupiłem w Modelmotor cena cirka 220 zł.Olej z orlenu do dwutaktów. Szukałem Castrola ale gość handlujący olejami twierdził że zbyt dużo bajek jest na temat olei, to kupiłem , nazywa się Semisyntetic czy jakoś tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 To jest ciekawa sprawa z tą mieszanką. Do niedawna też sądziłem, że skoro panewki, to dużo oleju. Tymczasem Saito do swoich silników benzynowych zaleca mieszankę 20:1, bez igiełek! Wrzuć Jano parę fotek i może jakiś filmik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 No właśnie to Saito powoduje że ciągle myślę co jest grane , ale nie chcę ryzykować z 20:1. Enya to stary wynalazek.Ok zrobię jakieś fotki. Przerobiłem jeszcze Os Maxa Heńkowi może się pochwali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 To jest ciekawa sprawa z tą mieszanką. Do niedawna też sądziłem, że skoro panewki, to dużo oleju. Tymczasem Saito do swoich silników benzynowych zaleca mieszankę 20:1, bez igiełek! Byłbym ostrożny z nowoczesnymi metodami obsługi mechaniki i zaleceniami producentów czyt. księgowych. Poprzez analogię oczywiście a nie ten konkretny przypadek : Fi-my produkujące wyroby samochodopodobne zalecają - nie wymienianie oleju w skrzyni biegów oraz nie instalują magnesu w misce olejowej skrzyni. DO czego to prowadzi chyba tłumaczyć nie muszę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 No co, interes się kręci i producenci są zadowoleni, gorzej z klientami, którzy takie cóś kupią, no chyba, że kupi pani, a pan w serwisie jest przystojny, więc się ucieszy jak będzie go często odwiedzała, koszty nie grają przecie żadnej roli.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Tak jak piszesz Pawle ... interes się kręci... trochę jedynie pozostaje płakać nad losem inżynierów ... księgowi projektują a potem inżynier musi robić stójkę na dwunastnicy żeby księgowemu się słupki zgadzały a "takie cuś" dało się jeszcze za bramę fabryki wypchnąć bez większych uszkodzeń, no jak koła nie odpadną to już jest niezły sukces Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Tak jak piszesz Pawle ... interes się kręci... trochę jedynie pozostaje płakać nad losem inżynierów ... księgowi projektują a potem inżynier musi robić stójkę na dwunastnicy żeby księgowemu się słupki zgadzały a "takie cuś" dało się jeszcze za bramę fabryki wypchnąć bez większych uszkodzeń, no jak koła nie odpadną to już jest niezły sukces No to jest właśnie największe pole do popisu dla konstruktorów - sprzęt ma działać do końca gwarancji i ani jednego dnia, przejechanego kilometra dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Fizyki nie oszukasz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Ciekaw jestem, jak wyglada sprawa chlodzenia lub inaczej ujmujac, jakie temperatury pracy osiaga ten silnik po przerobce i jak one wplyna na jego trwalosc. Bo przeciez powierzchnia ozebrowania pozostala bez zmian, wiec chyba temperatura pracy powinna teraz byc wyzsza? A dlaczego ? Że pozwolę sobie odpowiedzieć pytaniem na pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 A dlatego, że metanol ma o połowę niższą wartość opałową niż benzyna, co przekłada się na jego dwukrotnie większe zużycie w celu uzyskania przez silnik podobnej mocy, a skoro tak to silnik jest lepiej wewnętrznie chłodzony w przypadku paliw metanolowych...i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 3 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Tu się mogę zgodzić ->więcej cieczy palnej do odparowania -> więcej ciepła odebranego .... tym nie mniej są to "groszki" bo paliwa de facto jest niewiele a parametry pracy silnika nie mogą ulec zmianie by uzyskać tę samą moc. CO więcej o ile dobrze pamiętam metanol ma dużo wyższa liczbę oktanową tym samym silnik może pracować na "wyższych" parametrach ciśnienia i temperatury niż w przypadku zasilnia benzyną- poprawcie mnie jeśli się mylę -> wymusza obniżenie parametrów pracy silnika -> mniej dostarczanego ciepła (tez groszki ale ...). Reasumując Traktując silnik jako maszynę termodynamiczną przepływową za wiele tu się nie zmieni, zatem nie martwiłbym się chłodzeniem ponieważ ilość ciepła dostarczonego do układu i odprowadzonego z układu w spalinach będzie podobna (uwzględniam tu ciepło pobrane od silnika do odparowania paliwa). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jano Opublikowano 3 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2014 Dziś sprawdziłem obroty jakie osiąga motor.Zjechałem z niskimi do 1600 ale model za bardzo się telepał, najlepiej pracuje w przedziale 1700 do 1900, gorzej z wysokimi tylko 6500 (na metanolu było 8000 z groszami).Gażnik pracuje na minimalnych ustawieniach iglica otwarta na 3-4 ząbki jednym słowem trudno go ustawić.Przerabiam na Walbro , choć nie jestem pewien efektów bo gażnik jest do silnika 26ccm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi