Skocz do zawartości

Enya 120 4c konwersja na benzynę


Jano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przerobiłem silnik na benzynę.Silnik jest po odpaleniu, pracuje równo, zbiera się na obroty lepiej i wolne obroty mniejsze niż na metanolu.

Wysokich nie mierzyłem (brak obrotomierza) ale wygląda że są ok. Odpalałem na mieszance 16% oleju. I tu pytanie , do ilu procent można zejść z tym olejem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele sie nie da zejść ... chyba ze przerobiłes korbę na igły ... ale coś mi się widzi ze jest to niewykonalne ....

Dokładnie jak Jacek pisze. Łożyskowanie korbowodu w "decyduje" o ilości oleju ,szczególnie łożysko sworznia tłokowego  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem silnik na benzynę.Silnik jest po odpaleniu, pracuje równo, zbiera się na obroty lepiej i wolne obroty mniejsze niż na metanolu.

Wysokich nie mierzyłem (brak obrotomierza) ale wygląda że są ok. Odpalałem na mieszance 16% oleju. I tu pytanie , do ilu procent można zejść z tym olejem ?

Możesz coś więcej powiedzieć na temat przeróbki, czy gaźnik oryginalny czy może wymieniłeś na inny?. Jaki zapłon- iskrowy czy może zastosowałeś żarzenie świecy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korbowód i sworzeń zostają  jak są.Docelowo gażnik ma być Walbro ale na razie chcę próbować na tym który jest.Zapłon jest iskrowy , świeca miniaturowa jak w Saito.

Silnik kręci śmigłem 16x6 ale chyba ma jeszcze zapas, muszę zmierzyć jakie ma  max obroty.Wszystko wygląda obiecująco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janie nie wiem czy czytałeś wątek na sąsiednim forum ? nie wiem czy mogę podać linka w radzie czego proszę moderatora o usunięcie :-) ktoś tam proponuje 8-10% oleju

https://alexrc.pl/viewtopic.php?f=33&t=11025

Mam jeszcze pytanie jakiego oleju użyłeś do paliwa i jakiego modułu zapłonowego ?

 

pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ale nie wydaje mi się to przemyślane,  panewki potrzebują jednak więcej oleju.Zapłon kupiłem w Modelmotor  cena cirka 220 zł.Olej z orlenu do dwutaktów.

Szukałem Castrola ale gość handlujący olejami twierdził że zbyt dużo bajek jest na temat olei, to kupiłem , nazywa się Semisyntetic czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawa sprawa z tą mieszanką. Do niedawna  też sądziłem, że skoro panewki, to dużo oleju. Tymczasem Saito do swoich silników benzynowych zaleca mieszankę 20:1, bez igiełek!

Wrzuć Jano parę fotek i może jakiś filmik  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ciekawa sprawa z tą mieszanką. Do niedawna  też sądziłem, że skoro panewki, to dużo oleju. Tymczasem Saito do swoich silników benzynowych zaleca mieszankę 20:1, bez igiełek!

 

 

Byłbym ostrożny z nowoczesnymi metodami obsługi mechaniki i zaleceniami producentów czyt. księgowych. Poprzez analogię oczywiście a nie ten konkretny przypadek :

Fi-my produkujące wyroby samochodopodobne zalecają - nie wymienianie oleju w skrzyni biegów oraz nie instalują magnesu w misce olejowej skrzyni. DO czego to prowadzi chyba tłumaczyć nie muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz Pawle ... interes się kręci... trochę jedynie pozostaje płakać nad losem inżynierów ... księgowi projektują a potem inżynier musi robić stójkę na dwunastnicy żeby księgowemu się słupki zgadzały a "takie cuś" dało się jeszcze za bramę fabryki wypchnąć bez większych uszkodzeń, no jak koła nie odpadną to już jest niezły sukces :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz Pawle ... interes się kręci... trochę jedynie pozostaje płakać nad losem inżynierów ... księgowi projektują a potem inżynier musi robić stójkę na dwunastnicy żeby księgowemu się słupki zgadzały a "takie cuś" dało się jeszcze za bramę fabryki wypchnąć bez większych uszkodzeń, no jak koła nie odpadną to już jest niezły sukces :)

No to jest właśnie największe pole do popisu dla konstruktorów - sprzęt ma działać do końca gwarancji i ani jednego dnia, przejechanego kilometra dłużej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem, jak wyglada sprawa chlodzenia lub inaczej ujmujac, jakie temperatury pracy osiaga ten silnik po przerobce i jak one wplyna na jego trwalosc. Bo przeciez powierzchnia ozebrowania pozostala bez zmian, wiec chyba temperatura pracy powinna teraz byc wyzsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem, jak wyglada sprawa chlodzenia lub inaczej ujmujac, jakie temperatury pracy osiaga ten silnik po przerobce i jak one wplyna na jego trwalosc. Bo przeciez powierzchnia ozebrowania pozostala bez zmian, wiec chyba temperatura pracy powinna teraz byc wyzsza?

A dlaczego ? Że pozwolę sobie odpowiedzieć pytaniem na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlatego, że metanol ma o połowę niższą wartość opałową niż benzyna, co przekłada się na jego dwukrotnie większe zużycie w celu uzyskania przez silnik podobnej mocy, a skoro tak to silnik jest lepiej wewnętrznie chłodzony w przypadku paliw metanolowych...i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się mogę zgodzić ->więcej cieczy palnej do odparowania -> więcej ciepła odebranego .... tym nie mniej są to "groszki" bo paliwa de facto jest niewiele a parametry pracy silnika nie mogą ulec zmianie by uzyskać tę samą moc.

CO więcej o ile dobrze pamiętam metanol ma dużo wyższa liczbę oktanową tym samym silnik może pracować na "wyższych" parametrach ciśnienia i temperatury niż w przypadku zasilnia benzyną- poprawcie mnie jeśli się mylę ->

wymusza obniżenie parametrów pracy silnika -> mniej dostarczanego ciepła (tez groszki ale ...). Reasumując

Traktując silnik jako maszynę termodynamiczną przepływową za wiele tu się nie zmieni, zatem nie martwiłbym się chłodzeniem ponieważ ilość ciepła dostarczonego do układu i odprowadzonego z układu w spalinach będzie podobna (uwzględniam tu ciepło pobrane od silnika do odparowania paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdziłem obroty jakie osiąga motor.Zjechałem z niskimi do 1600 ale model za bardzo się telepał, najlepiej pracuje w przedziale 1700 do 1900, gorzej z wysokimi tylko 6500 (na metanolu było 8000 z groszami).Gażnik pracuje na minimalnych ustawieniach iglica otwarta na 3-4 ząbki  jednym słowem trudno go ustawić.Przerabiam na Walbro , choć nie jestem pewien efektów bo gażnik jest do silnika 26ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.