Skocz do zawartości

Akumlator - MZ 24 Hott


rcflyer

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dalem za swoja  380 euro  ( sam nadajnik). Ale  tez  troche  walcze  z programowaniem instrukcja  nie  jest  za dokladna. Wiele  trzeba  sie  domyslac i probowac.  W  MZ mam versje  oprogr. 1.019  - do tej pory  mialem  MX 16 HoTT  i posylalem zawsze do  Graupnera ( trwalo to oklo 3 tyg.- bezplatnie  aktualizowali) Ale  w koncu  bede musiaj  sam to robic , u mnie  w klubie  ludzie  maja  generalnie  Futabe i Spektrum. Np. aktualizacja oprogramowania w Spektrum jest  super prosta  przez SD  karte - mam druga  apke. Spektrum DX 9    a w MZ  juz  toche  trudniejsza. :)

Mnie kosztowała 1950 zł z dodatkowym odbiornikiem "12" i walizką aluminiową ,ale to chyba przy MZ 24 standard.Wczoraj wgrałem wesję 1.20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kosztowała 1950 zł z dodatkowym odbiornikiem "12" i walizką aluminiową ,ale to chyba przy MZ 24 standard.Wczoraj wgrałem wesję 1.20.

Ja tez  kupilem z  walizka i lipo  ale  bez  odbiornika  bo mam  kilka  GR 12 i GR 16  z  poprzedjnej MX 16 HoTT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego stopera to można to zmieniać:

  • wejdź do menu ustawiania stopera
  • 2-gi rząd do lewej strony -zmień MODE z tego co masz na alternatywną pozycję w ang. menu poz.DOWN

Stoper będzie naliczał czas do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego stopera to można to zmieniać:

  • wejdź do menu ustawiania stopera
  • 2-gi rząd do lewej strony -zmień MODE z tego co masz na alternatywną pozycję w ang. menu poz.DOWN

Stoper będzie naliczał czas do przodu.

To wiem  ze  musze  zmienic na  T+ jak liczy  do tylu  to musi byc T- ale  jak  przszeregowac  drazek  to  pokazuje  sie  inna  strona  z podzialka  ktora moze  byc  czerwona  albo niebieska  calkowicie  wypelniona  albo tylko do  polowy - tutaj  juz  tyle  razy  probowalem. Mi  chodzi o to  ze jak  dam  gaz  to musi  zalaczyc  stoper ale  jak  wylacze ( drazek na  dole) to  stoper leci  dalej . 

Jak  ustawialem  zeby  miezylo mi  tylko  czas pracy  silnika  7 min to  dzialalo i jak doszlo do  7min to mialem alarm.. Masz moze  Skype ? Uwazam ze wiele  ustawien w Spektrum DX 9  jest   o wiele  prosciejszych nawet dojdziesz  bez  instrukcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem  ze  musze  zmienic na  T+ jak liczy  do tylu  to musi byc T- ale  jak  przszeregowac  drazek  to  pokazuje  sie  inna  strona  z podzialka  ktora moze  byc  czerwona  albo niebieska  calkowicie  wypelniona  albo tylko do  polowy - tutaj  juz  tyle  razy  probowalem. Mi  chodzi o to  ze jak  dam  gaz  to musi  zalaczyc  stoper ale  jak  wylacze ( drazek na  dole) to  stoper leci  dalej . 

Jak  ustawialem  zeby  miezylo mi  tylko  czas pracy  silnika  7 min to  dzialalo i jak doszlo do  7min to mialem alarm.. Masz moze  Skype ? Uwazam ze wiele  ustawien w Spektrum DX 9  jest   o wiele  prosciejszych nawet dojdziesz  bez  instrukcji. 

 

Nie mam Skypa .Opiszę to jak jest u mnie:

 

  • wejdź do menu ustawiania stopera
  • 2-gi rząd do lewej strony -zmień MODE z tego co masz na alternatywną pozycję w ang. menu poz.DOWN
  • 3-ci rząd START -ja mam na ST-1-mam mode 2 gaz po lewej
  • klikam na ST-1-poruszam drążkiem -pokazuje się pionowy pasek który mam tak ustawiony ,że od góry prawie po sam dół jest podświetlony na niebiesko
  • w okienkach danych mam -
  • ST-1
  • POS -085
  • MODE -Single
  • DIR - REVERSE

 przy wychodzeniu z tego podmenu nie naciskam na ENTER w prawym dolnym rogu tylko klikam na BACK.Stoper włącza  się po minimalnym dodaniu gazu -wyłącza gdy gaz jest na minimum .Spróbuję zrobić zdjęcie tego menu .Naciskając na REVERSE pasek zmienia kolor , klikaj tak długo aż zrobi się niebieski.

           

 

post-2834-0-25250300-1405267446_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem jak mowiles ale  u mnie  ten pasek  niebieski  jest  tylko z gory  do  polowy skali . Jak ustawiles POS  na  -085 u mnie  POS   jest  na  000 

MODE tak jak na zdjęciu ustaw na SINGLE wtedy pasek będzie cały niebieski bądź czerwony,następnie piętro niżej DIR naciskaj aż wskoczy cały kolor od góry niebieski.Poruszając drągiem gazu zauważysz że strzałka przy słupku podąża za drążkiem -ustaw tak aby była minimalnie powyżej dolnego położenia i zatwierdź ENTEREM oraz wyjdź BACKIEM ( Zurick) powinno działać.

Przy gazie drąg działa bez pozycji neutrum w połowie położenia ,która jest w naszym przypadku powinien być przy samym dole .Te okienko Mode decyduje czy zakres jest podzielony po połowie góra-dół DUAL- czy cały zakres jest tylko w jednym kierunku Mode SINGLE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MODE tak jak na zdjęciu ustaw na SINGLE wtedy pasek będzie cały niebieski bądź czerwony,następnie piętro niżej DIR naciskaj aż wskoczy cały kolor od góry niebieski.Poruszając drągiem gazu zauważysz że strzałka przy słupku podąża za drążkiem -ustaw tak aby była minimalnie powyżej dolnego położenia i zatwierdź ENTEREM oraz wyjdź BACKIEM ( Zurick) powinno działać.

Przy gazie drąg działa bez pozycji neutrum w połowie położenia ,która jest w naszym przypadku powinien być przy samym dole .Te okienko Mode decyduje czy zakres jest podzielony po połowie góra-dół DUAL- czy cały zakres jest tylko w jednym kierunku Mode SINGLE.

Adam nie  gniewaj sie -wszystko dziala . Zrobilem jak pisales ale  jak wracam dragiem do  pozycji  wylaczenia  silnika  ( drag w dolnym polozeniu)  to  stoper nie leci dalej . Mi chodzi  ze  jak  pierszy  raz  zalacze  silnik to  bedzie  odliczal  juz  caly  czas - obojetne  gdzie  bedzie  drag 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam nie  gniewaj sie -wszystko dziala . Zrobilem jak pisales ale  jak wracam dragiem do  pozycji  wylaczenia  silnika  ( drag w dolnym polozeniu)  to  stoper nie leci dalej . Mi chodzi  ze  jak  pierszy  raz  zalacze  silnik to  bedzie  odliczal  juz  caly  czas - obojetne  gdzie  bedzie  drag 

Czemu miałbym się gniewać-może na drążku jest to niemożliwe i dodatkowo zaprogramować sobie drugi  timer na jakimś dwu pozycyjnym przełączniku.Dobra ale kończę bo zaczyna się druga połowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu miałbym się gniewać-może na drążku jest to niemożliwe i dodatkowo zaprogramować sobie drugi  timer na jakimś dwu pozycyjnym przełączniku.Dobra ale kończę bo zaczyna się druga połowa.

Sorry Adam. Ale  chyba juz wiem dlaczego  mialem problem - poniewaz  ja  chcialem  zainstalowac  stoper na  szybowcu a drazek  moze byc  tak mysle  tylko do  samolotu . Jak to  sprobuje  dam  znac  Pozdrawiam i dzieki  za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Również ,od kilku dni jestem posiadaczem"MZ-tki 24" i po ładowaniu akumulatora (15 h ładowarką z zestawu) wyświetlacz pokazuje tylko 4,0 V. Troszkę mało powinno być 4,2-też tak macie ?. Może lepiej ładować ładowarką do lipoli poza aparaturą.Pozdrawiam też Adam.

Poczytaj dokładnie trzeba dokonać kalibracji po naladowaniu akumulatora do tego jest tylko potrzebny multimetr

Poczytaj dokładnie trzeba dokonać kalibracji po naladowaniu akumulatora do tego jest tylko potrzebny multimetr

Jestem teraz w pracy jak nie dojdziesz z instrukcją do porozumienia to daj znać więcej czasu sobota niedziela wszystko do ogarnięcia ja z tej apki jestem zadowolony .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

stałem się szczęśliwym posiadaczem MZ-24 hott z oboma drągami na sprężynie (wracają do neutrum). W jaki sposób zmienić działanie lewego drąga gaz (mode 2) by nie wracał do neutrum? czy trzeba rozbierać aparaturę i usunąć sprężynę, czy robi się to tymi dostępnymi śrubkami? (w instrukcji nie jest to jasno opisane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

stałem się szczęśliwym posiadaczem MZ-24 hott z oboma drągami na sprężynie (wracają do neutrum). W jaki sposób zmienić działanie lewego drąga gaz (mode 2) by nie wracał do neutrum? czy trzeba rozbierać aparaturę i usunąć sprężynę, czy robi się to tymi dostępnymi śrubkami? (w instrukcji nie jest to jasno opisane)

Odwróć apkę tyłem do siebie - pod prawym kciukiem masz porowatą gumę pod napisem SL2 -można ją oderwać jest na gumowych zatrzaskach i taśmie -gdy ją odsuniesz w tym jajowatym otworze są widoczne 2 wkręty krzyżakowe którymi można ustawić grzechotkę i hamulec małym śrubokrętem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prawidłowo, teraz muisz znaleźć dwie małe śrubki obok siebie. Krecąc jedną ustawiasz gaz z charakterystycznym terkotaniem albo kręcąc drugą ustawisz gladkie przesuwanie uzywane przeważnie w śmigłowcach. Wybierz metodą prób i błędów jedną ze śrubek i kręć :-)

 

4ta strona instrukcji w wersji EN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że drążek nadal lata luźno, spróbuj zatem pomału wkęcać drugą - tą nie wkręconą i co 1-2 obroty sprawdzaj jak reaguje drążek.

Pamiętam, że również byłem w szoku przy ustawianiu Mode2, ale jakoś poszło... Instrukcja jest o tyle pomocna, że opisuje śrubki - która od czego. Nie opsiuje natomiast dokłądnie przebiegu ustawiania Mode. Zacząłeś dobrze, czyli od zwolnienia śrubką napięcia drążka. Teraz trzeba docisnać go blaszką z terkotką lub z płynnym posuwem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.