Grzesiek Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 Niby banal a jednak.potrzebuje do modelu zapakowac 2 butelki litrowe.i teraz jak je spiac aby silnik wypalał wszystkie paliwo? A instalalacja cisnieniowa z rury rezonansowej,Połaczyc je szeregowo/równolegle czy jak???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 2 litry nie za mało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 19 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2014 to sie okaże w praniu.A sugerował bys ile?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Pozwolę sobie wkleić link do tematu. Mam nadzieję że autor nie będzie miał nic przeciwko. http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=505 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Temacik fajny tyle ze nijak sie to ma do mojego pytania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Takie zbiorniki lutowało się kiedyś z blachy, daje to możliwość idealnego dopasowania do danego modelu, a pojemność z mojego doświadczenia to chyba 3000ccm powinien mieć taki zbiorniczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Paweł, a jakie Ty masz doświadczenia z FSR-ami? O zbiornikach tu: http://www.prestwich.ndirect.co.uk/fueltanks.htm Te wielkości, podane w linku, są dla łódek bardzo szybkich, tzn takich które mogą ewentualnie tyle paliwa spalić. Grzesiek w twojej łódce wystarczy(ą) zbiornik(i) o poj max 2 litry, a i to za dużo. Jutro zamieszczę poglądowy rysunek połączenia zbiorników w modelu. Metalowych zbiorników, lutowanych już od dawna nie używa się. Z powodu, że upierdliwe są i rozszczelniają się. Można użyć metalowych bidonów o odpowiednim rozmiarze i pojemności. Sam w jednej łódce używam, i wg mojej oceny to jest słuszna koncepcja. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Zaskoczę Cię Andrzeju, popełniłem w swej karierze modelarza trzy FSR-y ECO-7, nie spaliny wprawdzie ale zawsze to FSR-y...brałem też udział w zawodach w Wawrowie i Szczecinku, było to jednak jeszcze w ubiegłym wieku. Jeden z moich instruktorów niestety już nieżyjący Jerzy Ciechalski był wielkim zapaleńcem łódeczek, mnie jednak szybko przeszło, jak się okazało, że elektryki to gorsze niż wyścig zbrojeń, co pół roku nowy silniczek na rynku, co dwa miesiące dostępne lepsze aku no i ładowarka też by się dedykowana do nich przydała, w sumie bez sensu, spaliny są lepsze. Jednakże spalinowego FSR-a nigdy nie zbudowałem choć parę razy takim sobie popływałem, choć pewne przymiarki do budowy poczyniłem, bardzo stare czasy, stwierdziłem jednak, że samolotki lepsze, jakieś łódki mi jeszcze zostały i pewnie posłużą do zabawy jakimś dzieciakom, bo w tej chwili już tylko do tego się nadają. Zaskoczę Cię po raz drugi, ale jest taki gość, mój imiennik zresztą, w klasie 35 z którym znamy się od dawna jak łyse konie. Ciekawe czy zgadniesz o kogo chodzi? Zresztą pewnie Tyska modelarnia Oskardu też chyba jest Ci znaną, a tak się składa, że w Tychach mieszkam i byłem w niej parę razy, no i instruktora też znam od lat...myślę, że i on mnie pamięta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 Nazwać elektryka - FSRem, to tak jakbyś żabę chciał podkuwać . niejaki Mike zaraz raban podniesie i nie on jeden, pewnie. Ale Ci "Elektrykowcy" zawsze kompleksy mieli zaraz będzie zadyma... Kolega Dziuba Paweł, ostatnio przestał pływać... A plany miał ambitne Dwie nowe łódki chciał robić,ale na planach na razie się skończyło, jak widzę Tyska modelarnia OSKARD jest mi znana, oczywiście i instruktor, kol. Kazimierz także. Nawiasem mówiąc KAZIMIERZ TASAREK jest jednym z najstarszych FSRowców w Polsce. I żeby nie ON to tej modelarni by nie było, i tych "Pistoletów" z tej modelarni też nie. Z resztą w sierpniu organizują w Lędzinach zawody (22-24.08.).Będzie na co popatrzeć. Kibiców zapraszam. spaliny są lepsze. stwierdziłem jednak, że samolotki lepsze Z pierwszym twierdzeniem zgadzam się w zupełności. Z drugim już niekoniecznie ale to już jest temat na inną dyskusję... A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 20 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 No widzisz jaki ten świat mały. I jak wiele mamy wspólnego sam nawet nie przypuszczalem. Kto wie, może uda nam się spotkać w sierpniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 20 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2014 poszperałem tam i tu i znalazłem.Nie podoba mi sie tylko jedna rzecz w tym układzie,mianowicie opcja tankowania to prawdziwa porazka.Andrzej zapodaj swój uklad moze będzie ciekawszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 na rysunku brak jeszcze komory pływakowej . paliwo idzie do komory pod ciśnieniem i z niej silnik pobiera paliwo normalnie bez cisnienia .a wracając do rysunku to jest tylko wzór w przypadku 2 zbiorników jest prostsza sprawa i nie stosuje sie wtedy ssawek do paliwa . andrzej ma ci to narysować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Rabanu podnosić nie będę. Nowa łódka powstaje i też będzie elektryczna a kompleksów z tego powodu nie mam bo będzie szybsza niż bym tam wstawił syfiącą olejem spalinę. Jak tak dalej będzie się działo w sekcji u nas jak się dzieje to kto wie ale może przybędzie Wam zawodników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Z wyrównawczym (pływakowym) to sie powstrzymam,wiem ze wszyscy na tym pływacie,ale w koncu bez niego tez da sie motor ustawic.W latajacych nie mam zadnych plywakow i krece akrobacje 3D motor nawet nie stęknie.Z tym wyrownawczym ponoc na wolnych obrotach jak sie plywa to z rury jest male cisnienie,i nie przelewa sie paliwo z głownego do niego,co idzie za tym kilka minut pracy silnika i zgasnie,bo mu zabraknie paliwa.Chyba ze to mit jesli tak to napiszcie z doswiadczenia jak to jest. A przy okazji do speców FSR jak wystawic antenki odbiornika Frsky 2,4 GHz kadłub mam z wstawkami tkaniny węglowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 grzesiek nie twórz teorii wszyscy pływają ze zbiorniczkiem wyrównawczym ponieważ silnik lepiej reaguje na gaz ,a gdy silnik jest wkręcony w obroty to przy ciśnieniu reakcja na zdjecie gazu jest wolniejsza .w twoim motorku do akrobacji są ze 2 krotnie mniejsze obroty jak nie lepiej . no ale twoja decyzja wszyscy kiedyś pływalismy tylko na ciśnieniu i też sie pływało ,a co do mitu dla mnie motorki nie gasły .co 2.4ghz to andrzej niech cos napisze powodzenia. a tak propo akrobacji to ja rekreacyjnie latam modelem f2b także na cisnieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 21 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 F2B to były czasy latalem na uwięzi ostatni raz ze 15lat temu.Milo wspominam ta dziedzine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 22 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2014 Grzesiek,Ty nie kombinuj, tylko zrób to tak jak trzeba. Ze zbiorniczkiem... a jak nie wiesz jak to zrobić to przyjedź i Ci pokażę jak to zrobić. i już A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 23 Lipca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Jakos to rozwiaze wrzuć tylko Andrzej szkic odreczny jak mozesz zbiornikow głownych w opcji bez ssawek jak to SYMON 5 napisał a i odnosnie antenek 2.4 w odbiorniku jak je wyprowadzic z modelu????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Szkic odręczny, trochę na kolanie malowany. Zamiast ssawek mogą być rurki MIEDZIANE srednica wewnętrzna ok 3mm. Paliwo ma płynąć z prawego zbiornika do lewego. Ciśnienie podajemy tylko do prawego zbiornika. Zbiornik wyrównawczy ma być obowiązkowo.Przed zbiornikiem obowiązkowo duży filtr paliwa. Co anten na 2,4 to nie mam większych doświadczeń bo moje radia działają na 40Mhz. Ale jak dobrze poszukasz to znajdziesz coś w tym temacie na forach łódkowych. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2014 Co do anten to ja się mogę wypowiedzieć. jedna pionowo w górę druga pod klapą poziomo. Mają tworzyć kąt prosty. Sprawdzone pomierzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi