Skocz do zawartości

Su 29 elektro-1250mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Model  na zimę, bryła 3D jest gotowa, reszta będzie po rozrysowaniu dwóch projektów tj Extra 1500 i 1650.

Jako bazę do Su wykorzystałem wcześniejszy mój projekt 1600mm.

 Su będzie miał rozpiętość 1250mm z prostych powodów, model średniej wielkości do którego wyposażenie nie bardzo zdrenuje kieszeń , łatwy w transporcie. Zastosowałem inny profil niż we wcześniejszych moich konstrukcjach, powiedzmy że bardziej FunFly-ajowy.

 Cele jakie sobie postawiłem odnośnie konstrukcji:

- maksymalnie odchudzona i zarazem wytrzymała konstrukcja

- łatwy w budowie

- możliwość zastosowania taniej elektroiki

- dostępność KIT-u o ile będzie potrzeba

- cena zdecydowanie  konkurencyjna do podobnych modeli produkcji fabrycznej.

 

Skrzydła na screenie to wstępny rysunek, będą trochę inne przy kadłubie.

 

Sam temat nie będzie odświeżany za często, nie wszystkie prace przy projektach opisuję na forach tym bardziej że zajmuję się nie tylko modelarskimi projektami.

Opublikowano

Ładny, ale ja czekam jednak na extry 1500 i równie chętnie 1650. 

A po tym co pokazałeś Sławku przy małej extrze jestem pewien że projekty będa super 

Opublikowano

Jeden człowiek już dodał do mojej funtany adw po jednym żeberku w skrzydle i zmienił lekko ich obrys i wyszło z 1250 mm 1360mm co wygląda dość pokracznie. Ale za ten temat wezmę się w odpowiednim czasie.

 Wracając do tego modelu nie podejrzewam że dodanie po jednej wrędze zmieni rozpiętość i długość -  w sensie że nie tędy droga do większego rozmiaru modelu.

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może warto zastosować profil zastosowany w modelu Su z SebArtu . Może ktoś kto ma ten model podesłał by odrysowany profil Sławkowi .

Szkoda ,że nie ma modeli o rozpiętości 140 cm . Były by na zasilanie 4S i wagażyły by do 1,5-1,7  kg . 150 cm to już zasilanie 6S .

Opublikowano

Niekoniecznie, wszystko zależy od wagi do lotu i zastosowanego setupu. Moja katanka s z HK przy 1500 rozpiętości i wadze do lotu 2570 lata na 5s i zapewniam że nie brakuje jej wigoru (stosunek ciągu do wagi cos nieznacznie poniżej 2:1), oczywiście lata też na 6 s przy wadze 2600.

Opublikowano

Sławek, wypowiedź się później w kontekście aplikacji CAD w porównaniu do Sketchup. Co w jakim zakresie jest dobre czy złe.

 

Pozdro

 

Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Tłoczona kabina do samej mordki nie ma żadnych zalet z mojego punktu widzenia  i po moich dośwadczeniach. Wady : cena kopyta, ilość materiału na samą kabinkę co przekłada się na koszty, waga-vivak jest ciężki, problemy z przyklejaniem do dużej ilości wręg co prawie zawsze kończy się zwichrowaniem i szlifowaniem kabiny.

 

Sketchup jest po prostu inny, inna filozofia programu i nie wiem czy będę chciał się aż tak bardzo angażować w ten program chyba że w jego cześć 3D. Na ten moment można powiedzieć że pobawiłem się sketchupem a nie popracowałem na nim. Przemek, prosisz chyba  o zbyt wiele w sprawie porównania obu programów, po prostu nie mam czasu opisywać kluczowych elementów obu programów bo zajęło by to kilka stron.

Opublikowano

Wracając do modelu, profil Su 29 sebartu gdzieś mam, ktoś kiedyś zrysował ale nie wykorzystam go na pewno. Skrzydło zaprojektuję w oparciu o inny profil. Na screenie wygląda to mniej więcej tak.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.