Gość Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Cięcie to kwestia 10-14 dni. Su powinien być lżejszy niż Extra 1250. Marcin wierci mi dziurę w brzuchu w kwestii elektryka 1800mm i szczerze mówiąc mam już w głowie pewną koncepcję. Powinien być zadowolony.
Viper Opublikowano 2 Października 2014 Opublikowano 2 Października 2014 Będę Ci wiercił, a widząc co pokazujesz wierzę że Ci się uda. Model lekkiego ekstremalnego akrobata 1800mm rozpiętości, taki by dało się pohulać na popularnych pakietach 6s bez konieczności inwestowania w 8s (czyli waga do lotu około 3kg) to moje marzenie.
Gość Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Wczoraj zacząłem rysować skrzydła. Jak tak dalej pójdzie to w poniedziałek/wtorek projekt Su będzie zakończony.
andrzej351 Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 szybko działasz Sławku,Su nad którym obecnie pracujesz namieszał ostro w mojej głowie .jest nadzieja że na wiosnę z twojego "biura projektowego" wyjdzie kilka naprawdę ciekawych modeli ... tak na marginesie,model akrobata do 3D o rozpietości 1,8m elektro z opcją pod benzynkę też narobiłby sporo zamieszania .
Gość Opublikowano 3 Października 2014 Opublikowano 3 Października 2014 Walczę z tym Su. Co do elektryka 1.8m to niestety, elektro wyklucza benzynę. Podjąłem decyzję że będzie to Extra. Będzie trochę balsy, dużo węgla i minimalnie sklejki. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dorysowałem kolejne elementy skrzydła su.
Gość Opublikowano 5 Października 2014 Opublikowano 5 Października 2014 Zakończyłem rysowanie skrzydeł. Wszystkie elementy jednego skrzydła są widoczne na screenie. Czarny -balsa 2,5mm Zielony-balsa 6mm pomarańczowny- balsa 1,5mm niebieski- skl. brzozowa 0,8mm czerwony - balsosklejka 3mm Tym razem skrzydło zaprojektowałem z użyciem balsy 2,5mm a nie 3mm. Miałem dziurawić keson ulżeniami ale wpadł mi do głowy pewien pomysł który wymaga całej jego powierzchni. Z resztą, jak bym zaoszczędził 5g na obu płatach to było by wszystko.
Gość Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Postanowiłem wykonać w Su generatory Vorex. Poczytałem trochę, pooglądałem ich działanie i dlaczego miałbym nie spórobować, wszak to parę kresek. Według opisów i zaleceń należy je odchylić o określony kąt co poczyniłem. Odrazu napiszę że nie robiłem żadnych obliczeń a odległości i kąty podejrzałem w pewnyn opracowaniu. Będzie to czysto eksperymentalna akcja. Najpierw loty bez a potem z Vortexami. Same Vortexy są małe i laser wytnie je w chwilę.
andrzej351 Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 dobry pomysł z tymi generatorami. projekt Su coraz bardziej mi się zaczyna podobać,nawet nie wiem czy nie bardziej niż większa Extra,skrzydła mają gruby profil co też dobrze rokuje do 3D. z doświadczenia wiem że Extry mniejsze lub większe latają bardzo podobnie i specyficznie. Su jest podobne do Yaka a Yaki 54 i 55 naprawdę fajnie latają dlatego jestem pewien że to co tworzysz Sławku też będzie udaną konstrukcją .
Gość Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Marcin, czy dobry to dowiesz się jako jeden z pierwszych Właściwie to Ty mi to powiesz. W tym tygodniu powinienem zamówić wycinankę Su. Nim zakończę klejenie to pewnie kopyta będą zrobione. Końcówka skrzydła Su będzie przystosowana do przykręcenia bocznych generatorów czy tam wingletów.
Viper Opublikowano 6 Października 2014 Opublikowano 6 Października 2014 Cała przyjemność po mojej stronie Ale na końcach też proponuję generatorki - jak w PA, w większych modelach, zalecają te mniejsze na skrzydłach i większe na końcach, np. coś w stylu tego co zrobiłem w extrze.
Gość Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Sprawa vortexow już załatwiona, dziś dokończę rysowanie pokryć kadłuba i kabiny oraz dorobie klapke podwozia , jutro zrobię formatki i do cięcia:)
dukeroger Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 mala uwaga do tylu, przy tej wielkosci dobrze by juz bylo miec cos na ogonie pod zamocowanie podwozia, z moich dotychczasowych projektow takie jest najfajniejsze: http://www.rcskorpion.pl/towar/tylne-sterowane-podwozie-1-3kg-sullivan/ w ukladzie jaki jest poleczka jest tak mikra ze ciezko cos tam przykrecic
Gość Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Półka ma 25mm długości i 13 szerokości. Szczerze mówiąc to tylnych kółek w ogóle nie biorę pod uwagę. 28zł za kółko to w skali ceny Kitu to już znacząca suma. Płoza z drutu sprężystego kosztuje może ze 1,5zł a wazy pewnie ze 3 razy mniej. Niemniej jak ktoś ma ochotę to może założyć inne. W małej Extrze drut wg. mnie to jedyne rozsądne rozwiązanie.
Viper Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 Też mi się wydaje że w modelach typu małej extry kołko ogonowe nie ma racji bytu, drut sprawdza się znakomicie, kółko tylko doda wagi, po co?
dukeroger Opublikowano 7 Października 2014 Opublikowano 7 Października 2014 po to zeby moc ladowac normalnie i normalnie manewrowac samolotem po pasie, nie kazdy zaklada sadzanie w zbozu za kazdym razem kolko tylne w calosci razem ze srobka i mocowaniem wazy 4g o ile w extrze metrowej to moze do dyskusji to w wiekszej imo bez sensu jest uzytkownikom taka mozliwosc wycinac, na 2,5cm bardzo trudno bedzie cos mocowac
f-150 Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Półka ma 25mm długości i 13 szerokości. Szczerze mówiąc to tylnych kółek w ogóle nie biorę pod uwagę. 28zł za kółko to w skali ceny Kitu to już znacząca suma. Płoza z drutu sprężystego kosztuje może ze 1,5zł a wazy pewnie ze 3 razy mniej. Niemniej jak ktoś ma ochotę to może założyć inne. W małej Extrze drut wg. mnie to jedyne rozsądne rozwiązanie. Sławek, komplet koła 3,9 http://www.marvio-rc.pl/kolko-ogonowe-z-mocowaniem-ii,3,35,2040
Viper Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Zapewniam że modelem typu małej extry, która potrzebuje relatywnie małego rozbiegu i jeszcze mniejszego dobiegu, nawet na nierównej trawce dało sie manewrować za pomocą tylko steru kierunku. Większym problemem mogłyby być małe kółeczka, niż drut zamiast kołka ogonowego. I bynajmniej nie lądowałem w zbożu, zresztą skąd pomysł lądowania w zbożu??? W większych modelach OK, kołko ogonowe może być przydatne.
Gość Opublikowano 8 Października 2014 Opublikowano 8 Października 2014 Zobaczymy jak to będzie w Su, jak poleci to będę się martwił o kółka. Porobiłem dziś offsety. Może jutro poukładam na formatkach.
Rekomendowane odpowiedzi