Skocz do zawartości

Su 29 elektro-1250mm


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Poszerzyłem spływ i natarcie statecznika. Mam kompletną niechęć do zastrzałów  w modelach akrobacyjnych  i z tego powodu umieściłem płaskowniki węglowe w natarciu i spływie 0.5x5mm.  Ustawione pionowo uniemożliwią złamanie się statecznika.. Wklejanie trzeba zrobić na rzadki CA. Taki układ działa dobrze bo sprawdzałem w innych elementach niż stateczniki. Strzałki pokazują linie wynikające z błędów konwersji pomiędzy CAD-em a sketchupem. W rzeczywistości spływ jest to jeden kawałek balsy. Listwa węglowa w spływie jest tak przesunięta że umożliwi wklejenie zawiasów o głębokości 11mm. Ja stosuję kavany więc problemu nie ma.

 

Edit: Żeby zrekompensować wagę węgla i te 2-3 dodatkowe gramy balsy musiałem zmienić jedną z wręg kadłubowych ze sklejkowej na balsową. Wręga znajdowała się pod pierwszą, skośną półwręgą garba. Na wytrzymałości kadłub zapewne nie stracił a nie będzie trzeba pchać w przód dodatkowych obciążeń.

 No i żeby nie było tak fajnie to teraz czeka mnie ponowne układanie formatki balsy 6mm

Na screenie widać  wymienioną wręgę pośród innych elementów.

post-20633-0-41345800-1506665248_thumb.jpg

post-20633-0-78323700-1506671673_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomniałem wcześniej - to wypróbowany sposób. Mało tego, nie dalej jak godzinę temu zrobiłem taki element jak natarcie z balsy 6mm o szerokości 10mm z węglem w środku. Trzymając na dwóch centymetrach z jednej strony doparłem do wagi z drugiej. Przy nacisku 980g wygiął się około 2mm, po zdjęciu obciążenia powrócił do swojego pierwotnego kształtu. Po balsowym natarciu bez węgla zostały by strzępy. Miałem zrobić zdjęcie tej próby ale szkoda zachodu.  W każdym razie będzie dobrze.

 Potem dokończę formatki bo CAD ma to do siebie że jest upierdliwy i męczący na dłuższą chwilę więc przerwy są wskazane,tym bardziej  że to co robię jest skomplikowane jak by na to nie spojrzeć. Wieczorem formatki pewnie będą gotowe.

 

Edit: formatki gotowe.

post-20633-0-27013200-1506706753_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Od dłuższego czasu na tym i sąsiednim forum śledzę projekty Sławka i jestem pod wrażeniem tego co robi, wykonania jego modeli oraz recenzji kolegów którzy składali jego modele, bądź mieli z nimi do czynienia. Jako, że wieczory są teraz długie i mam więcej czasu postanowiłem sprawić sobie model, który będzie latał na wyposażeniu które mam z poprzednich modeli o ile wyjdzie lekko. Wybór padł na SU 29 elektro- 1250mm V2 czyli najnowszą wersję przygotowaną przez Sławka.

 

Wyposażenie do spokojnego latania i podstawowej akrobacji:

silnik: Turnigy D 3536/6 1250 kv

regulator: Turnigy 40A Plush

serwa: Redox s90 mg

 

Składanie zacząłem od domku silnika posiłkując się zdjęciami zamieszczonymi przez kolegę Wojtka i opisem zamieszczonym przez Sławka i tutaj od razu widać ciężką prace Sławka i potwierdza się to co piszą inni. Wszystkie detale są bardzo przemyślane i idealnie pasują do siebie

 

post-13587-0-40803600-1515701162_thumb.jpg

 

Następnie wykonałem boki kadłuba. Sławek wykonał małe zmiany kosmetyczne względem wcześniejszej wersji, wszystko będzie widoczne na zdjęciach, które zamieszczę jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegóły półki serwa i wygląd maski. Niestety jest problem z wyfrezowaniem kopyta.

Jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca sklejkowych wzmocnień żeberek. Każde wzmocnienie oznaczone jest otworkami  w ilości od 1 do 3.

Żeberka przez które przechodzi łącznik również mają określoną liczbę otworków i trzeba dopasować do nich wzmocnienia o takiej samej liczbie otworów. Można było oczywiście wygrawerować liczby ale grawerka laserem zajmuje dość dużo cennego czasu.

 Należy też pamiętać o przyklejaniu tych wzmocnień po odpowiedniej stronie każdego żebra co pokazują rysunki.

skrzydło su 2 d prawie gotowe.PDF

post-20633-0-95739900-1515830513_thumb.jpg

post-20633-0-87257100-1515830515_thumb.jpg

post-20633-0-38326400-1515830567_thumb.jpg

post-20633-0-90015500-1515832198_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  post-13587-0-42490800-1515837883_thumb.jpg

post-13587-0-49863700-1515838000_thumb.jpg

post-13587-0-24187300-1515838983_thumb.jpg

 Boki kadłuba z wklejonymi płaskownikami węglowymi i wszystkimi wzmocnieniami ze sklejki. Przód jak widać z delikatną zmianą- brak mocowań osłony silnika, przez co i wzmocnienie jest inne względem wcześniejszej wersji.

 

post-13587-0-59465900-1515838412_thumb.jpg

Po prawej stronie mamy wręgę, którą Sławek zmienił ze sklejkowej na balsową, żeby zrekompensować wagę dodanych płaskowników węglowych w stateczniku poziomym.

 

post-13587-0-18738000-1515839171_thumb.jpg

post-13587-0-89174600-1515839207_thumb.jpg

kadłub już poklejony.

cdn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć ile powinien ważyć, nie pamiętam już. Jutro mogę zważyć jak się do niego dogrzebię.  Ale ile by nie ważył to i tak lżej się nie da :D Jak nie straszne Ci laminowanie możesz sobie zrobić sam odpowiednie, jeżeli nie czujesz się na siłach to szukaj coś z węglowych albo szklanych. Dziś już mi się nie bardzo chce ale jutro z rana mógłbym coś w CAD pomierzyć jakie powinno być na wysokość.

 Zabrałem z Ostrowca ramkę i stół do wykonania kabiny.

 

Oklej balsą przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest tak: dla śmigła 14 cali czyli 355mm średnicy uwzględniając koła  o średnicy 50mm oraz prześwit od podłoża ( w chwili startu albo lądowania) do końcówki śmigła 25mm  podwozie powinno mieć wysokość około 135mm (od półki podwozia do osi koła)

 

Może drugi rysunek będzie bardziej czytelny.

post-20633-0-91421600-1516048107_thumb.jpg

post-20633-0-00496900-1516048529_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.