Remagen Posted March 19, 2008 Posted March 19, 2008 Witam Wszystkich na forum. Przymierzam się do budowy fokkera dr I( chodzi mi po głowie już od dawna:) Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada plany tego samolotu( chodzi mi o rozpiętość 170- 180cm) i błby skołonny się nimi podzielić?? Interesują mnie równierz wszelkie informacje nie tyle o samej konstrukcji a o modelu- jak się tym lata? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam Piorek
MASK Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Plany są na przykład tutaj: http://aerocolombino.com/page9.htm Zrobiłem ten model w nieco mniejszej wersji (150cm rozpiętości), na razie jest nieoblatany.
Mareq Posted March 20, 2008 Posted March 20, 2008 Sam rok temu rozpocząłem budowę dr1 i to chyba z tych samych planów. Mój to maleństwo (80cm rozpiętości). Skąd wiem, że to te plany? Ano środkowe skrzydło w części przykadłubowej jest skopane. Obejrzyj sobie fotki tych fokkerów - przy kadłubie ma wcięcie a tutaj idzie po prostej...
Remagen Posted March 20, 2008 Author Posted March 20, 2008 Marcin czy mógłbyś podać troche danych swojego fokkera( waga, czym go będziesz napędzać)? Model prezentuje się pięknie- kiedy planujesz oblot? Marku masz racje- jak porównuje te plany ze zdjęciami( a mam tego sporo) to rzeczywiście środkowy płat nie wygląda tak jak powinien- będe się starał to zmienić. Pozdrawiam Piotrek
MASK Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 Model gotowy do lotu bedzie wazyl ok 4 kg. Silnik jaki miałem zamiar zastosowac do modelu, to Magnum 70 (na zdjeciach), ale w międzyczasie wpadł mi w ręce Saito FA-80. Okazało się, że Saito idealnie pasuje w miejsce Magnum. A więc bedzie Saito. Oblot planuję niestety dopiero jesienią.
ryukishin Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 ..Mam pytanie do użytkownika Mareq - jaki zastosowałeś silnik w swoim fokkerze? Może masz jakieś zdjęcia modelu?
Irek M Posted August 31, 2010 Posted August 31, 2010 Marcin - obawiam się, że Twoja 80 jest zbyt słaba do tego modelu. Brakuje ci 8 cm do pełnej skali 1/4. W tej skali firma do swego zestawu proponuje benzynę G23 lub 26 zaraz to sprawdzę. Plan który posiadam prezentuje model o rozp 140cm i tam przewidziany jest 2suw 10cm więc Twój napęd chyba nie bardzo... O ile masa - te 4kg jest ok (fabryczny dużo cięższy?) to jednak duże opory czołowe. EDIT; qrcze dane modelu obu autorów pomieszały mi się :oops: . Czyli Marcin z twoim napędem jest OK tu koleny raz wklejam link do modelu raczej makietowego w skali 1/4 https://www.balsausa.com/store/product.php?id_product=29
Janek Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 Brakuje ci 8 cm do pełnej skali 1/4. raczej 30 cm jak się tym lata może nie w tej skali, ale w 1/8 lata się specyficznie :mrgreen:
ryukishin Posted September 1, 2010 Posted September 1, 2010 ...hm, a może inni oblatywacze powiedzą.... na jaką rozpiętość/skalę mógłbym sobie pozwolić stosując silniczek 3,5ccm?
Mareq Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Ryukishin: Mój DR-1 leży i czeka na swoją kolej. Silnik będzie wybrany dopiero jak będzie znana waga.
ryukishin Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Rozumiem, u mnie sytuacja jest odwrotna, tzn. nie chcę zagospodarować modelu silnikiem tylko silnik modelem :wink:
smootny Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Widzieliście te plany ?? 1. http://rapidshare.com/files/416676616/scan128.jpg.html 2. http://rapidshare.com/files/416678091/scan129.jpg.html 3. http://rapidshare.com/files/416681088/scan130.jpg.html
karlem Posted September 2, 2010 Posted September 2, 2010 Ktoś je baaardzo mocno powiększył, oryginalne nie są tak wielkie...
MASK Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Mój wazy 3300g, a wiec o pół kilo mniej niż ARF f-my Great Planes (przy tych samych wymiarach). Silnik jaki w końcu wstawiłem, to stareńki Saito FA-65. W zupełności wystarcza. Lata się tym bardzo fajnie, trzeba tylko pamiętać aby zawsze startować i lądować dokładnie pod wiatr. Tu jest film z oblotu, model wymagał jedynie niewielkiej korekty trymerami:
karlem Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 No i bardzo ładnie.... Widać, że ster wysokości skuteczny a model dość szybki, lądowanie "klasyczne".... Narobiłeś apetytu :wink:
noker Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Fajnie lata ten twój niebieski Czerwony Baron Sporo ostatnio dyskusji o tym modelu, oferta DA, plany na ibeju za 5$ - czuję że na wiosnę będzie wysyp czerwonych
smootny Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 plany na ibeju za 5$ - czuję że na wiosnę będzie wysyp czerwonych ... te które podałem wyżej nie nadają się ?
Irek M Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Marcin - czy tak wyglada każde ladowanie, czy tak akurat wyszło? Jesli tak wyglada to na 3 Fokkery - górno i wielopłaty - mamy ten sam problem ze statecznikiem piziomym, ktory jest mocowany pod dużym kątem w stosunku do wszystkiego w modelu :rotfl:
Janek Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 Sory Fokker ale to że kapotował to nie jest żadna zaraźliwa przypadłość górno i wielopłatów tylko bardzo częsty objaw w samolotach/modelach WWI. W przypadku Marcina mógł lądować na silniku, mógłby to przeprowadzić wolniej i na 3 puntky coś w ten deseń: Co do kapotażu na zawodach kombatu WWI rzadko komu udaje się wylądować na kołach. Modele które tam latają są naprawdę dobrze dopracowane pod względem kątów, bo muszą być szybkie i przede wszyskim zwrotne. Samoloty które widuje się w akcji w Polsce to: Nieuport 11, 21 Ansaldo Balilla Spad VII Ansaldo SVA5 Sikorski C16 Se5a Sopwith Camel Morane Saulinier Oeffag DIII Fokker Dr1 Fokker DVII Roland DII wszytkie kapotują!
Irek M Posted September 3, 2010 Posted September 3, 2010 wszytkie kapotują! Ale musi być tego wytłumaczalna przyczyna, nie ma czegos takiego..." kapotują bo tak oryginały robiły" bo to nieprawda. musisz bardzo sie postarać by np na Youtube wyszukac film z klasycznym kapotazem przy lądowaniu i nie mówię o filmach reklamowych wytwórcy tylko użytkowników.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.