Jump to content

Fokker dr I- prośba o pomoc


Remagen

Recommended Posts

Witam Wszystkich na forum. Przymierzam się do budowy fokkera dr I( chodzi mi po głowie już od dawna:) Czy ktoś z szanownych forumowiczów posiada plany tego samolotu( chodzi mi o rozpiętość 170- 180cm) i błby skołonny się nimi podzielić??

 

Interesują mnie równierz wszelkie informacje nie tyle o samej konstrukcji a o modelu- jak się tym lata?

 

Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Piorek

Link to comment
Share on other sites

Sam rok temu rozpocząłem budowę dr1 i to chyba z tych samych planów. Mój to maleństwo (80cm rozpiętości). Skąd wiem, że to te plany? Ano środkowe skrzydło w części przykadłubowej jest skopane. Obejrzyj sobie fotki tych fokkerów - przy kadłubie ma wcięcie a tutaj idzie po prostej...

Link to comment
Share on other sites

Marcin czy mógłbyś podać troche danych swojego fokkera( waga, czym go będziesz napędzać)? Model prezentuje się pięknie- kiedy planujesz oblot?

 

Marku masz racje- jak porównuje te plany ze zdjęciami( a mam tego sporo) to rzeczywiście środkowy płat nie wygląda tak jak powinien- będe się starał to zmienić.

 

Pozdrawiam

Piotrek

Link to comment
Share on other sites

Model gotowy do lotu bedzie wazyl ok 4 kg. Silnik jaki miałem zamiar zastosowac do modelu, to Magnum 70 (na zdjeciach), ale w międzyczasie wpadł mi w ręce Saito FA-80. Okazało się, że Saito idealnie pasuje w miejsce Magnum. A więc bedzie Saito. Oblot planuję niestety dopiero jesienią.

 

p1010701ei2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Marcin - obawiam się, że Twoja 80 jest zbyt słaba do tego modelu. Brakuje ci 8 cm do pełnej skali 1/4. W tej skali firma do swego zestawu proponuje benzynę G23 lub 26 zaraz to sprawdzę. Plan który posiadam prezentuje model o rozp 140cm i tam przewidziany jest 2suw 10cm więc Twój napęd chyba nie bardzo... O ile masa - te 4kg jest ok (fabryczny dużo cięższy?) to jednak duże opory czołowe.

 

EDIT; qrcze dane modelu obu autorów pomieszały mi się :oops: . Czyli Marcin z twoim napędem jest OK

 

tu koleny raz wklejam link do modelu raczej makietowego w skali 1/4

 

https://www.balsausa.com/store/product.php?id_product=29

Link to comment
Share on other sites

Mój wazy 3300g, a wiec o pół kilo mniej niż ARF f-my Great Planes (przy tych samych wymiarach). Silnik jaki w końcu wstawiłem, to stareńki Saito FA-65. W zupełności wystarcza.

Lata się tym bardzo fajnie, trzeba tylko pamiętać aby zawsze startować i lądować dokładnie pod wiatr.

Tu jest film z oblotu, model wymagał jedynie niewielkiej korekty trymerami:

Link to comment
Share on other sites

Marcin - czy tak wyglada każde ladowanie, czy tak akurat wyszło? Jesli tak wyglada to na 3 Fokkery - górno i wielopłaty - mamy ten sam problem ze statecznikiem piziomym, ktory jest mocowany pod dużym kątem w stosunku do wszystkiego w modelu :rotfl:

Link to comment
Share on other sites

Sory Fokker ale to że kapotował to nie jest żadna zaraźliwa przypadłość górno i wielopłatów tylko bardzo częsty objaw w samolotach/modelach WWI.

 

W przypadku Marcina mógł lądować na silniku, mógłby to przeprowadzić wolniej i na 3 puntky coś w ten deseń:

 

aim6.jpg

 

 

Co do kapotażu na zawodach kombatu WWI rzadko komu udaje się wylądować na kołach. Modele które tam latają są naprawdę dobrze dopracowane pod względem kątów, bo muszą być szybkie i przede wszyskim zwrotne.

 

Samoloty które widuje się w akcji w Polsce to:

 

Nieuport 11, 21

Ansaldo Balilla

Spad VII

Ansaldo SVA5

Sikorski C16

Se5a

Sopwith Camel

Morane Saulinier

Oeffag DIII

Fokker Dr1

Fokker DVII

Roland DII

 

wszytkie kapotują!

Link to comment
Share on other sites

wszytkie kapotują!

 

Ale musi być tego wytłumaczalna przyczyna, nie ma czegos takiego..." kapotują bo tak oryginały robiły" bo to nieprawda. musisz bardzo sie postarać by np na Youtube wyszukac film z klasycznym kapotazem przy lądowaniu i nie mówię o filmach reklamowych wytwórcy tylko użytkowników.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.