Skocz do zawartości

Wybór motoszybowca


japko95

Rekomendowane odpowiedzi

Sezon wprawdzie dogorywa, ale latać ciągle się chce, a latadła moje albo dogorywają, albo z powody matury (zwalmy wszystko na maturę a co) nie mogą się doczekać skończenia. Pojawiła się więc potrzeba kupna jakiegoś piankowca do bagażnika. I tu natykamy się na pierwszą przeszkodę - bagażnik dalej zwany schowkiem ma wymiary dna 90x31cm. Model ma oczywiściedo tego schowka po złożeniu w całości wejść. Oprócz przystępnej ceny i jako takiej doskonałości to najważniejszy w sumie warunek. W necie znalazłem jedynie ciut za małą pandę i ciut za szybkiego jak na moje umiejetności blizzarda. Podsumowując czy znacie model:

 

- piankowy

- mieszczący się w schowku 90x31cm

- żebym nerki nie musiał na niego sprzedawać

- bardziej szybowca niż cegłę

 

Czekam na wasze propozycje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście:

- Multiplex Easy Glider - 1,80m (po przekatnej bagażnika masz nawet więcej niz 90 ;-)

- Multiplex Easy Star II - 1,40m

- Robbe Arcus V tail - 1,40m

- Robbe Arcus - 1,80m

- Hobby King Bix3 (Bixler) - 1,55m

- i inne...

 

wszystkie z rozkładanymi skrzydłami.

 

My proponujemy, Ty wybierasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latadła typu Eary Star są już dla mnie niewystarczające - obecnie do lotu jest gotowy tylko Pioneer i jest on dla mnie troszkę... za wolny, za mało zwrotny itd. Po za tym nie chodzi o to, że mam problem znaleźć model do ok. 1,8m rozpiętości - problemem jest znaleźć model ze statecznikiem poziomym który musi być albo odłączany albo nie przekraczać tych 30cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na EU HK z ciekawych dla mnie modeli jest tylko za długi Phoenix 1600. Co do miejsca w schowku zmierzyłem wysokość - 49cm. Wymyśliłem sobie podstawkę ze styropianu pod model, która pozwoliłaby mi mieć model obrócony o 90 stopni dzięki czemu mógłbym mieć model o rozpiętości 1800mm, długości 900mm i rozpiętości stateczników 490mm. Będę jeszcze szukał Robbe Arcus V-tail. W PL jest tylko w RCskorpion w cenach... zaporowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na EU HK z ciekawych dla mnie modeli jest tylko za długi Phoenix 1600. Co do miejsca w schowku zmierzyłem wysokość - 49cm. Wymyśliłem sobie podstawkę ze styropianu pod model, która pozwoliłaby mi mieć model obrócony o 90 stopni dzięki czemu mógłbym mieć model o rozpiętości 1800mm, długości 900mm i rozpiętości stateczników 490mm. Będę jeszcze szukał Robbe Arcus V-tail. W PL jest tylko w RCskorpion w cenach... zaporowych.

Może Vento?

Latam nim od miesiąca i jestem bardzo zadowolony.

post-8532-0-04678200-1412450776.jpg

post-8532-0-84602300-1412450798.jpg

Jest w ofercie Riku.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vento za duży :/ a falcon piękny, no ale cóż... nie na darmo temat założyłem w dziale szybowce i motoszybowce PIANKOWE. Choć coś klasy falcona pewnie sobie w odległej przyszłości kupię.

Edit:

Co sądzicie o tym wynalazku www.modelmotor.pl/explorer-1500-thunder-tiger-150cm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej mi się podoba ten Explorer 1500, z filmów na yt widać że można się już nim trochę pobawić, a jednocześnie myślę, że sobie z nim poradzę. Jeśli ktoś go ma, byłbym wdzięczny za pomierzenie statecznika poziomego.

Edit:

Pomierzyłem na ekranie i z proporcji mi wyszło 47cm, z Pitagorasa mi wyszło że przekątna bagaznika (pionowa) ma 56cm, więc wlezie (chyba) niemniej jednak byłbym wdzięczny za podanie info o tym stateczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej zadzwonić do sklepu i zapytać, pewnie ktoś by zmierzył jak poprosisz. Wygląda fajnie, cena jak za model z silnikiem i reglem w miarę przystępna.

 

Nie pianki ale rozważyć możesz :

 

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39913__Skylark_1600_EP_Composite_Glider_w_Motor_1600mm_ARF_EU_Warehouse_.html

 

https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__39808__Speedy_composite_EP_Performance_Glider_1600mm_ARF_EU_Warehouse_.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kupiony, oblatany Explorer 1500, bardzo fajny, ale lubi się cholera zwalić ma skrzydło. Praktycznie nie musiałem trymować, choć skłon jeszcze będę powiększać bo dość mocno ciągnie w górę.

Żeby się przyczepić do czegoś to wytłoczka jest słabej jakości. Kolpak plastikowy, przy pierwszej lepszej jakości pewnie pęknie. Silnik wystarcza na wznoszenie ok 45stopni, regla nawet nie otwierałem. Ogólnie biorąc pod uwagę cenę dałbym mu 4/6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wiem że temat stary, ale może napiszę tu pewne swoje przemyślenia, bo po napisaniu poprzedniego posta dość długo walczyłem z modelem o poprawne jego ulotnienie (czego dowodem jest poklejony przód) :D Wszystkie moje problemy z zadzieraniem pojawiały się w locie silnikowym więc automatycznie zakładałem, że problem jest ze skłonem silnika. Po eksperymentalnym dojściu do skłonu ok. 5stopni i braku poprawy doszedłem do wniosku, że problem leży w dużym kącie zaklinowania skrzydeł na który już wcześniej zwróciłem uwagę. Mogę chyba powiedzieć, że zmniejszenie tego kąta dało sporą poprawę, aczkolwiek po poprawieniu kąta latałem tylko na sporym wietrze (>4m/s) i wyniki są niemiarodajne, aczkolwiek na takim wietrze by chyba jeszcze bardziej zadzierał? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Ogólnie jeśli ktoś ma jakąś tam wiedzę teoretyczną, pewnie by wcześniej zauważył w czym leży problem, ale początkującemu tego modelu raczej nie mogę polecić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.