Skocz do zawartości

Lewe Obroty


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak się zastanawiam jak zrobić lewe obroty w 4rotakcie jednocylindrowym.

Próbowałem znaleźć jakieś podpowiedzi ale wujek milczy w tym temacie.

Teoretycznie zmiana "wałka rozrządu" powinna wystarczyć.

 

Dodatkowo jak się patrzy na geometrię i ruch to jeśli jest możliwość zamiany kierunku współpracy kół zębatych w rozrządzie to wystarczy zamienić zwrot osi wałka rozrządu i przestawić "znacznik"  o 90 stopni w stosunku do położenia znacznika dla prawych obrotów. (pisze na podstawie wałka w ASP FS)

 

Czy ktoś kiedyś próbował zrobić taki eksperyment ?

 

Opublikowano

Dwusuwy potrafiły odpalić w drugą stronę, szczególnie przy mocnym cofnięciu zapłonu. Widziałem to w silnikach jednośladów, nawet dało się wrzucić bieg i cieszyć się z kilku biegów wstecznych, ale do czasu... aż się coś odkręci. przed jakąkolwiek próbą eksperymentu sprawdziłbym to w pierwszej kolejności.

 

Z takim obracaniem wałka trzeba uważać, żeby zawory nie spotkały się z tłokiem, szczególnie na wyższych obrotach. Krzywa zamykania może być nieco wcześniejsza niż krzywa otwarcia, żeby dać czas na domknięcie się zaworu.

Opublikowano

Tak się zastanawiam jak zrobić lewe obroty w 4rotakcie jednocylindrowym.

Próbowałem znaleźć jakieś podpowiedzi ale wujek milczy w tym temacie.

Teoretycznie zmiana "wałka rozrządu" powinna wystarczyć.

 

Dodatkowo jak się patrzy na geometrię i ruch to jeśli jest możliwość zamiany kierunku współpracy kół zębatych w rozrządzie to wystarczy zamienić zwrot osi wałka rozrządu i przestawić "znacznik"  o 90 stopni w stosunku do położenia znacznika dla prawych obrotów. (pisze na podstawie wałka w ASP FS)

 

Czy ktoś kiedyś próbował zrobić taki eksperyment ?

 

 

Niestety nie. Jakkolwiek poskładasz rozrząd, to przy kręceniu w lewo zawór wydechowy otworzy Ci się i tak jako pierwszy. Musi być wałek, który jest lustrzanym odbiciem tego zwykłego. Do niektórych mniejszych OS Maxów były robione takie wałki. 

 

Da się poprzestawiać rozrząd w silnikach Enya 4C i Laserach. Tam są dwa oddzielne wałki rozrządu. 

 

W dwusuwie trzeba obrócić w lewo o 90 stopni przednią część obudowy (tę z gaźnikiem) jeśli obudowa jest dzielona w tym miejscu. 

 

A tak swoją drogą, to lewe obroty pozwalają na zastosowanie zwykłych śmigieł w napędzie pchającym, a w konstrukcjach dwusilnikowych daje to całkowitą symetrię w siłach pochodzących od napędów. Nie ma obowiązku korzystania z tych możliwości, ale warto wiedzieć, że takie są :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.