jpd Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Tak się zastanawiam jak zrobić lewe obroty w 4rotakcie jednocylindrowym. Próbowałem znaleźć jakieś podpowiedzi ale wujek milczy w tym temacie. Teoretycznie zmiana "wałka rozrządu" powinna wystarczyć. Dodatkowo jak się patrzy na geometrię i ruch to jeśli jest możliwość zamiany kierunku współpracy kół zębatych w rozrządzie to wystarczy zamienić zwrot osi wałka rozrządu i przestawić "znacznik" o 90 stopni w stosunku do położenia znacznika dla prawych obrotów. (pisze na podstawie wałka w ASP FS) Czy ktoś kiedyś próbował zrobić taki eksperyment ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Łatwiej założyć lewe smiglo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Marcinie, lewe śmigło mogłoby być pomocne tylko, gdy silnik z układu ciągnącego miałby się zmienić w pchający. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmichal Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Dwusuwy potrafiły odpalić w drugą stronę, szczególnie przy mocnym cofnięciu zapłonu. Widziałem to w silnikach jednośladów, nawet dało się wrzucić bieg i cieszyć się z kilku biegów wstecznych, ale do czasu... aż się coś odkręci. przed jakąkolwiek próbą eksperymentu sprawdziłbym to w pierwszej kolejności. Z takim obracaniem wałka trzeba uważać, żeby zawory nie spotkały się z tłokiem, szczególnie na wyższych obrotach. Krzywa zamykania może być nieco wcześniejsza niż krzywa otwarcia, żeby dać czas na domknięcie się zaworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 11 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2014 Tak się zastanawiam jak zrobić lewe obroty w 4rotakcie jednocylindrowym. Próbowałem znaleźć jakieś podpowiedzi ale wujek milczy w tym temacie. Teoretycznie zmiana "wałka rozrządu" powinna wystarczyć. Dodatkowo jak się patrzy na geometrię i ruch to jeśli jest możliwość zamiany kierunku współpracy kół zębatych w rozrządzie to wystarczy zamienić zwrot osi wałka rozrządu i przestawić "znacznik" o 90 stopni w stosunku do położenia znacznika dla prawych obrotów. (pisze na podstawie wałka w ASP FS) Czy ktoś kiedyś próbował zrobić taki eksperyment ? Niestety nie. Jakkolwiek poskładasz rozrząd, to przy kręceniu w lewo zawór wydechowy otworzy Ci się i tak jako pierwszy. Musi być wałek, który jest lustrzanym odbiciem tego zwykłego. Do niektórych mniejszych OS Maxów były robione takie wałki. Da się poprzestawiać rozrząd w silnikach Enya 4C i Laserach. Tam są dwa oddzielne wałki rozrządu. W dwusuwie trzeba obrócić w lewo o 90 stopni przednią część obudowy (tę z gaźnikiem) jeśli obudowa jest dzielona w tym miejscu. A tak swoją drogą, to lewe obroty pozwalają na zastosowanie zwykłych śmigieł w napędzie pchającym, a w konstrukcjach dwusilnikowych daje to całkowitą symetrię w siłach pochodzących od napędów. Nie ma obowiązku korzystania z tych możliwości, ale warto wiedzieć, że takie są Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi