Jump to content

Recommended Posts

Witam w końcu zakładam moją pierwszą relacje z budowy ,zawsze jakoś nie miałem na to czasu.Na warsztacie wylądował SU-29 projektu Sławka .Wycinanka wygląda super i zabieram się powoli do pracy i liczę na konstruktywną krytykę i pomoc.

Narazie takie są postępy w budowie.

post-4159-0-52016800-1413984343_thumb.jpgpost-4159-0-68053600-1413984322_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W razie problemów daj znać. Mam gdzieś chyba jakieś zdjęcia z montażu i rysunki CAD 3D o ile nie poleciały w kosmos przy awarii HDD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś jakiś fajny sposób na zrobienie tej rurki co w nią sie wkłada bagnet ? Nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś jakiś fajny sposób na zrobienie tej rurki co w nią sie wkłada bagnet ? Nie wiem jak to sie fachowo nazywa.

Jeżeli z laminatu to sposób jest i to banalny, w sobotę będę robił rurki to porobię jakieś fotki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maskę z laminatu jeszcze dam rade zrobić ale kabinkę bym wolał przezroczystą a to już trochę się komplikuje . No to czekam na fajne fotki z budowy takiej rurki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny model. Kibicuję. :)

Jaki silnik do niego przewidujesz?

Kabinki fajnie się robi w warunkach domowych z butelek PET, Jeśli oczywiście znajdziesz odpowiednio dużą i gładką butelkę. W razie problemów służę radą i pomocą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwesti silnika to myślałem nad rcgf 15ccm a jeżeli będzie za mały to 20ccm zobaczymy jak wagowo wyjdzie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do tego modelu jak najbardziej 20cc    15cc może być za słaby, nawet jeżeli waga wyjdzie niska to i tak bym dał 20cc lepiej mieć zapas mocy a jeżeli latasz akrobacje 3D to na pewno 20cc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wszystko załatwiałem z panem Sławkiem bo ja sie nie zbyt na tym znam.

 

kolejne fotki z budowy.Idzie dość powoli bo uczę się trochę do matury i egzaminu zawodowego.

post-4159-0-26616600-1414090137_thumb.jpgpost-4159-0-98408300-1414090080_thumb.jpgpost-4159-0-73151200-1414089977_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie ponieważ otwór na bagnet ma 1,6 cm to rure powinienem kupić o troche mniejszej średnicy ponieważ dochodzi jeszcze grubość tej rury w którą wchodzi bagnet i tu pytanie czy kupić rurę 1,5 czy 1,4 cm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwór ma 16 mm bo i na taką rurkę zaprojektowałem otwory. Otóż po nawinięciu laminatowych kieszeni mają one wewnątrz jakieś 16,1-16,2mm a na zewnątrz 16.6mm. Otwory trzeba delikatnie przeszlifować żeby weszły w nie laminatowe kieszenie na łączniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się, czy konstrukcja nie jest zbyt delikatna pod silnik benzynowy 15-20cm3 drgania jak wiadomo są wieksze niż w silniku żarowym. Sławek, przewidywałeś może silnik benzynowy do tego samolotu, ewentualnie jakieś wzmocnienia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwory są lekko większe niż 16mm. Ja kupilem na razie w metalowym aluminiową fi=16mm za parę groszy i wchodzi z lekkim luzem. Dlatego tymczasowo w celu składania skrzydeł owinąłem tę rurę tasmą klejącą w miejscach gdzie są żebra żeby było luzów. Na rynku są gotowe rozwiązania do tego modelu w postaci rura+rękaw. Mozna też zrobić samemu kieszeń i kupić rurę węglową 16 mm. Sławek, zdradzisz nam jak zrobić te rurki? :)

 

Ja jestem na podobnym etapie jak Ty z tym modelem. Miałem długa przerwę od modelarstwa, ale wróciłem po ruku do tematu SU29 i grzebię przy nim od kilku dni. Kupiłem w wersji spalinowej, ale mając do dyspozycji silnik Thrust 50 robię ażurowanie okolic domku silnika i elektryfikuję ten model. Zastanawiam się jak nisko mogę w nim zejśc z wagą "do lotu"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.