Skocz do zawartości

Azurea XL 3,3m


czyzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Dwa sezony temu pomyliłem się i zamiast 3000 4s  podpiąłem 3000 ale 3s Model po wypuszczeniu ledwo wystartował a właściwie to start od razu przerodził się w lądowanie. Myślałem, że wepchnąłem rozładowany pakiet 4s i dlatego silnik nie ciągnie. Pewnie gdybym wiedział, że to 3s a nie bał się, że zaraz pakiet zdechnie na amen to na siłę bym wystartowałbym.

 

Tylko to akurat o niczym nie świadczy. Do 3s trzeba dać większe śmigło. A w tym przypadku to moc spadła o niemal połowę i model nie chciał startować. Nie wspominając już o przesuniętym prawdopodobnie środku ciężkości do tyłu co również mogło nieco utrudniać sprawę.

 

Bardzo byłbym ciekaw pomiaru pobieranej mocy i choćby ciągu statycznego z różnymi śmigłami dla pakietów 3s i 4s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie :)

Niestety chroniczny brak czasu nie pozwala na budowę w tempie jakiego bym sobie życzył jednak troszkę udało się wystrugać.

Poniżej kilka fotek przedstawiających postępy w pracy.

Jak na razie udało się wstępnie przeszlifować kadłub, zalaminować wzmocnienie motylka i wystrugać o.7 skrzydła:)

 

centropłat w trakcie składania

post-13407-0-33302100-1426511736_thumb.jpg

post-13407-0-09960500-1426511755_thumb.jpg

 

 

tak prezentuje się z centropłatem

post-13407-0-14639300-1426511796_thumb.jpg

 

 

a tutaj już z dorobionym jednym uszkiem

post-13407-0-41295800-1426511926_thumb.jpg

post-13407-0-91677900-1426511947_thumb.jpg

 

Już teraz widzę że nie zmieszczę się w zakładanej wadze, to mój pierwszy tak duży model i pierwsze laminowanie kadłuba więc nauka kosztuje.

Jednak nawet przy wyniku 2200g do lotu przy powierzchni ok 87 dm2 da ok 25g/dm więc chyba nie będzie aż tak źle.

 

 

Na tym etapie pojawiło się kilka pytań -

Jakiej grubości bowden powinienem zastosować na motylka?

Model będzie obsługiwało 6 serw corony które wg producenta pobierają 0,3 A więc zastanawiam się czy zasilić to z beca w regulatorze czy zastosować osobne zasilanie do sterowania a osobne do napędu ?

Czy nylonowe śruby 6mm targną skrzydło przy takiej masie?

I w temacie silnika ponieważ nikt się nie wypowiedział - silnik zaproponowany przez Jurka http://www.hobbyking.com/Hobbyking/store/__42048__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_840kv_EU_Warehouse_.html   czy można to dostać gdzieś w Polsce bo na HK nigdy nie zamawiałem i nie mam pojęcia jak się za to zabrać, ewentualnie może ktoś zamawia i mógłbym się podpiąć do paczki?

Gdybym zdecydował się na zasilanie wszystkiego z jednego pakietu to jaki regulator polecilibyście do tego motorka   http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32819__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_1120kv.html?strSearch=sk3%201120kv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli kwestia napędu jest jeszcze aktualna,  mogę Ci silnik zamówić przy okazji z HK EU jeśli to nie taka pilna sprawa - napisz na PW.

 Jeśli chodzi o regulator to mogę polecić ZTW 65A (SBEC 5A) z którego zasilam bezpośrednio odbiornik i serwa (6 szt.) w moim Condorze: http://sklep-modelarski.eu/regulator-ztw-mantis-65a-sbec-p-2077.html  lub podobny FOXY: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_694&products_id=10236

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mocowania skrzydła na M6 to ja bym Ci na dziś raczej polecił M5. Po crashtestach mojej mniejszej Azureai (mam M5) przy jednym z cyrkli przy lądowaniu naruszyłem mocno mocowanie skrzydła w kadłubie a śruby ani drgnęły. Śruby więc uważam że mam jednak za  dużej średnicy. Ty masz jeszcze dłuższe skrzydło i dźwignia będzie jeszcze mocniejsza aby rozerwać balsowy kadłub. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną wygląda to tak

post-13407-0-92538700-1429181881_thumb.jpg

 

z tym że skrzydło zostało już przeszpachlowane i przetarte gotowe do oklejenia.

 

Dotarł już napęd :) motor turnigy sk3 1120 kv regulator turnigy 85A oraz pakiet 3600 3S 30-40C

Czekam tylko na kołpak i łopatki aby dokładnie doszlifować nos kadłuba do kołpaka i powoli będę brać się za malowanie i oklejanie.

 

Co do tych śrub 6mm to już wkleiłem nakrętki o takiej średnicy więc może rozwiercę śruby jakimś cienkim wiertłem aby trochę je osłabić.

Jak czas pozwoli to powinienem do dwóch tygodni przedstawić Wam tą zabawkę w całej okazałości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wszedł po przeszlofowaniu ok 2 mm wewnątrz kadłuba pakiet wchodzi razem z kablami obok :)
Co do wywazenia to trzeba by dać ze 2 PLN na ogon ale tym się zajmę jak okleje i pomaluje bo jeszcze się to zmieni.

 

 

 

No i po dopasowaniu wszystkich gratów udało sie doszlifować i pomalować kadłub a oto efekty

post-13407-0-91237400-1429974109_thumb.jpg

post-13407-0-50232000-1429974130_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I tak oto podczas majówki udało mi się ukończyć, wstępnie wyregulować i co mnie cieszy najbardziej z powodzeniem oblatać model Azurea 2000-XL :)

post-13407-0-28784300-1431213211_thumb.jpg

post-13407-0-05101800-1431213317_thumb.jpg

post-13407-0-63854800-1431213450_thumb.jpg

 

Muszę powiedzieć że nie pamiętam kiedy ostatnio tak się bałem :) jest to pierwszy mój model w takiej skali oraz z pełną mechaniką skrzydła. nie mogłem znaleźć informacji jakie wychylenia lotek i sterów zastosować więc przyjąłem za słuszne ustawienia z modelu 2,5 m

Lotki różnicowe 1 cm góra 2cm dół wysokość +/- 15mm kierunek +/-20mm wyważyłem tak jak w projekcie 97 mm od natarcia i rzuciłem bez napędu pod lekki wiatr i ku memu zdziwieniu poszedł prosto jak po sznurku przeleciał ok 50 m i w ogóle nie chciał siadać

post-13407-0-91402900-1431213987_thumb.jpg

 

W locie zachowuje się bardzo poprawnie i wydaje się że nie można go w ogóle przeciągnąć, przy wolnych przelotach zawraca prawie w miejscu :)  ale przy szybszych przelotach nad głową tak pięknie świszcze że przechodzą ciary po plecach :)

 

post-13407-0-36889300-1431214950_thumb.jpg

 

I na zakończenie krótki filmik z pierwszych lotów , wybaczcie jakość ale w chwili oblotu nie dysponowałem niczym poza telefonem

 

https://youtu.be/RVQKX9bCPuQ

 

 

 

 

Teraz mam do was pytanie - czy ktoś z was programował w radiu tg9x mixer butterfly  interesują mnie kanały i ustawienia mixera bo mi nijak się to nie udaje

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zrozumiałem, różnicowość lotek u Ciebie, to większe wychylenia do dołu niż do góry? Jeśli tak, to masz odwrotnie. Jeśli chodzi o świst, jeśli w moich modelach, któryś za głośno świszcze, szukam przyczyny. Ptaki, doskonałe aerodynamicznie, nie świszczą, nawet te duze szybujące. Gratulacje z udanego oblotu. Duże modele zawsze tak ładnie latają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała Azurea ;) Ja ostatnio mocno eksploatuje swoja azurea 2.5. Azureą można fajnie śmigać w termice ale lubi też szybciej pomachać skrzydłami :)

Jedno co muszę powiedzieć to, że ten statecznik jest do przeróbki. Ostatnio jak "spadłem" z 250m do 150m to usłyszałem niezły flatter na stateczniku. Jurek ostrzegał mnie przed tym statecznikiem i muszę mu z tego miejsca przyznać rację ;) Trzeba uważać z prędkościami. Azurea nie lubi wiatru i można mieć spore problemy przy lądowaniu bo nie chce siadać. Fajnie że masz klapy bardzo Ci się przydadzą. Latałeś coś więcej? Nie masz problemów z kolorami gora/dol? Trochę "pokrewne" kolory wybrałeś do poszycia skrzydła. Gratuluję raz jeszcze! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oryginalnym sofcie kiedyś próbowałem, niestety po spaleniu serwa zmieniłem soft, bo była to walka z wiatrakami.

Butterfly na 4 serwach i oryginalnym sofcie oraz miksem z głębokością chyba się nie da zrobić .

Da się to zrobić, tylko trzeba mieć odbiornik oryginalny od T9X 8ch

 

Poniżej instrukcja

Buterfly T9X.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie - dzięki za słowa uznania, fajnie jeśli coś co się wystrugało z gołej deski lata a jeszcze lepiej jak się podoba innym.

 

 

 

Piecz

Napisano 13 May 2015 - 18:33

Na oryginalnym sofcie kiedyś próbowałem, niestety po spaleniu serwa zmieniłem soft, bo była to walka z wiatrakami.
Butterfly na 4 serwach i oryginalnym sofcie oraz miksem z głębokością chyba się nie da zrobić .

Da się to zrobić, tylko trzeba mieć odbiornik oryginalny od T9X 8ch

Poniżej instrukcja

 

Jednak trochę poszperałem w aparaturze i udało się na zwykłym sofcie bez cięcia kabli. nie ukrywam że nie chciałem już zmieniać instalacji serw bo mam klapy na osobnych przewodach, i nie chciałem tego zmieniać.

W ustawieniach dla typu ACRO można to zrobić na hamulcu - klapa miksuje się z lotkami i wysokością a na dodatkowym mixie trzeba tylko wysterować drugą klapę. Teraz kiedy już troszkę nią polatałem z butterflayem to siada prawie jak harrier :D

 

 

 

magilla

Napisano 11 May 2015 - 08:16

Cała Azurea ;) Ja ostatnio mocno eksploatuje swoja azurea 2.5. Azureą można fajnie śmigać w termice ale lubi też szybciej pomachać skrzydłami :)

Jedno co muszę powiedzieć to, że ten statecznik jest do przeróbki. Ostatnio jak "spadłem" z 250m do 150m to usłyszałem niezły flatter na stateczniku. Jurek ostrzegał mnie przed tym statecznikiem i muszę mu z tego miejsca przyznać rację ;) Trzeba uważać z prędkościami. Azurea nie lubi wiatru i można mieć spore problemy przy lądowaniu bo nie chce siadać. Fajnie że masz klapy bardzo Ci się przydadzą. Latałeś coś więcej? Nie masz problemów z kolorami gora/dol? Trochę "pokrewne" kolory wybrałeś do poszycia skrzydła. Gratuluję raz jeszcze! :)

 

Latam latam jak tylko czas pozwala :)

Co do statecznika to nie wypowiem się bo staram się nie rozpędzać jej do takich prędkości, przy tej rozpiętości w ciaśniejszych zakrętach nawet przy średniej prędkości widać jak skrzydełka się wyginają a nie chciałbym  aby się złożyły albo żeby jedna z połówek odleciała.I tutaj nasuwa się odpowiedź na kolejne Twoje pytanie o kolory - Budowałem nie z myślą o jakichś wyjątkowych wyczynach a do spokojnego powożenia się po niebie i spełnia swoją rolę znakomicie :)  kilka razy położyłem ją na plecy żeby sprawdzić jak się zachowa i mi wystarczy ale powiem że przy tych rozmiarach to nawet na wysokości ok 300m jeszcze świetnie ją widać więc jakoś nie czuję specjalnej potrzeby aby to zmieniać, ale dzięki za uwagi :)

 

Jedyne co musiałem jeszcze zmienić to dorobić otwory wentylacyjne bo jak siadałem od razu po jakiejś minucie pracy silnika to był troszkę ciepły

 

post-13407-0-58252500-1433791126_thumb.jpg

 

Teraz już wszystko git tylko latać :)

 

A tymczasem jako że zawsze latać nie można a coś robić trzeba to zapraszam do nieco innego działu gdzie spróbuję powalczyć w innym temacie.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/54403-fun-fly-3d/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.