Skocz do zawartości

Azurea XL 3,3m


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dwa sezony temu pomyliłem się i zamiast 3000 4s  podpiąłem 3000 ale 3s Model po wypuszczeniu ledwo wystartował a właściwie to start od razu przerodził się w lądowanie. Myślałem, że wepchnąłem rozładowany pakiet 4s i dlatego silnik nie ciągnie. Pewnie gdybym wiedział, że to 3s a nie bał się, że zaraz pakiet zdechnie na amen to na siłę bym wystartowałbym.

 

Tylko to akurat o niczym nie świadczy. Do 3s trzeba dać większe śmigło. A w tym przypadku to moc spadła o niemal połowę i model nie chciał startować. Nie wspominając już o przesuniętym prawdopodobnie środku ciężkości do tyłu co również mogło nieco utrudniać sprawę.

 

Bardzo byłbym ciekaw pomiaru pobieranej mocy i choćby ciągu statycznego z różnymi śmigłami dla pakietów 3s i 4s.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie :)

Niestety chroniczny brak czasu nie pozwala na budowę w tempie jakiego bym sobie życzył jednak troszkę udało się wystrugać.

Poniżej kilka fotek przedstawiających postępy w pracy.

Jak na razie udało się wstępnie przeszlifować kadłub, zalaminować wzmocnienie motylka i wystrugać o.7 skrzydła:)

 

centropłat w trakcie składania

post-13407-0-33302100-1426511736_thumb.jpg

post-13407-0-09960500-1426511755_thumb.jpg

 

 

tak prezentuje się z centropłatem

post-13407-0-14639300-1426511796_thumb.jpg

 

 

a tutaj już z dorobionym jednym uszkiem

post-13407-0-41295800-1426511926_thumb.jpg

post-13407-0-91677900-1426511947_thumb.jpg

 

Już teraz widzę że nie zmieszczę się w zakładanej wadze, to mój pierwszy tak duży model i pierwsze laminowanie kadłuba więc nauka kosztuje.

Jednak nawet przy wyniku 2200g do lotu przy powierzchni ok 87 dm2 da ok 25g/dm więc chyba nie będzie aż tak źle.

 

 

Na tym etapie pojawiło się kilka pytań -

Jakiej grubości bowden powinienem zastosować na motylka?

Model będzie obsługiwało 6 serw corony które wg producenta pobierają 0,3 A więc zastanawiam się czy zasilić to z beca w regulatorze czy zastosować osobne zasilanie do sterowania a osobne do napędu ?

Czy nylonowe śruby 6mm targną skrzydło przy takiej masie?

I w temacie silnika ponieważ nikt się nie wypowiedział - silnik zaproponowany przez Jurka http://www.hobbyking.com/Hobbyking/store/__42048__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_840kv_EU_Warehouse_.html   czy można to dostać gdzieś w Polsce bo na HK nigdy nie zamawiałem i nie mam pojęcia jak się za to zabrać, ewentualnie może ktoś zamawia i mógłbym się podpiąć do paczki?

Gdybym zdecydował się na zasilanie wszystkiego z jednego pakietu to jaki regulator polecilibyście do tego motorka   http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32819__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_1120kv.html?strSearch=sk3%201120kv

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli kwestia napędu jest jeszcze aktualna,  mogę Ci silnik zamówić przy okazji z HK EU jeśli to nie taka pilna sprawa - napisz na PW.

 Jeśli chodzi o regulator to mogę polecić ZTW 65A (SBEC 5A) z którego zasilam bezpośrednio odbiornik i serwa (6 szt.) w moim Condorze: http://sklep-modelarski.eu/regulator-ztw-mantis-65a-sbec-p-2077.html  lub podobny FOXY: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_694&products_id=10236

Opublikowano

Co do mocowania skrzydła na M6 to ja bym Ci na dziś raczej polecił M5. Po crashtestach mojej mniejszej Azureai (mam M5) przy jednym z cyrkli przy lądowaniu naruszyłem mocno mocowanie skrzydła w kadłubie a śruby ani drgnęły. Śruby więc uważam że mam jednak za  dużej średnicy. Ty masz jeszcze dłuższe skrzydło i dźwignia będzie jeszcze mocniejsza aby rozerwać balsowy kadłub. 

Opublikowano

Na chwilę obecną wygląda to tak

post-13407-0-92538700-1429181881_thumb.jpg

 

z tym że skrzydło zostało już przeszpachlowane i przetarte gotowe do oklejenia.

 

Dotarł już napęd :) motor turnigy sk3 1120 kv regulator turnigy 85A oraz pakiet 3600 3S 30-40C

Czekam tylko na kołpak i łopatki aby dokładnie doszlifować nos kadłuba do kołpaka i powoli będę brać się za malowanie i oklejanie.

 

Co do tych śrub 6mm to już wkleiłem nakrętki o takiej średnicy więc może rozwiercę śruby jakimś cienkim wiertłem aby trochę je osłabić.

Jak czas pozwoli to powinienem do dwóch tygodni przedstawić Wam tą zabawkę w całej okazałości.

Opublikowano

Nooo na tym silniku to uważaj na te skrzydełka :) Nie będziesz miał problemów z upakowaniem tak dużego pakietu w tej komorze? Mam wrażenie że przy tej konfiguracji dziób modelu będzie troszkę ciężki.

Opublikowano

Silnik wszedł po przeszlofowaniu ok 2 mm wewnątrz kadłuba pakiet wchodzi razem z kablami obok :)
Co do wywazenia to trzeba by dać ze 2 PLN na ogon ale tym się zajmę jak okleje i pomaluje bo jeszcze się to zmieni.

 

 

 

No i po dopasowaniu wszystkich gratów udało sie doszlifować i pomalować kadłub a oto efekty

post-13407-0-91237400-1429974109_thumb.jpg

post-13407-0-50232000-1429974130_thumb.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I tak oto podczas majówki udało mi się ukończyć, wstępnie wyregulować i co mnie cieszy najbardziej z powodzeniem oblatać model Azurea 2000-XL :)

post-13407-0-28784300-1431213211_thumb.jpg

post-13407-0-05101800-1431213317_thumb.jpg

post-13407-0-63854800-1431213450_thumb.jpg

 

Muszę powiedzieć że nie pamiętam kiedy ostatnio tak się bałem :) jest to pierwszy mój model w takiej skali oraz z pełną mechaniką skrzydła. nie mogłem znaleźć informacji jakie wychylenia lotek i sterów zastosować więc przyjąłem za słuszne ustawienia z modelu 2,5 m

Lotki różnicowe 1 cm góra 2cm dół wysokość +/- 15mm kierunek +/-20mm wyważyłem tak jak w projekcie 97 mm od natarcia i rzuciłem bez napędu pod lekki wiatr i ku memu zdziwieniu poszedł prosto jak po sznurku przeleciał ok 50 m i w ogóle nie chciał siadać

post-13407-0-91402900-1431213987_thumb.jpg

 

W locie zachowuje się bardzo poprawnie i wydaje się że nie można go w ogóle przeciągnąć, przy wolnych przelotach zawraca prawie w miejscu :)  ale przy szybszych przelotach nad głową tak pięknie świszcze że przechodzą ciary po plecach :)

 

post-13407-0-36889300-1431214950_thumb.jpg

 

I na zakończenie krótki filmik z pierwszych lotów , wybaczcie jakość ale w chwili oblotu nie dysponowałem niczym poza telefonem

 

https://youtu.be/RVQKX9bCPuQ

 

 

 

 

Teraz mam do was pytanie - czy ktoś z was programował w radiu tg9x mixer butterfly  interesują mnie kanały i ustawienia mixera bo mi nijak się to nie udaje

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jeśli dobrze zrozumiałem, różnicowość lotek u Ciebie, to większe wychylenia do dołu niż do góry? Jeśli tak, to masz odwrotnie. Jeśli chodzi o świst, jeśli w moich modelach, któryś za głośno świszcze, szukam przyczyny. Ptaki, doskonałe aerodynamicznie, nie świszczą, nawet te duze szybujące. Gratulacje z udanego oblotu. Duże modele zawsze tak ładnie latają.

Opublikowano

Cała Azurea ;) Ja ostatnio mocno eksploatuje swoja azurea 2.5. Azureą można fajnie śmigać w termice ale lubi też szybciej pomachać skrzydłami :)

Jedno co muszę powiedzieć to, że ten statecznik jest do przeróbki. Ostatnio jak "spadłem" z 250m do 150m to usłyszałem niezły flatter na stateczniku. Jurek ostrzegał mnie przed tym statecznikiem i muszę mu z tego miejsca przyznać rację ;) Trzeba uważać z prędkościami. Azurea nie lubi wiatru i można mieć spore problemy przy lądowaniu bo nie chce siadać. Fajnie że masz klapy bardzo Ci się przydadzą. Latałeś coś więcej? Nie masz problemów z kolorami gora/dol? Trochę "pokrewne" kolory wybrałeś do poszycia skrzydła. Gratuluję raz jeszcze! :)

Opublikowano

Na oryginalnym sofcie kiedyś próbowałem, niestety po spaleniu serwa zmieniłem soft, bo była to walka z wiatrakami.

Butterfly na 4 serwach i oryginalnym sofcie oraz miksem z głębokością chyba się nie da zrobić .

Da się to zrobić, tylko trzeba mieć odbiornik oryginalny od T9X 8ch

 

Poniżej instrukcja

Buterfly T9X.pdf

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie - dzięki za słowa uznania, fajnie jeśli coś co się wystrugało z gołej deski lata a jeszcze lepiej jak się podoba innym.

 

 

 

Piecz

Napisano 13 May 2015 - 18:33

Na oryginalnym sofcie kiedyś próbowałem, niestety po spaleniu serwa zmieniłem soft, bo była to walka z wiatrakami.
Butterfly na 4 serwach i oryginalnym sofcie oraz miksem z głębokością chyba się nie da zrobić .

Da się to zrobić, tylko trzeba mieć odbiornik oryginalny od T9X 8ch

Poniżej instrukcja

 

Jednak trochę poszperałem w aparaturze i udało się na zwykłym sofcie bez cięcia kabli. nie ukrywam że nie chciałem już zmieniać instalacji serw bo mam klapy na osobnych przewodach, i nie chciałem tego zmieniać.

W ustawieniach dla typu ACRO można to zrobić na hamulcu - klapa miksuje się z lotkami i wysokością a na dodatkowym mixie trzeba tylko wysterować drugą klapę. Teraz kiedy już troszkę nią polatałem z butterflayem to siada prawie jak harrier :D

 

 

 

magilla

Napisano 11 May 2015 - 08:16

Cała Azurea ;) Ja ostatnio mocno eksploatuje swoja azurea 2.5. Azureą można fajnie śmigać w termice ale lubi też szybciej pomachać skrzydłami :)

Jedno co muszę powiedzieć to, że ten statecznik jest do przeróbki. Ostatnio jak "spadłem" z 250m do 150m to usłyszałem niezły flatter na stateczniku. Jurek ostrzegał mnie przed tym statecznikiem i muszę mu z tego miejsca przyznać rację ;) Trzeba uważać z prędkościami. Azurea nie lubi wiatru i można mieć spore problemy przy lądowaniu bo nie chce siadać. Fajnie że masz klapy bardzo Ci się przydadzą. Latałeś coś więcej? Nie masz problemów z kolorami gora/dol? Trochę "pokrewne" kolory wybrałeś do poszycia skrzydła. Gratuluję raz jeszcze! :)

 

Latam latam jak tylko czas pozwala :)

Co do statecznika to nie wypowiem się bo staram się nie rozpędzać jej do takich prędkości, przy tej rozpiętości w ciaśniejszych zakrętach nawet przy średniej prędkości widać jak skrzydełka się wyginają a nie chciałbym  aby się złożyły albo żeby jedna z połówek odleciała.I tutaj nasuwa się odpowiedź na kolejne Twoje pytanie o kolory - Budowałem nie z myślą o jakichś wyjątkowych wyczynach a do spokojnego powożenia się po niebie i spełnia swoją rolę znakomicie :)  kilka razy położyłem ją na plecy żeby sprawdzić jak się zachowa i mi wystarczy ale powiem że przy tych rozmiarach to nawet na wysokości ok 300m jeszcze świetnie ją widać więc jakoś nie czuję specjalnej potrzeby aby to zmieniać, ale dzięki za uwagi :)

 

Jedyne co musiałem jeszcze zmienić to dorobić otwory wentylacyjne bo jak siadałem od razu po jakiejś minucie pracy silnika to był troszkę ciepły

 

post-13407-0-58252500-1433791126_thumb.jpg

 

Teraz już wszystko git tylko latać :)

 

A tymczasem jako że zawsze latać nie można a coś robić trzeba to zapraszam do nieco innego działu gdzie spróbuję powalczyć w innym temacie.

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/54403-fun-fly-3d/

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Rafał ?

Ile wynosi masa do lotu ? Tak z ciekawości.

- Jurek

Opublikowano

No właśnie wyszła trochę cegła bo 2300g ale i tak świetnie się nią lata

 

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

To jest bardzo przyzwoity wynik na taką konstrukcję. Jasne, można to dziś już inaczej. Tylko czy jest sens ?

- Jurek

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.