Pitstrel Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Witam. Posiadam pakiet 6S regulator 85 lub 90 A. kołpak na śmigło na oś 5 mm, śmiglo AeroNaut 11/8. oryginalny slinik po 30 s zaczyna się smażyć na 50% przepustnicy wytrzymuje 2 min. I tu moja prośba do Szanownych Kolegów, jaki zastosować sinik tak by pasował do wyżej wymienionego wyposażenia. ( najchętniej link, silnik do 150 zł). Pozdrawiam i czekam na poradę Krzysiek
Pilatus D4 Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 He napisz co ta za silnik, a tak nawiasem zacznij od zmiany aku na 3S
Pitstrel Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 silnik firmy FLYFLY HOBBY 720KV outrunner. W pakiet zainwestowałem więc go nie wymienię, wolę dopasować silnik. Z pakietem 3S model trzeba doważać ołowiem.
samolocik Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Zawsze możesz latać do połowy gazu zmniejszając w ten sposób napięcie podawane na silnik. Nie znamy wagi modelu do lotu, powierzchni skrzydeł, typu modelu (czy jest to model do lotów termicznych, akrobacyjny, itp.), nie wiemy z czego jest zrobiony a co za tym idzie, czy wytrzyma silnik-rakietę bo takim może się okazać silnik na pakiet 6-cio celowy, nie znamy szerokości wręgi silnikowej więc nie wiemy jaki silnik wejdzie do modelu, nie wiemy ile waży akumulator napędowy - jeżeli teraz model się wyważa z akumulatorem to jest duża szansa, że z nowym silnikiem który będzie cięższy będziesz musiał dodać ołowiu na ogon. Wreszcie silnik możesz sobie dobrać sam, przy ograniczeniu ceny do 150pln to raczej dostawca hobbyking. Gdybym miał strzelać w ciemno to np. taki: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__18168__Turnigy_Aerodrive_SK3_4240_530kv_Brushless_Outrunner_Motor.html
Shock Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Jeśli mogę się dołączyć do dyskusji to chętnie dorzucę swoje trzy grosze . Posiadałem Condora jak i "obcowałem " z co najmniej 4 sztukami. Każdy Condor jest ciężki na "dupę" i w normalnym wykonaniu wymaga doważenia sporą ilością ołowiu,logicznym jest więc że lepiej na to konto zastosować większy pakiet,mocniejszy silnik i problem z głowy. Pakiet 4 S to minimum,nie wyobrażam sobie tego modelu z pakietem 3 S..sam miałem w swoim 5 S i silnik Turnigy AeroDrive SK o mocy 1100 W i było optymalnie.Pakiet 6S w tym modelu to żadne wynaturzenie tylko gwarancja bezproblemowego wyważenia, kilku szybkich wyciągów,bezpiecznego startu.Silnik jak najbardziej może być o mocy ok 700-1000 W .Ułatwi to start ,bo model jest dość pękaty i tak sobie się go wyrzuca ,ma gruby profil i spory opór. Tak mocny silnik nie może być jednak wykorzystany do akrobacji bo model się poskłada. Wybór jest prosty,albo fajnie i szybko w górę albo mozolne wciąganie się na 150 m w kilka minut Tu filmik z startu Condorem z pakietami połączonymi 2x3 S i silnikiem redox o mocy ok 800 W. Szału nie ma ,jest poprawnie. 150 zł to realna kwota na zakup używanego silnika lub coś z popularnych chińczyków.
Pitstrel Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 A może kolega poleci mi jakiś konkretny model siknika. Będę bardzo wdzięczny.
Shock Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 Nie wiem czy robisz zakupy poza naszym krajem ? bo wtedy wybór znacznie Ci się poszerza. Fajne są silniki z serii SK ,Piotr powyżej podał Ci dobry przykład,może trochę wyższe kv by się przydało świetne to ale max 5 S http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32819__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_1120kv.html na szybko coś u nas http://abc-rc.pl/p/137/3866/silnik-ipower-ibm3520-7-600kv-220g-1055w-max-46-7a-pow-1000w-silniki-elektryczne.html http://abc-rc.pl/p/136/3789/-silnik-redox-2500-1000-kv1000-700w-typ-3840-od-500w-do-1000w-silniki-elektryczne.html http://abc-rc.pl/p/136/3862/silnik-ipower-ibm2826-4-1100kv-152g-911w-max-50-3a-od-500w-do-1000w-silniki-elektryczne.html Ogólnie jest wybór ogromny ,zależny od portfela,upodobań,widzimisie ... nie pamiętam max. średnicy silnika jaka może być ale z tego co pamiętam miejsca jest sporo. Ciebie "ogranicza" 6 S
mmarkow Opublikowano 12 Listopada 2014 Opublikowano 12 Listopada 2014 W linkach Rafała powyżej, ze sklepu abc-rc masz tabelkę. Dobierz coś na napięcie 6S. Dodatkowo polecam pobawić się na tym: http://www.ecalc.ch/ Łatwiej będzie Ci dobrać prawidłowo napęd (pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej, silnik, regulator, śmigło). A może któryś z kolegów latających Condorem podeśle Ci gotowe, sprawdzone, sprawnie działające rozwiązanie.
Pitstrel Opublikowano 12 Listopada 2014 Autor Opublikowano 12 Listopada 2014 Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam W linkach Rafała powyżej, ze sklepu abc-rc masz tabelkę. Dobierz coś na napięcie 6S. Dodatkowo polecam pobawić się na tym: http://www.ecalc.ch/ Łatwiej będzie Ci dobrać prawidłowo napęd (pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej, silnik, regulator, śmigło). A może któryś z kolegów latających Condorem podeśle Ci gotowe, sprawdzone, sprawnie działające rozwiązanie. Na taką pomoc liczę najbardziej. Pozdrawiam
Anluk Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 …sam miałem w swoim 5 S i silnik Turnigy AeroDrive SK o mocy 1100 W Rafał, mógłbyś podesłać link który dokładnie silnik i pakiet miałeś? Dzięki
Shock Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Łukasz ,silnik który miałem jest już chyba niedostępny,trafia się czasem jako używka, rzadziej nowy http://frooby.net/4191,spartan-g4-lipo-guard.html a pakiety miałem różne ale w okolicach 2650 mAh
Anluk Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Dzięki. Ten wydaje się podobny http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__36405__Turnigy_Aerodrive_SK3_5045_660kv_Brushless_Outrunner_Motor_EU_warehouse_.html?strSearch=turnigy%20aerodrive%20sk3 Nie za mocny do tego modelu?
Jacekecaj Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Mocy nigdy za dużo , ale w/g mnie za duża średnica zewnętrzna (49mm) nie zmieści się w nosek kabinki (chyba, że ją skrócisz i zastosujesz kołpak fi 50, lecz myślę,że to odpada), powinieneś szukać coś z serii 42xx
Anluk Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 No tak, o tym nie pomyślałem Ogólnie to trochę się teraz miotam między czymś z Turnigy a czymś z Dualsky. Za dualsky przemawia fakt, że mam niedaleko do nastika więc mógłbym sobie podjechać po niego. Oczywiście zakup w HK to też nie kłopot. W sumie nie spieszy mi się.
Anluk Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 OK, znalazłem coś takiego. Myślę, że będzie ok. Jacek, to bardzo podobny do tego co Ty. W zasadzie to nie wiem czym się różni oprócz jednej cyferki w symbolu. Będzie ok? http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=14967
Jacekecaj Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Różnica jest tylko w Kv (Twój ma 780 obr/v, mój 840 obr/v) oraz rodzajem pakietu (Twój 3-5s, mój 3-4s), pozostałe parametry te same - będziesz Pan zadowolony . Jeśli dobrze mi się wydaje, to do Twojego będą pasować łopatki 12x8 lub 13x5-6. Ale to najlepiej byłoby pomierzyć. Z tego co jest napisane w specyfikacji silnik jest najefektywniejszy przy poborze prądu 40A, a max. ma 65A (chwilowy).
Anluk Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Czy kupując silnik np. z Dalsky muszę kupić też regulator z Dualsky czy to nie ma znaczenia byleby ampery się zgadzały? Czy ten regulator do tego silnika będzie ok? http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_253&products_id=13342
Rekomendowane odpowiedzi