Skocz do zawartości

Jaki silnik do Condora 3m


Pitstrel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam pakiet 6S regulator 85 lub 90 A. kołpak na śmigło na oś 5 mm, śmiglo AeroNaut 11/8. oryginalny slinik po 30 s zaczyna się smażyć  na 50% przepustnicy wytrzymuje 2 min. I tu moja prośba do Szanownych Kolegów, jaki zastosować sinik tak by pasował do wyżej wymienionego wyposażenia. ( najchętniej link, silnik do 150 zł). Pozdrawiam i czekam na poradę Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz latać do połowy gazu zmniejszając w ten sposób napięcie podawane na silnik.

Nie znamy wagi modelu do lotu, powierzchni skrzydeł, typu modelu (czy jest to model do lotów termicznych, akrobacyjny, itp.), nie wiemy z czego jest zrobiony a co za tym idzie, czy wytrzyma silnik-rakietę bo takim może się okazać silnik na pakiet 6-cio celowy, nie znamy szerokości wręgi silnikowej więc nie wiemy jaki silnik wejdzie do modelu, nie wiemy ile waży akumulator napędowy - jeżeli teraz model się wyważa z akumulatorem to jest duża szansa, że z nowym silnikiem który będzie cięższy będziesz musiał dodać ołowiu na ogon. Wreszcie silnik możesz sobie dobrać sam, przy ograniczeniu ceny do 150pln to raczej dostawca hobbyking. Gdybym miał strzelać w ciemno to np. taki: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__18168__Turnigy_Aerodrive_SK3_4240_530kv_Brushless_Outrunner_Motor.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się dołączyć do dyskusji to chętnie dorzucę swoje trzy grosze :) .

Posiadałem Condora jak i "obcowałem " z co najmniej 4 sztukami.

Każdy Condor  jest ciężki na "dupę" i w normalnym wykonaniu wymaga doważenia sporą ilością ołowiu,logicznym jest więc że lepiej na to konto zastosować większy pakiet,mocniejszy silnik i problem z głowy.

Pakiet 4 S to minimum,nie wyobrażam sobie tego modelu z pakietem 3 S..sam miałem w swoim 5 S i silnik Turnigy AeroDrive SK o mocy 1100 W i było optymalnie.Pakiet 6S w tym modelu to żadne wynaturzenie tylko gwarancja bezproblemowego wyważenia, kilku szybkich wyciągów,bezpiecznego startu.Silnik jak najbardziej może być o mocy ok 700-1000 W .Ułatwi to start ,bo  model jest dość pękaty i tak sobie  się go wyrzuca ,ma gruby profil i spory opór. Tak mocny silnik nie może być jednak wykorzystany do akrobacji bo model się poskłada.

Wybór jest prosty,albo fajnie i szybko w górę albo mozolne wciąganie się na 150 m w kilka minut ;)

Tu filmik z startu Condorem z pakietami połączonymi 2x3 S i silnikiem redox o mocy ok 800 W. Szału nie ma ,jest poprawnie.

150 zł to realna kwota na zakup używanego silnika lub coś z popularnych  chińczyków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy robisz zakupy poza naszym krajem ? bo wtedy wybór znacznie Ci się poszerza.

Fajne są silniki z serii SK ,Piotr powyżej podał Ci dobry przykład,może trochę wyższe kv by się przydało

 

świetne to ale max 5 S

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__32819__Turnigy_GliderDrive_SK3_Competition_Series_3858_4_6_1120kv.html

 

na szybko coś u nas

http://abc-rc.pl/p/137/3866/silnik-ipower-ibm3520-7-600kv-220g-1055w-max-46-7a-pow-1000w-silniki-elektryczne.html

http://abc-rc.pl/p/136/3789/-silnik-redox-2500-1000-kv1000-700w-typ-3840-od-500w-do-1000w-silniki-elektryczne.html

http://abc-rc.pl/p/136/3862/silnik-ipower-ibm2826-4-1100kv-152g-911w-max-50-3a-od-500w-do-1000w-silniki-elektryczne.html

 

Ogólnie jest wybór ogromny ,zależny od portfela,upodobań,widzimisie ;) ...

nie pamiętam max. średnicy silnika  jaka może być ale z tego co pamiętam miejsca jest sporo.

Ciebie "ogranicza" 6 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W linkach Rafała powyżej, ze sklepu abc-rc masz tabelkę. Dobierz coś na napięcie 6S.

Dodatkowo polecam pobawić się na tym: http://www.ecalc.ch/

Łatwiej będzie Ci dobrać prawidłowo napęd (pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej, silnik, regulator, śmigło).

A może któryś z kolegów latających Condorem podeśle Ci gotowe, sprawdzone, sprawnie działające rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za pomoc. Pozdrawiam

W linkach Rafała powyżej, ze sklepu abc-rc masz tabelkę. Dobierz coś na napięcie 6S.

Dodatkowo polecam pobawić się na tym: http://www.ecalc.ch/

Łatwiej będzie Ci dobrać prawidłowo napęd (pakiet o odpowiedniej wydajności prądowej, silnik, regulator, śmigło).

A może któryś z kolegów latających Condorem podeśle Ci gotowe, sprawdzone, sprawnie działające rozwiązanie.

Na taką pomoc liczę najbardziej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mocy nigdy za dużo ;) , ale w/g mnie za duża średnica zewnętrzna (49mm) nie zmieści się w nosek kabinki (chyba, że ją skrócisz i zastosujesz kołpak fi 50, lecz myślę,że to odpada), powinieneś szukać coś z serii 42xx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, o tym nie pomyślałem :)

Ogólnie to trochę się teraz miotam między czymś z Turnigy a czymś z Dualsky.

Za dualsky przemawia fakt, że mam niedaleko do nastika więc mógłbym sobie podjechać po niego.

Oczywiście zakup w HK to też nie kłopot. W sumie nie spieszy mi się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest tylko w Kv (Twój ma 780 obr/v, mój 840 obr/v)  oraz rodzajem pakietu (Twój 3-5s, mój 3-4s), pozostałe parametry te same - będziesz Pan zadowolony ;) . Jeśli dobrze mi się wydaje, to do Twojego będą pasować łopatki 12x8 lub 13x5-6. Ale to najlepiej byłoby pomierzyć. Z tego co jest napisane w specyfikacji silnik jest najefektywniejszy przy poborze prądu 40A, a max. ma 65A (chwilowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.