amks22 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 Dziś sprawdziliśmy ciąg na śmiale Sail 19x8 mieszanka na dotarciu 25/1 Przy o obrotach 6800 uzyskałem 6,7kg ciągu
robas69 Opublikowano 16 Maja 2015 Opublikowano 16 Maja 2015 Krótka narada we trzech,wypad w tajemne miejsce(tig) ,pospawane kolanko i piwo na koniec . No i oczywiście mega zadowolenie Kazka 2015-05-15-842.jpg 2015-05-15-843.jpg Ciekawe jak je wkręciliście z tłumikiem do silnika w modelu . W najnowszym niemieckim FMT jest długi artykuł o modelu.
amks22 Opublikowano 17 Maja 2015 Autor Opublikowano 17 Maja 2015 Zanim w ruch poszedł TIG, dopasowaliśmy z Sebą i Rafałem odpowiedni kąt przy którym bez przeszkód będzie go można wkręcić Pierwsze kolanko do silnika, potem tłumik i dopiero silnik do modelu,trochę kombinacji ale wyszło super
Piotr21 Opublikowano 18 Maja 2015 Opublikowano 18 Maja 2015 Witam Silnik niesamowity. Model piękny. Gratulacje (i trochę zazdrości o budżet) Pozdrawiam Piotr 1
amks22 Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 Witam po dłuższej przerwie Lata lata lata i to wyśmienicie banan nie schodzi z twarzy po ustawieniach modelu w locie i regulacji silnika (ojjj regulacja dała w kość,rozrusznik to podstawa) model i silnik odwdzięczają się z nawiązką aktualnie Valek dostał hak na stan i pierwszy hol na Żarze w czasie pikniku, no zobaczymy co z tego wyjdzie Marcin zaoferował swojego FOXA 3m 5kg jeśli dobrze pamiętam wagę mocy myślę spokojnie wystarczy bo na OS GF40 i 19x8 spokojnie wisi w zawisie waga na dzień dzisiejszy to ok 7,7 kg kilka fotek z uwag nie wklejać przedniej szyby, bardzo utrudnia dostęp do przedniej części elementów jeśli jest na stałe (zbiornik serwo cięgna) musiałem ją delikatne zdemontować i atualnie jest mocowana na wkrętach (sprawdza się idealnie)
robas69 Opublikowano 12 Lipca 2015 Opublikowano 12 Lipca 2015 Kaziu, nie wiem czy to będzie miało znaczenie, ale wiele modeli gdzie montuje się hak ma go na wysokości spływu płata (vide moja Morava) czyli na końcu klapki rewizyjnej. U Ciebie jest na początki klapy mniej więcej w sc. Daj jakiś film z lotu na nowym silniku. Napisz dokładniej o regulacji silnika. Mam FG 21 i mam dosyć.
amks22 Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Opublikowano 13 Lipca 2015 Montaż haka w tym modelu to chyba jedyne rozsądne miejsce Konstrukcja uniemożliwia montaż go gdzie indziej , punkt zaczepu wyszedł ok 1.5cm za SC Silnik dał mi popalić ale po pewnym czasie dogadaliśmy się Błąd był z mojej strony ,przyzwyczajony do silników 2t podszedłem do regulacji standartowo 1/4 obrotu iglicy i zaczęły się kłopoty , w 4t sytuacja jest bardziej delikatna , przyjmując że 1pełny obrót to 60min to 1-2min obrotu składem to już sporo Następny temat jaki wyszedł to zbyt szczelna maska. Silnik pięknie chodził na ziemi bez owiewki natomiast w locie bardzo kaprysił na średnich obrotach. Dopiero lot bez maski rozwiał dosłownie wszystkie problemy , silnik po prostu smażył się pod owiewką i zalewało go z powodu braku powietrza W masce wyciąłem otwory by zapewnić wietrzenie silnika i dodałem wlot powietrza bezpośrednio z zewnątrz owiewki do gaźnika , może wygląda to archaicznie ale działa Silnik przestał się grzać i chodzi bez najmniejszych problemów temp. silnika w locie to ok 110C, powietrza pod maską 35-40C a zasysanego do gaźnika 20-25C a silnik będzie teraz testowany na Bieli 17x10 zobaczymy co z tego wyjdzie
robas69 Opublikowano 13 Lipca 2015 Opublikowano 13 Lipca 2015 Kaziu, dziękuję. Na tej cięciwie łopaty to on tylko może wisieć przez cały lot :rolleyes: :lol: .
Shock Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Przedstawiam dwa filmiki ze spontanicznego wyskoku na lotnisko o godz. 20 Trochę przychmurane,trochę ciemnawo ale coś widać. Pięknie pasujące śmigło Bieli 17x10 ,ciąg 7 kg ,zadowolony właściciel...
robas69 Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Kaziu, nie przeszkadza Ci że ma wysokie niskie obroty. Tak na oko mierzone oczywiście. Nie znam Waszego lotniska, ale nie lepiej byłoby latać tylko w określonej strefie (latacie i z tyłu i z przodu zaparkowanych samochodów - to chyba najlepszy punkt porównawczy). I bezpieczniej dla wszystkich, samochodów też, ale trening przed większymi, masowymi imprezami, gdzie dyscyplina w powietrzu pilnowana i egzekwowana przez organizatora. Na Żarze chyba też.
amks22 Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Obroty mam ustawione w okolicy 1800-2000 i są dla mnie optymalne , fajnie podchodzi na nich do lądowania szczególnie na klapach a i bez ich użycia pod wiatr siada bardzo spokojnie. Moje wczorajsze loty to typowy spontan,miałem pod wieczór całą płytę do dyspozycji. Na naszym lotnisku mamy strefę w której latamy i bardzo jej przestrzegamy ,nawet jeśli w powietrzu jest kilka modeli każdy z pilotów doskonale wie gdzie latać
robas69 Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 Jak nie przeszkadzają w lądowaniu to nie ma problemu . Gratuluję lotniska. Jeśli chodzi o taką porę dnia/wieczora to dwa lata temu robiłem o podobnej porze oblot Sbacha GW/Axar w czarnym malowaniu. Lot bez jednego kliknięcia trymerem. Niestety zmierzch i podejście czarnym modelem od strony ściany lasu. Model na chwilę zginął z oczu (zlał się z lasem). Zanim go podniosłem był dziobem w gruncie przez sławne, mocne mocowania podwozia tych modeli. Dwa ciężkie akumulatory 5 S 5 Ah zdemolowały dziób. Kadłub do kasacji. Resztę sprzedałem.
amks22 Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 No następnym elementem na pokładzie Valianta będzie oświetlenie i to chyba będzie końcowy etap budowy i wyposażenia modelu.
dyra63 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Coś dla kolegi Kazka -warto obejrzeć Pozdrawiam Adam.
amks22 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 No to mi podniosłeś poprzeczkę ćwiczę i ćwiczę i na razie holowanie wstępnie opanowałem a jak na górnopłata to ma potencjał na takie fijakrowanie a w rękach dobrego pilota potrafi naprawdę wiele
dyra63 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Wydaje się ,że pilot cały czas balansuje na granicy przeciągnięcia -tak jak piszesz świadczy to o znakomitych własnościach lotnych Valianta i dużym opanowaniu pilota.Pozdrawiam Adam.
amks22 Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Opublikowano 2 Listopada 2015 Na naszym lotnisku w Kętach zmierzch coraz bardziej dokucza w lotach więc wiele się nie zastanawiając zrealizowałem następny cel w wyposażeniu Valka Halogeny do lądowania wersja finalna zainstalowane Przez pewien czas testowałem lampę podklejoną pod skrzydłem i sprawdzała się idealnie
Shock Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 Ale dałeś zdjęcie,dla nie siedzących w temacie to czarna magia.. Dawaj to złożone i świecące
Miałczek Opublikowano 9 Listopada 2015 Opublikowano 9 Listopada 2015 Witam co się stało że silniczek idzie na sprzedasz i co go zastąpi
Rekomendowane odpowiedzi