Skocz do zawartości

Valiant Hangar9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś sprawdziliśmy ciąg na śmiale Sail 19x8 mieszanka na dotarciu 25/1

Przy o obrotach 6800 uzyskałem 6,7kg ciągu

Opublikowano

Zanim w ruch poszedł TIG, dopasowaliśmy z Sebą i Rafałem odpowiedni kąt przy którym bez przeszkód będzie go można 

wkręcić 

Pierwsze kolanko do silnika, potem tłumik i dopiero silnik do modelu,trochę kombinacji ale wyszło super  :)

post-8950-0-08143100-1431848215_thumb.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam po dłuższej przerwie  :)

Lata lata lata i to wyśmienicie  :D banan nie schodzi z twarzy :)

po ustawieniach modelu w locie i regulacji silnika (ojjj regulacja dała w kość,rozrusznik to podstawa)

model i silnik odwdzięczają się z nawiązką  :)

aktualnie Valek dostał hak na stan  i pierwszy hol na Żarze w czasie pikniku, no zobaczymy co z tego wyjdzie 

Marcin zaoferował swojego FOXA 3m 5kg jeśli dobrze pamiętam wagę

mocy myślę spokojnie wystarczy bo na OS GF40 i 19x8 spokojnie wisi w zawisie  ;) waga na dzień dzisiejszy to ok 7,7 kg

kilka fotek

post-8950-0-76269400-1436724031_thumb.jpg

post-8950-0-96316600-1436724041_thumb.jpg

post-8950-0-34167000-1436724046_thumb.jpg

z uwag 

nie wklejać przedniej szyby, bardzo utrudnia dostęp do przedniej części elementów jeśli jest na stałe (zbiornik serwo cięgna)

musiałem ją delikatne zdemontować i atualnie jest mocowana na wkrętach (sprawdza się idealnie)

post-8950-0-06312400-1436724361_thumb.jpg

Opublikowano

Kaziu, nie wiem czy to będzie miało znaczenie, ale wiele modeli gdzie montuje się hak ma go na wysokości spływu płata (vide moja Morava) czyli na końcu klapki rewizyjnej. U Ciebie jest na początki klapy mniej więcej w sc. Daj jakiś film z lotu na nowym silniku. Napisz dokładniej o regulacji silnika. Mam FG 21 i mam dosyć.

Opublikowano

Montaż haka w tym modelu to chyba jedyne rozsądne miejsce

Konstrukcja uniemożliwia montaż go gdzie indziej , punkt zaczepu wyszedł ok 1.5cm za SC

Silnik dał mi popalić ale po pewnym czasie dogadaliśmy się 

Błąd był z mojej strony ,przyzwyczajony do silników 2t podszedłem do regulacji standartowo

1/4 obrotu iglicy i zaczęły się kłopoty , w 4t sytuacja jest bardziej delikatna , przyjmując że 1pełny obrót to 60min 

to 1-2min obrotu składem to już sporo 

Następny temat jaki wyszedł to zbyt szczelna maska. Silnik pięknie chodził na ziemi bez owiewki

natomiast w locie bardzo kaprysił na średnich obrotach.

Dopiero lot bez maski rozwiał dosłownie wszystkie problemy , silnik po prostu smażył się pod owiewką i zalewało go 

z powodu braku powietrza 

W masce wyciąłem otwory by zapewnić wietrzenie silnika i dodałem wlot 

powietrza bezpośrednio z zewnątrz owiewki do gaźnika , może wygląda to archaicznie ale działa 

post-8950-0-08152000-1436776406_thumb.jpg

post-8950-0-06549800-1436776413_thumb.jpg

post-8950-0-71643300-1436776420_thumb.jpg

Silnik przestał się grzać i chodzi bez najmniejszych problemów

temp. silnika w locie to ok 110C, powietrza pod maską 35-40C a zasysanego do gaźnika 20-25C

a silnik będzie teraz testowany na Bieli 17x10 zobaczymy co z tego wyjdzie

post-8950-0-95659900-1436782179_thumb.jpg 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Przedstawiam dwa filmiki ze spontanicznego wyskoku na lotnisko o godz. 20

Trochę przychmurane,trochę ciemnawo ale coś widać.

Pięknie pasujące śmigło Bieli 17x10 ,ciąg 7 kg ,zadowolony właściciel...

 

 

Opublikowano

Kaziu, nie przeszkadza Ci że ma wysokie niskie obroty. Tak na oko mierzone oczywiście. Nie znam Waszego lotniska, ale nie lepiej byłoby latać tylko w określonej strefie (latacie i z tyłu i z przodu zaparkowanych samochodów - to chyba najlepszy punkt porównawczy). I bezpieczniej dla wszystkich, samochodów też, ale trening przed większymi, masowymi imprezami, gdzie dyscyplina w powietrzu pilnowana i egzekwowana przez organizatora. Na Żarze chyba też.

Opublikowano

Obroty mam ustawione w okolicy 1800-2000 i są dla mnie optymalne , fajnie podchodzi na nich do lądowania szczególnie na klapach a i bez ich użycia pod wiatr siada bardzo spokojnie.

Moje wczorajsze loty to typowy spontan,miałem pod wieczór całą płytę do dyspozycji. Na naszym lotnisku mamy strefę w której latamy i bardzo jej przestrzegamy ,nawet jeśli w powietrzu jest kilka modeli każdy z pilotów doskonale wie gdzie latać

Opublikowano

Jak nie przeszkadzają w lądowaniu to nie ma problemu :) . Gratuluję lotniska. Jeśli chodzi o taką porę dnia/wieczora to dwa lata temu robiłem o podobnej porze oblot Sbacha GW/Axar w czarnym malowaniu. Lot bez jednego kliknięcia trymerem. Niestety zmierzch i podejście czarnym modelem od strony ściany lasu. Model na chwilę zginął z oczu (zlał się z lasem). Zanim go podniosłem był dziobem w gruncie przez sławne, mocne mocowania podwozia tych modeli. Dwa ciężkie akumulatory 5 S 5 Ah zdemolowały dziób. Kadłub do kasacji. Resztę sprzedałem.

Opublikowano

No następnym elementem na pokładzie Valianta będzie oświetlenie i to chyba będzie końcowy etap budowy i wyposażenia modelu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

No to mi podniosłeś poprzeczkę :) ćwiczę i ćwiczę i na razie holowanie wstępnie opanowałem :) a jak na górnopłata to ma potencjał na takie fijakrowanie ;) a w rękach dobrego pilota potrafi naprawdę wiele

Opublikowano

Wydaje się ,że pilot cały czas balansuje na granicy przeciągnięcia -tak jak piszesz świadczy to o znakomitych własnościach lotnych Valianta i dużym opanowaniu pilota.Pozdrawiam Adam.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Na naszym lotnisku w Kętach zmierzch coraz bardziej dokucza w lotach ;) więc wiele się nie zastanawiając zrealizowałem następny cel w wyposażeniu Valka

post-8950-0-07505600-1446488725_thumb.jpeg

Halogeny do lądowania wersja finalna zainstalowane :)

Przez pewien czas testowałem lampę podklejoną pod skrzydłem i sprawdzała się idealnie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.