Skocz do zawartości

Valiant Hangar9


amks22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Krótka narada we trzech,wypad w tajemne miejsce(tig) ,pospawane kolanko i piwo na koniec :D .

No i oczywiście mega zadowolenie Kazka

 

attachicon.gif2015-05-15-842.jpg

 

attachicon.gif2015-05-15-843.jpg

Ciekawe jak je wkręciliście z tłumikiem do silnika w modelu :D . W najnowszym niemieckim FMT jest długi artykuł o modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim w ruch poszedł TIG, dopasowaliśmy z Sebą i Rafałem odpowiedni kąt przy którym bez przeszkód będzie go można 

wkręcić 

Pierwsze kolanko do silnika, potem tłumik i dopiero silnik do modelu,trochę kombinacji ale wyszło super  :)

post-8950-0-08143100-1431848215_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po dłuższej przerwie  :)

Lata lata lata i to wyśmienicie  :D banan nie schodzi z twarzy :)

po ustawieniach modelu w locie i regulacji silnika (ojjj regulacja dała w kość,rozrusznik to podstawa)

model i silnik odwdzięczają się z nawiązką  :)

aktualnie Valek dostał hak na stan  i pierwszy hol na Żarze w czasie pikniku, no zobaczymy co z tego wyjdzie 

Marcin zaoferował swojego FOXA 3m 5kg jeśli dobrze pamiętam wagę

mocy myślę spokojnie wystarczy bo na OS GF40 i 19x8 spokojnie wisi w zawisie  ;) waga na dzień dzisiejszy to ok 7,7 kg

kilka fotek

post-8950-0-76269400-1436724031_thumb.jpg

post-8950-0-96316600-1436724041_thumb.jpg

post-8950-0-34167000-1436724046_thumb.jpg

z uwag 

nie wklejać przedniej szyby, bardzo utrudnia dostęp do przedniej części elementów jeśli jest na stałe (zbiornik serwo cięgna)

musiałem ją delikatne zdemontować i atualnie jest mocowana na wkrętach (sprawdza się idealnie)

post-8950-0-06312400-1436724361_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu, nie wiem czy to będzie miało znaczenie, ale wiele modeli gdzie montuje się hak ma go na wysokości spływu płata (vide moja Morava) czyli na końcu klapki rewizyjnej. U Ciebie jest na początki klapy mniej więcej w sc. Daj jakiś film z lotu na nowym silniku. Napisz dokładniej o regulacji silnika. Mam FG 21 i mam dosyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż haka w tym modelu to chyba jedyne rozsądne miejsce

Konstrukcja uniemożliwia montaż go gdzie indziej , punkt zaczepu wyszedł ok 1.5cm za SC

Silnik dał mi popalić ale po pewnym czasie dogadaliśmy się 

Błąd był z mojej strony ,przyzwyczajony do silników 2t podszedłem do regulacji standartowo

1/4 obrotu iglicy i zaczęły się kłopoty , w 4t sytuacja jest bardziej delikatna , przyjmując że 1pełny obrót to 60min 

to 1-2min obrotu składem to już sporo 

Następny temat jaki wyszedł to zbyt szczelna maska. Silnik pięknie chodził na ziemi bez owiewki

natomiast w locie bardzo kaprysił na średnich obrotach.

Dopiero lot bez maski rozwiał dosłownie wszystkie problemy , silnik po prostu smażył się pod owiewką i zalewało go 

z powodu braku powietrza 

W masce wyciąłem otwory by zapewnić wietrzenie silnika i dodałem wlot 

powietrza bezpośrednio z zewnątrz owiewki do gaźnika , może wygląda to archaicznie ale działa 

post-8950-0-08152000-1436776406_thumb.jpg

post-8950-0-06549800-1436776413_thumb.jpg

post-8950-0-71643300-1436776420_thumb.jpg

Silnik przestał się grzać i chodzi bez najmniejszych problemów

temp. silnika w locie to ok 110C, powietrza pod maską 35-40C a zasysanego do gaźnika 20-25C

a silnik będzie teraz testowany na Bieli 17x10 zobaczymy co z tego wyjdzie

post-8950-0-95659900-1436782179_thumb.jpg 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaziu, nie przeszkadza Ci że ma wysokie niskie obroty. Tak na oko mierzone oczywiście. Nie znam Waszego lotniska, ale nie lepiej byłoby latać tylko w określonej strefie (latacie i z tyłu i z przodu zaparkowanych samochodów - to chyba najlepszy punkt porównawczy). I bezpieczniej dla wszystkich, samochodów też, ale trening przed większymi, masowymi imprezami, gdzie dyscyplina w powietrzu pilnowana i egzekwowana przez organizatora. Na Żarze chyba też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty mam ustawione w okolicy 1800-2000 i są dla mnie optymalne , fajnie podchodzi na nich do lądowania szczególnie na klapach a i bez ich użycia pod wiatr siada bardzo spokojnie.

Moje wczorajsze loty to typowy spontan,miałem pod wieczór całą płytę do dyspozycji. Na naszym lotnisku mamy strefę w której latamy i bardzo jej przestrzegamy ,nawet jeśli w powietrzu jest kilka modeli każdy z pilotów doskonale wie gdzie latać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie przeszkadzają w lądowaniu to nie ma problemu :) . Gratuluję lotniska. Jeśli chodzi o taką porę dnia/wieczora to dwa lata temu robiłem o podobnej porze oblot Sbacha GW/Axar w czarnym malowaniu. Lot bez jednego kliknięcia trymerem. Niestety zmierzch i podejście czarnym modelem od strony ściany lasu. Model na chwilę zginął z oczu (zlał się z lasem). Zanim go podniosłem był dziobem w gruncie przez sławne, mocne mocowania podwozia tych modeli. Dwa ciężkie akumulatory 5 S 5 Ah zdemolowały dziób. Kadłub do kasacji. Resztę sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Na naszym lotnisku w Kętach zmierzch coraz bardziej dokucza w lotach ;) więc wiele się nie zastanawiając zrealizowałem następny cel w wyposażeniu Valka

post-8950-0-07505600-1446488725_thumb.jpeg

Halogeny do lądowania wersja finalna zainstalowane :)

Przez pewien czas testowałem lampę podklejoną pod skrzydłem i sprawdzała się idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.