Skocz do zawartości

Grob G-103 FlyFly Hobby


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

trzeba będzie zastosować zew. Ubec

 

A czy ktoś się jeszcze bawi w takie wynalazki jak osobny pakiet do odbiornika? Myślę o tym, jest to jakaś opcja, miejsca w kadłubie dużo, a zawsze to jakoś bezpieczniej.

Opublikowano

ja w moim szybolu zastosowalem ubec-a ale podłączyłem go pod ten sam pakiet (brak miejsca no i waga) jak masz problem z wyważeniem to mozesz zastosować dodatkowy pakiet . Dodatkowo lepiej staracić pakiet zasilajacy silnik niż pakiet odbiornik-a

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Też stałem się posiadaczem Groba i po dokładniejszym obejrzeniu skrzydeł  jeszcze przez folię  okazało się że kolega Chińczyk wybrał za mało styropianu zabezpieczającego model i mam uszkodzone skrzydło na końcówce. Skrzydło w pudełku było ściskane( może się nie wyboczyło).

Opublikowano

No to reklamować... dobrze że od razu zauważyłeś. Chyba, że nie chcesz czekać tylko pytanie czy konstrukcja nie ucierpiała.

Ja dopiero teraz zauważyłem, że statecznik pionowy nie jest całkiem pionowy (w stosunku do bagnetu), a już poczyniłem pewne prace. Tragedii nie ma, ale czy są sposoby żeby to wyprostować? Opłaca się?

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witajcie w nowym sezonie! Jakieś postępy w pracach? Ja niestety późno się zabieram za wykańczanie Groba, ale miałem dobry powód - urodził mi się mam nadzieję przyszły adept modelarstwa :-) Zamawiam właśnie wyposażenie - serwa 4x tower pro sg92 r do lotek i klap, 3 x tower pro mg 90 s do hamulców i steru kierunku, tower pro mg 91 do wysokości.

Silnik będzie Redox 2700/850, łopatki 11x6. Na pakiet jest tyle miejsca, że nie ma obaw o 4s, ale będzie 3s, ze względu na kompatybilność z innymi moimi samolotami.

 

Jakie masz wyposażenie?

 

p. s. kurcze ten Grob to na prawdę ładny szybowiec. Ładne podobno latają lepiej, więc nie mogę się nadziwić, że o nim tak mało w internecie. Porównywalny Condor ma setki postów. Ten - praktycznie tylko wątek na naszym forum i stronę z relacją z budowy.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć wszystkim,

w końcu oblatałem Groba.

Zestaw napędowy szybko wyciąga go w górę. Jednak musiałem się sporo napracować z trymerami lotek i kierunku. Model po wypuszczeniu skręcał w lewo. Dopóki nie wytrymowałem było bardzo ciężko skręcić w prawo. Było naprawdę ciężko. Na szczęście udało mi się wylądować w całości. Przed lotem naocznie klapy, lotki i hamulce były ustawione równo i symetrycznie.

Po lądowaniu okazało się, że lotki i ster kierunku są wychylone na trymerach na tyle wyraźnie, jakby to miał być skręt w prawo. 

I teraz pytanie do bardziej doświadczonych kolegów:

mianowicie w moim egzemplarzu statecznik pionowy nie jest całkiem pionowy, tak zbudowali go Chińczycy. Wobec tego również statecznik poziomy jest trochę przechylony (T-tail), tak, że z lewej strony jest minimalnie wyżej niż z prawej.

Czy taki układ mógł spowodować ten skręt w lewo?

Czy może przynieść poprawę wypoziomowanie statecznika poziomego poprzez położenie pod nim podkładki, nawet jeżeli pionowy pozostanie trochę odchylony od pionu?

Opublikowano

Moim zdaniem statecznik powinieneś wypoziomować, ale sprawdź też ustawienie kąta natarcia skrzydeł. W Condorze z tej samej firmy oryginalne otwory w kadłubie i skrzydłach były tak wycięte, że lewe skrzydło miało inny kąt niż prawe. Trzeba było troszkę to poprawić.

  • 3 lata później...
Opublikowano

Szkoda ,ze juz nie ma tej stronki  o której pisze Arnik .www.rc365.pl bo szukam danych dotyczących wywazenia i SC modelu.Mam groba i chyba mam za bardzo do przodu przesunięty SC bo model dziwnie i nerwowo sie zachowuje nie lata tak jak ma latać.W instrukcji napisali 80mm od krawędzi natarcia i chyba tak będe musiał ustawić ,przez to muszę dowazyc ogon modelu bo pakietu juz nie dam rady w tył przesunąć ...

Opublikowano

Jak nerwowo to raczej podejrzewam SC za bardzo z tyłu no ale nie wiem na ile masz teraz no i jak wychodzi dive test.

  • Lubię to 1
Opublikowano
17 minut temu, Elvis napisał:

Raczej bardzo do przodu bo model przechyla się i nie ma tendencji wychodzenia z nurkowania.Na silniku jeszcze leci ale po wyłączeniu go model nie lata stabilnie ...Moim zdaniem SC za bardzo jest w przodzie.Z doświadczenia wiem ze tak własnie modele sie zachowują gdy są przeciązone do przodu...

17 minut temu, Elvis napisał:

 

 

 

Opublikowano
20 minut temu, Elvis napisał:

Jak nerwowo to raczej podejrzewam SC za bardzo z tyłu

też tak mi się zdaje ;)

Z tego co pamiętam to te modele flyfly to raczej słabo latają i są trudne w pilotażu (prócz tego, że są bardzo badziewnie zrobione, ale tanie - więc raczej dla modelarza który jest w stanie z tego coś zbudować, a nie pilota który składa i lata :D ) więc to może właśnie jest ten objaw?

 

Opublikowano

Nie prawda....Mam ze stajni FlyFly dwa modele ASK 21 i Groba ten pierwszy świetnie lata i mam juz drugi egzemplarz i jestem bardzo zadowolony z tego modelu...Faktem jest to ze sa słabo wykonane i dlatego przed złożeniem trzeba kadłub wzmocnienic żywicą i rowingiem...Ogólnie nie są to modele dla początkujących.

Opublikowano
30 minut temu, Princes napisał:

Nie prawda....Mam ze stajni FlyFly dwa

OK, rozumiem. Czyli latają dobrze tylko wymagają ręki modelarza, który z kiepskiego zrobi dobry model;)

 

Opublikowano
1 minutę temu, zipp napisał:

OK, rozumiem. Czyli latają dobrze tylko wymagają ręki modelarza, który z kiepskiego zrobi dobry model;)

 

Coś w ten właśnie deseń.??

Opublikowano

"nie ma tendencji wychodzenia z nurkowania.Na silniku jeszcze leci"

 

Zastanów się jeszcze raz co pociąga za sobą przedni a co tylny SC i co to powoduje przy zwiększeniu prędkości.

Kolejna sprawa to szybowca docelowo nie ustawia się pod lot silnikowy i twój opis świadczy o tym że masz za mały skłon lub za małą kompensację steru wysokości.

Kolejna to ile to konkretnie wynosi to "raczej przedni SC" bo dalej nic mi to nie mówi.

 

"Z doświadczenia wiem ze tak własnie modele sie zachowują gdy są przeciązone do przodu..."

Hmmm, ja mam jednak odmienne doświadczenie ale zastrzegam: nie jestem wyrocznią ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przesuń środek ciężkości do przodu (tak jak Ci koledzy radzą), model przestanie być nerwowy.

 

 

PS Nie kombinuj, tylko posłuchaj mądrzejszych z większym doświadczeniem. 

Opublikowano
20 godzin temu, Elvis napisał:

Jak  To...??To przecież  będzie dramat skoro jest napisane 80 mm od natarcia skrzydła ..a ja latałem na ok 60mm i jeszcze koledzy mówicie o dowaleniu przodu jeszcze bardziej ?

20 godzin temu, Elvis napisał:

 

 

 

Opublikowano

Skoro tak to myślę że masz coś skopane z dekalażem. Spróbowałbym go zmniejszyć i ale wcześniej bym go zmierzył czy to słuszny kierunek i trochę wtedy cofnął SC.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.