samolocik Opublikowano 26 Listopada 2014 Opublikowano 26 Listopada 2014 Jeszcze lzejszy jest 2500,no tak tylko trzeba sie wybrac na zakupy za Odre.W Hornbach styrodur(kazdego typu)mozna kupic nawet pojedyncze arkusze,online niestety tylko cale paczki:http://www.hornbach.de http://www.hornbach.de/shop/suche/articles-overview.html?wt.tsrc=&blistsize=&wt.srch=&wt.mc_id=&bfilter=&bdvra=&bsearch=2800&cid=438964 Niestety koszty przesyłki to prawie 70 EUR co daje w sumie 60+70=130EUR za paczkę. Drogo :-(
Pyrsly Opublikowano 26 Listopada 2014 Autor Opublikowano 26 Listopada 2014 Jeśli miało by to zaoszczędzić 10g to moim zdaniem warto. Jednak myślę że przy tak małych I cienkich rdzeniach to nie będzie aż tyle.
Wiesiek Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 http://www.hornbach.de/shop/suche/articles-overview.html?wt.tsrc=&blistsize=&wt.srch=&wt.mc_id=&bfilter=&bdvra=&bsearch=2800&cid=438964 Niestety koszty przesyłki to prawie 70 EUR co daje w sumie 60+70=130EUR za paczkę. Drogo :-( Fakt drogo,ale jak ktos mieszka w Zgorzelcu to do Hornbacha ma z buta . Jeśli miało by to zaoszczędzić 10g to moim zdaniem warto. Jednak myślę że przy tak małych I cienkich rdzeniach to nie będzie aż tyle. W przypadku 2800 to raczej niemozliwe,ale z 2500 powinno sie udac. Przyklad wagi rdzeni RCN09 o profilu HM51 ("grubas" ,dane z forum rcn): 2500c : 41-44g 2800c : 50g 3035c : 57g Przy cienkich profilach roznice napewno beda mniejsze.Biorac 2500 zamiast 3035,10g mozna zaoszczedzic.
Czaro Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Wedlug specyfikacji lataczy z rc-network de styrodur 2500 sie nadaje pozostale 2 tez,poczytaj. Miałem 2500 i uważam, że jest już trochę za miękki. Zbyt łatwo się wgniata. Oczywiście przy grubej węglowej powłoce i założeniu, że skrzydło jest na jeden sezon pewnie można uznać, że wystarczy i 2500. Niestety tak samo trudno go w Polsce dostać
xerx Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada Mam prośbę o podanie informacji na temat SC czyli środka ciężkości gdyż nabyłem kiedyś taki szybowiec na olx i chciałbym to sprawdzić czy jest prawidłowy, gdyż poprzedni właściciel zamontował 10g na dziobie. I druga kwestia to ster kierunku. U mnie nie ma steru i zastanawiam się czy go dodać?
Ares Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada 5 godzin temu, xerx napisał: Mam prośbę o podanie informacji na temat SC czyli środka ciężkości gdyż nabyłem kiedyś taki szybowiec na olx i chciałbym to sprawdzić czy jest prawidłowy, gdyż poprzedni właściciel zamontował 10g na dziobie. I druga kwestia to ster kierunku. U mnie nie ma steru i zastanawiam się czy go dodać? Ster kierunku koniecznie dodaj bo jest niezbędny do prawidłowego skoordynowanego zakrętu .
Łukasz99 Opublikowano 13 Listopada Opublikowano 13 Listopada 10 godzin temu, xerx napisał: Mam prośbę o podanie informacji na temat SC czyli środka ciężkości gdyż nabyłem kiedyś taki szybowiec na olx i chciałbym to sprawdzić czy jest prawidłowy, gdyż poprzedni właściciel zamontował 10g na dziobie. I druga kwestia to ster kierunku. U mnie nie ma steru i zastanawiam się czy go dodać? W temacie na RCgroups większość latała na SC 78mm. Po dłuższym poznaniu modelu możesz eksperymentować z położeniem SC. Dobrze ustawione różnicowe wychylenie lotek to klucz do latania bez steru kierunku. Jeśli jest to wersja bez steru to najpewniej nie posiada zawiasu. Dodanie go będzie wymagało wykonania solidnego zawiasu po odcięciu sterka by utrzymać sztywność połączenia. W takim przypadku ster kierunku dodałbym jeśli na prawdę brakowałoby go w trakcie krążenia w termice.
rkrzysztof Opublikowano 14 Listopada Opublikowano 14 Listopada Miałem kiedyś szybowiec o rozpiętości ok. 2,5m (centropłat prosty, uszy z lekkim wzniosem) z usterzeniem V, obsługiwanym przez jedno serwo. Całkiem poprawnie latał z odpowiednio dobranym różnicowym wychyleniem lotek.
Rekomendowane odpowiedzi