lukas90 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Zastanawia mnie, czy z silnikiem, który wyjąłem z bixlera2 jest wszystko w porządku. Przy kręceniu wydaje on cykanie- słychać na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=GLbU-_vPMNo&feature=youtu.be Wyjąłem go z modelu po lekkim spotkaniu z drzewem, pękło przy tym mocowanie silnika. Nie wiem, czy wcześniej tak chodził, czy to oznaka walniętego łożyska. Nie montuję go już do samolotu więc nie sprawdzę, a chciałbym wiedzieć, czy nie jest uszkodzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 Pierscien segera lub drucik wyszedl z fazy i ociera o wirnik jak kręcisz motorkiem. Ewentualnie cos wpadło, najprosciej rozebrac i obejrzec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okruszek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Rozebrać, zobaczyć wizualnie czy wszystko jest OK. Może uzwojenie ci się przerwało w jakimś miejscu. Tak ciężko stwierdzić. Miałem podobnie i się okazało że spaliło się uzwojenie, ale to inna bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Drucik wyszedł z fazy mówisz.... a świstak zawija dalej? Rozbierz ten silnik, i sprawdź czy wał nie jest krzywy no i po kraksie wymień łożyska. Druciki nie tak łatwo wychodzą z fazy, no chyba że po pół litrówce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Michał, to jest bixler, Uszkodzenie silnika przy krecie jest prawie niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Michał, to jest bixler, Uszkodzenie silnika przy krecie jest prawie niemożliwe Wleciałem w drzewo dosyć mocno.. Jeśli mocowanie pękło to i silnik mógł ucierpieć. Rozkręcę później i sprawdzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polpakpol Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Może magnes się poluzował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZWBPiotr Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Wirnik ociera o uzwojenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 3 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jakis smiec podszedl miedzy wirnik i uzwojenie, juz chodzi ladnie. Temat do zamkniecia;) Przy okazji- piasta ktora dostalem z silnikiem turnigy 2200kv wchodzi bardzo ciasno na oske, nie da sie jej wcisnac, tylko na sile pukajac. Ale nie jest prosto i jej nie mozna rowno dociagnac. Czy te piasty robia takie "byle jakie"? Jutro bede musial troche rozwiercic bo nic z tego nie bedzie. (W starym silniku mam ciensza os) P.s czy nie uwazacie, ze na tym forum brakuje tematu "krotkie pytania, szybkie odpowiedzi"? To by bylo dobre miejsce przede wszystkim dla poczatkujacych do zadawania pytan bo teraz musze zakladac nowe tematy, zeby sie spytac o cokolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
micro Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Jak nie masz rozwiertaka to sobie daruj wiercenie. Silnik pewnie ma inną średnicę osi i dlatego jest problem. Kup odpowiednią piastę i będzie ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Wstaw ośkę do zamrażarki na powiedzmy 1 godzinę a wirnik podgrzej solidnie suszarką tak by parzył w ręce i spróbuj wcisnąć. Może różnica jest tak mała, że kurczenie i rozszerzanie skompensuje różnice i się da... Ale robotę trzeba robić szybko i nie grzać palcami ośki-rękawiczki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Dobry pomysł Roha ,sprawdza się na pewno,przynajmniej w osadzaniu łożysk w korpusie silnika na bank . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Próbowałem mrozić piastę- otwór powinien się rozszerzyć. Co prawda wchodzi w miarę głęboko, ale krzywo. Ta piasta jest jakaś badziewna- nie trzyma się w osi. Zamówiłem dzisiaj drugą, znowu czekać na paczkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 To cykanie oznaczało, że silnik chodził jak zegarek ale wyjąłeś ten śmieć i przestał. A tak poważnie - ta piasta jest dwuczęściowa. Jedna część to nacięta tulejka zaciskowa przechodząca w gwintowaną oś śmigła a druga to piasta z wewnętrznym stożkiem zaciskająca oś na wale silnika przy dokręcaniu nakrętki. Może jak rozdzielisz te dwie części to oś wejdzie lekko na wał silnika a po założeniu śmigła i dokręceniu nakrętki zaciśnie się na wale i obejdzie się bez rozwiercania. Tak to się przeważnie odbywa w tych konstrukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukas90 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2014 To cykanie oznaczało, że silnik chodził jak zegarek ale wyjąłeś ten śmieć i przestał. A tak poważnie - ta piasta jest dwuczęściowa. Jedna część to nacięta tulejka zaciskowa przechodząca w gwintowaną oś śmigła a druga to piasta z wewnętrznym stożkiem zaciskająca oś na wale silnika przy dokręcaniu nakrętki. Może jak rozdzielisz te dwie części to oś wejdzie lekko na wał silnika a po założeniu śmigła i dokręceniu nakrętki zaciśnie się na wale i obejdzie się bez rozwiercania. Tak to się przeważnie odbywa w tych konstrukcjach. Kolego- jasne, że część ze stożkiem dociskowym zrzuciłem z piasty przed wkładaniem na wał. Zobaczę na nowej piaście jak dojdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi