Skocz do zawartości

"cykanie" w silniku


lukas90

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawia mnie, czy z silnikiem, który  wyjąłem z bixlera2 jest wszystko w porządku. Przy kręceniu wydaje on cykanie- słychać na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=GLbU-_vPMNo&feature=youtu.be

Wyjąłem go z modelu po lekkim spotkaniu z drzewem, pękło przy tym mocowanie silnika. Nie wiem, czy wcześniej tak chodził, czy to oznaka walniętego łożyska. Nie montuję go już do samolotu więc nie sprawdzę, a chciałbym wiedzieć, czy nie jest uszkodzony  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakis smiec podszedl miedzy wirnik i uzwojenie, juz chodzi ladnie. Temat do zamkniecia;)

Przy okazji- piasta ktora dostalem z silnikiem turnigy 2200kv wchodzi bardzo ciasno na oske, nie da sie jej wcisnac, tylko na sile pukajac. Ale nie jest prosto i jej nie mozna rowno dociagnac. Czy te piasty robia takie "byle jakie"? Jutro bede musial troche rozwiercic bo nic z tego nie bedzie. (W starym silniku mam ciensza os)

 

P.s czy nie uwazacie, ze na tym forum brakuje tematu "krotkie pytania, szybkie odpowiedzi"? To by bylo dobre miejsce przede wszystkim dla poczatkujacych do zadawania pytan bo teraz musze zakladac nowe tematy, zeby sie spytac o cokolwiek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstaw ośkę do zamrażarki na powiedzmy 1 godzinę a wirnik podgrzej solidnie suszarką tak by parzył w ręce i spróbuj wcisnąć. Może różnica jest tak mała, że kurczenie i rozszerzanie skompensuje różnice i się da... Ale robotę trzeba robić szybko i nie grzać palcami ośki-rękawiczki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cykanie oznaczało, że silnik chodził jak zegarek ale wyjąłeś ten śmieć i przestał. A tak poważnie - ta piasta jest dwuczęściowa. Jedna część to nacięta tulejka zaciskowa przechodząca w gwintowaną oś śmigła a druga to piasta z wewnętrznym stożkiem zaciskająca oś na wale silnika przy dokręcaniu nakrętki. Może jak rozdzielisz te dwie części to oś wejdzie lekko na wał silnika a po założeniu śmigła i dokręceniu nakrętki zaciśnie się na wale i obejdzie się bez rozwiercania. Tak to się przeważnie odbywa w tych konstrukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cykanie oznaczało, że silnik chodził jak zegarek ale wyjąłeś ten śmieć i przestał. A tak poważnie - ta piasta jest dwuczęściowa. Jedna część to nacięta tulejka zaciskowa przechodząca w gwintowaną oś śmigła a druga to piasta z wewnętrznym stożkiem zaciskająca oś na wale silnika przy dokręcaniu nakrętki. Może jak rozdzielisz te dwie części to oś wejdzie lekko na wał silnika a po założeniu śmigła i dokręceniu nakrętki zaciśnie się na wale i obejdzie się bez rozwiercania. Tak to się przeważnie odbywa w tych konstrukcjach.

 

 

Kolego- jasne, że część ze stożkiem dociskowym zrzuciłem z piasty przed wkładaniem na wał. 

Zobaczę na nowej piaście jak dojdzie  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.