Bartek Piękoś Opublikowano 28 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2015 No w dużej mierze rękami Dremela. Inaczej bym się chyba zajechał.
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Kopyta skończone. Za bardzo "wjechałem" i trzeba było nadsztukować. Żelkot. Duży jest potencjał w tym mazidle, ale ja go chyba nie umiałem wydobyć. Najlepiej się go kładło grubą warstwą, bo ładnie się rozlewał, gładziutko. Tyle, że to rujnowało starannie wyprowadzone linie, zalewało wklęsłości. Ostatecznie wcierałem cienkie warstwy... palcem. Nie zalewało, ale pokrycie jest miejscami bardzo cienkie. Wniosek: jeśli kiedyś tą metodą, to przed położeniem żelkotu uwzględnić jego grubość w przygotowaniu kopyta - nie mniej niż 0,5mm po zeszlifowaniu, a najlepiej 1mm. Wtedy w termoformowaniu jest dobrą ochroną dla kopyta. Ale i tak ładnie wygląda . Świetnie się szlifuje. W porównaniu z pierwszą wersją (prosto z planów, które miałem) to kopyto jest nieco poprawione, tzn. juz mniej przypomina wersję LX, a bardziej wersję L, którą robię. Kopyta już wysłane. Ciekawe, co Markowi z nich wyjdzie . Trzymajcie kciuki. A tu jeszcze mały eksperyment z prasowaniem EPP i porównanie przed i po. Prasowanie przez papier śniadaniowy. Z lewej przed, z prawej - po Wychodzi to naprawdę gładko, tylko trzeba jakoś zapanować na deformowaniem się elementów.
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2015 probowales z marka folia na epp? Nie, ale zanosi się na to, że będę próbował .
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Maja 2015 Autor Opublikowano 21 Maja 2015 Coś tam się dzieje Półka pod serwa ma jednocześnie stanowić dodatkowe połączenie klejonych połówek kadłuba oraz usztywnienie zapobiegające skręcaniu kadłuba. Sklejka 0,8mm, waga 4g. Dopasowana, jeszcze nie poklejona
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Czy ktoś z kolegów się orientuje, czy pręty stalowe w modelemax to pręty ze stali sprężynowej? Pręty stalowe Chcę kupić coś na podwozie. Myślałem o dwóch równoległych prętach 2 mm lub 3 i 2 mm.
marcelizor Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Tak Bartek. Mam podwozie z drutu 4mm kupionego od nich i zachowuje się bardzo dobrze. Wczoraj po kilku lądowaniach, w tym jedno było dość twarde, nie zauważyłem żadnych odkształceń. Model prawie 1700g
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Dzięki. Tak a propos - świetna rewitalizacja Ci wyszła.
marcelizor Opublikowano 23 Maja 2015 Opublikowano 23 Maja 2015 Również dzięki . Swoją drogą teraz zrobił się jeszcze bardziej "zlinopodobny" . Jak ten sezon przelata i przeżyje, to na przyszły zrobię z niego dwupłata
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Maja 2015 Autor Opublikowano 23 Maja 2015 Również dzięki . Swoją drogą teraz zrobił się jeszcze bardziej "zlinopodobny" . Może się spotkają w tym roku. Tymczasem... To półka jest jednocześnie mocowaniem podwozia. Dlatego jest mniej więcej pod kątem, pod jakim będą golenie podwozia. Spód na przedzie jak widać mocno ścięty, tam będzie wzdłużnie zamontowany regulator. Ze względu na kształty maski (wloty i wyloty powietrza), powinien mieć zapewnione dobre chłodzenie.
Bartek Piękoś Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2015 Mój skromny wkład w podsycanie "wypalającego się forum" Ogon przecięty w pionie, obie części zwężone i sklejone. Między nie wklejona pionowo listwa balsowa o wysokości 20mm i grubości 1mm (wyażurowana). Widok od góry - sklejka 0,8mm. Pięknie usztywniła. Waży poniżej grama - waga nie zareagowała. Dół. To wzmocnienie pionowo w osi symetrii powinienem dać poziomo i miałbym załatwiona od razu odporność na skręcanie dołu, ale i tak juz jest nieżle. Ostatecznie dół podkleję papierem na wikol, a od góry dojdzie jeszcze garb. I sam koniec. Tu pójdzie jeszcze pionowo rynienka ze sklejki/balsy, jako listwa dla zawiasów.
Mozart Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Postępy ogląda się świetnie, co prawda nie przybywa komentarzy, bo nic dodać i nic ująć takiemu wykonaniu, ale liczba wyświetleń tematu wzrasta
Vesla Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Bartku, jakiej grubości masz to EPP? Czy ono było w arkuszach czy też wycinasz z bloku?
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Już chyba wiesz , ale na wszelki wypadek wyjaśniam, że ciął to Marek Rokowski.
TeBe Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Jak to będziesz wykańczał? Tkanina i żywica czy może coś ciekawszego?
Vesla Opublikowano 25 Czerwca 2015 Opublikowano 25 Czerwca 2015 he, he. już wiem. Ale jak możesz zmierzyć jakiej grubości jest poszycie to będę wdzięczny. Jeżeli chodzi o wycięcie modelu przez Marka to bardzo mnie to kusi i myślę co wybrać.
Bartek Piękoś Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2015 Jak to będziesz wykańczał? Tkanina i żywica czy może coś ciekawszego? Jeszcze nie wiem. Marek podesłał mi folię do EPP, mimo to, nie jestem zdecydowany. Jeśli laminat (tkanina 25g) to dochodzi szpachlowanie całości, żeby nie wsączała żywicy. Dużo zależy od tego, jaką sztywność ogona (jest bardzo cienki) uda się uzyskać bez laminatu. Jeśli się uda, to chyba sobie podaruję. Zobaczymy też jak sztywno wyjdą skrzydła. Krótko mówiąc na razie staram się działać tak, jakby laminowania miało nie być. Ostatecznie zdecyduję na końcu, po sprawdzeniu sztywności skrzydeł. he, he. już wiem. Ale jak możesz zmierzyć jakiej grubości jest poszycie to będę wdzięczny. Jeżeli chodzi o wycięcie modelu przez Marka to bardzo mnie to kusi i myślę co wybrać. Grubość poszycia od 15-18mm, grubsze na nosie. 1
Antek2 Opublikowano 30 Listopada 2015 Opublikowano 30 Listopada 2015 Bartek, czy możesz pokazać dalszy ciąg?
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Listopada 2015 Autor Opublikowano 30 Listopada 2015 Muszę zrobić całkowicie nowy kadłub, dlatego projekt został przesunięty na czas z grubsza nieokreślony a moce przerobowe skierowane na FW-190.
Rekomendowane odpowiedzi