elektron Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Witam. Po doswadczeniach z Fotoreporterem 1 doszedlem do wiosku ze lepszy jest film skierowany do przodu i w jedna ze stron. Tak wiec poczynilem kroki w tym kierunku, aby zmienic jednostke "noszaca" . Po wielu namyslach powastaje model z napedem pchajacym wzorowany na Ajoo 2. Model bedzie w calosci wykonany z twardego styropianu. Wczoraj powstal kadlub . Ma on 100 cm dlugosci i 7 cm i zapewni mi mozliwosc polozenia aparatu w dowolna strone I tu pytanie do Was szanowni koledzy - jaka zastosowac cieciwe i rozpietosc plata ?? Maxymala na lozu to 24 cm + lotki czyli moze byc ok 26. Rozpietosc planowalem 1500. Ale poniewaz mam juz szablony do skrzydla o cieciwie 23cm (razem z lotkami) zwiekszylbym rozpietowsc do 1600-1700 co o tym sadzicie ??
santana Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 zerknij na to może cie zainspiruje http://www.angelfire.com/indie/aerostuff/E-PhotoPlane1.htm pozdrawiam
Artur Opublikowano 6 Stycznia 2007 Opublikowano 6 Stycznia 2007 no ten z linka jest super to fakt bardzo ciekawa knstr
elektron Opublikowano 6 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2007 Ale jako opcja do zdjec to wyglada jako tako :/ EDIT Bardzo prosze o pomoc w dobraniu Cieciwy i rozpietosci skrzydla ....
elektron Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Patryk obliczyl mi opcje skrzydla 1. rozpiętości 1700, cięciwie 230(z lotka) i wadze 1kg wychodzi 25.57g/dm2 2. cięciwia 25(z lotka) rozpiętości 1600 wadze 1kg wyjdzie Ci dokładne 25g/dm2 3. Cieciwa 25(z lotka) rozpierosc 1700 waga 1 kgg wychodzi 23g/dm2 Ktora opcje wybrac??? Czy profil Clark Y bedzie ok ? PS. Martwi mnie proporcja skrzydla do kadluba - kadlub 100 a skrzydlo np.1700. Co sadzicie ?
meteor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 to nie ejst szybowiec... ale ja w szybowcu 2m rozp. mam kadłub 92cm więc nie będzie tak źle
motyl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Mając już dobrane wstępnie skrzydło policz teraz SC jak wychodzi, czy jest prawie w 33% cięciwy. Poza tym krótki kadłub będzie powodowal ze będzie bardziej nerwowy model
elektron Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 o wywazenie sie calkowicnie nie martwie. Jezeli bedize za bardzo na ogon to wsadze pakiet 6000 mah i po klopocie. Teraz juz kadluba nie przedluze, co najwyzej moge zmniejszyc skrzydlo :/ Wiec co radzice ?
motyl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 elektron ty nie kapujesz jednej rzeczy Nie chodzi o wyważenie tylko o wyliczenie SC tak zęby wyszedł w odpowiednim punkcie płąta, a dokłądnei w punkcie parci aerodynamicznego Mozęsz do tego kadłyba założyć i skrzydzął 2,5m tylko zobacz gdzi eci wyjdzie SC. Nie znam się dokłądnei na projektowaniu modeli ale troche się wie
elektron Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 A mozesz mi jeszcze powiedziec jak to policzyc ??
motyl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 A mozesz mi jeszcze powiedziec jak to policzyc ?? A masz już stateczniki ?? Ja mówei nie znam sięna projektowaniu :/ Ale do SC jest program do ściagnięcia Win_schwer chyba. Trzeba określić jeszcze punkt parcia aerodynamicznego dla danego profilu i wiesz co z czym. Zdaje mi się ze jak pędziesz znał PPA, to mozęsz tak dobrać stateczniki że będzie dobrze dla wygranego skrzydła. Ale to musza potwierdzić ci bardziej w temaci np. MarekJ i pewnie please
olo Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 A mozesz mi jeszcze powiedziec jak to policzyc ?? Nie wiem po co prosisz innych o pomoc skoro i tak robisz wszystko po swojemu i pokazywanie jak to powinno się zrobić w tym przypadku nie ma sensu. Po 30 min zastanawiania się stworzyłeś klocek styropianu,równie dobrze mogłeś wkleić fotę całej płyty styropianu. Zaczyna się od pomysłu a potem trzeba to przelać na rysunek nawet taki schematyczny w skali powiedzmy 1:10 z naniesionymi wymiarami i na tym można policzyć,sprawdzić tak robi sporo ludzi a ty zaczynasz od {nie napiszę od której strony ale się chyba domyślasz} Jak nie potrafisz to zerżnij gotowy projekt który był już sprawdzony przez innych i nie będziemy mieli takich dylematów . edit Czytałem i wiem co to miało być ale sam zauważyłeś że miał być ale już nie jest projekt zmieniony jak bardzo to tylko wie sam konstruktor
meteor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Olo może się nie orientujesz ale miał to być powiększony Ajoo 2:)
elektron Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Olo, prosilem o pomoc poniewaz mam dylematy. Nie jestem tak "wspanialym" geniuszem- modelarzem jak ty i mam problemy. Na samej gorze postu napisalem ze ma byc to powiekszony Ajoo. Plany sobie powiekrzylem ale to nie wszystko bo sa rzeczy ktorych nie wiem. Nie chce tu zaczynac pewnoego rodzaju buntu ale jezeli nie chcesz pomoc, albo nie wiesz to sie nie odzywaj, bo nic to nie wnosci do tematu tylko smieci post i fotum. A co poczatku budowania modelu to jakie zdjecie wklejasz pierwsze podczas relacji z budowy ?? - oklejony model czy model podczas budowy ?? :evil: Motyl : Mam zrobione juz stateczniki i sa zamontowane do kadluba, zrioblem miejsce na silik, elektronike. Wkleje foto za niedlugo i pokaze
olo Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Bez przesady ani wspaniałym ani tym bardziej geniuszem nie jestem modelarzem owszem. Zaczął bym od narysowania planu.
motyl Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Jeżeli masz już stateczniki to musisz teraz skrzydłą dobrac tak abu SC wychodził jak najlepiej PPA I niedziew się reakcji OLO bo faktycznei źle podszedłeś do tego. powinneś zaczać od głównych założeń. model stateczny i dużej rozpiętości i troszke większej masy razem z aparatem co by bie był jak szmata na wietrze. A rozpoczęcie od budowy kadłuba i stateczników, to tak jak budowa domu od komina :DTeraz masz ręce związane. Jak chcesz zrobiś model mniej nerwowy to wsadź mu serwa od lotek na końcówke skrzydła, serwa od ogona zaraz przy stateczniku tak żeby jak najdalej rozłożyć mase elementów od SC. Najlepszy model czyli TEORETYCZNy to taki który SC ma w PPA i całe wyposażenie ma w SC. Wiadomo zę niestety wszystko waży i materiał z którego wykonany jest model też i nie znajduej sie w SC, Al eim więcej elementów znajduje się w SC to lepiej A dlatego że potrzeba mniejszego momentu siły aby przekręcić model. Model obraca sie zawsze czhyba w osi SC wzdłużnego i poprzecznego To tyle teorii którą ja znam Więcej mądrości nie posiadam, a i nie wiem czy model obraca się na 100% według SC czy PPA
Pietrek Opublikowano 7 Stycznia 2007 Opublikowano 7 Stycznia 2007 Podejrzewam, że samolot do noszenia aparatu powinien być stateczny i stabilny. Ja bym z grubsza zrobił to tak: 1. oszacował masę całości z wszystkim do lotu, 2. dobrał powierzchnię skrzydła, żeby obciążenie było "ludzkie", 3. dobrał długość kadłuba (odpowiednie ramię) i powierzchnię statecznika dającą pewność wysokiej stateczności podłużnej Zaczynać od punktu trzeciego też się da, ale to nie jest idealne wyjście :wink:
elektron Opublikowano 7 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2007 Ja wyszedlem z zalozenie CRD. Bedzie latac napewno. Waga max to 1200. ale do lotu bedzie wazyl mniej niz kilo. Chce mu wadzic pakiet 6000 mah. Wybralem opcje 1700mm i 250mm cieciwy, Wiec opcjazenie prawie szybowcowate. Przy tej wadze nie powinien byc szmata na wietrze, Martwi mnie duza powierzchnia boczna modelu. Ale to jeszcze sie zobaczy. W sumie model bedzie tylko sprawdzeniem jednostki w tym ukladzie i jak sie spisze to zrobie nowy z poprawkami. (tak na marginesie teraz buduje nowykadlub do fotoreportera 1 bo stary sie zuzyl a poprawki w nowym beda wporwadzone na podstawie obserwacji) Jeszcze jedno! Gdy prosilem o pomoc w wyborze modelu to milczeliscie. A teraz gdy sie juz zdecydowalem sam to przynajmniej nie negujcie wyboru
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.