Pawel_W Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Obciążenie 30g/dm nada się do latania przy wietrze 2m/s. Jeśli nie zwiększysz obciążenia, to wiatr będzie pomiatał modelem jak tylko będzie chciał. Obciązenie 30g/dm jest dobre, ale do termicznych szybowców i park flyerów. A szybkośc modelu NIE ZALEŻY od jego masy, tylko obciążenia powierzchni.
elektron Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 no wlasnie o to mi chodzi. Jak zrobie duze obciazenie ok 40 to bedie mial model szybki. :/
Pawel_W Opublikowano 8 Stycznia 2007 Opublikowano 8 Stycznia 2007 Ale jednocześnie stabilnie latający. Jeśli zrobisz małe obciążenie, to model będzie się zachowywał jak foliowa torebka rzucona na wiatr z balkonu. A w takim wypadku tym bardzoej nie zrobisz łądnych zdjęć / filmów.
elektron Opublikowano 8 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2007 Plat bede robil w sobote i wtedy ostatecznie zdecyduje kat zmniejszylem. Zrobilem i wkleilem stateczniki. A teraz staram sie uporac z podwoziem - pret weglowy 3mm wlozony w rurke termo. jeszcze nie zamocowane w kaldubie.
malinn Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Kadłub wyszedł masakrycznie wielki kurna. Mogą być problemy z wiatrem -duża pow. boczna modelu. 30g/dm2 -myśle że będzie spoko całkiem ale ten kadłub olbrzym :?
elektron Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2007 Masz zdecydowana racje ...:/ Kadlub jest poprosty olbrzymi :/ Ale podyktowane to bylo jednostka napedowa gdzie smiglo jest 12x6:/ Nie wiem co z tym zrobic:/ - wydaje mi sie ze nic sensownego nie wymysle
malinn Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Z tego co zaobserwowałem to niemal połowa srtumienia zasmigłowego będzie natrafiać na kadłub tuz za silnikiem - to niewrózy nic dobrego. Może warto pomyśleć nad napedem pchającym (będą raczej problemy z chłodzeniem silnika) lub moze zrobić z przodu kadłuba smukłą gondolę dla silnika (może warto go dac na wierzyczce) Ja będe na wiosne robił fotoreportera ale jak na razie wybrałem model delty 1,4m i koło 50dm2 przy wadze koło 1300g do lotu.Ciąg silnika będzie 1000g na śmigle 9x5 i czas pracy silnika koło 12min. Teraz mam ciąg koło 2kg na śmigle 12x6,5 ale czas pracy silnika to koło 5min.
alchemique Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 To podwozie to przypadkiem nie za niskie ? Moze lepiej troszke wyzej dac ,bo chyba nie zawsze z asfaltu startujesz.
elektron Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2007 Ad.1 To jest model z napedem pchajacym Ad.2 W pierwszej wersji mialbyc bez podwozia, ale patrzac na model Promyk rozwiazanie to w 100 % sie spawda nawet z trawy 10 cm Sprawdzilem wywazenie jeszcze bez skrzdla i mam zle wiadomosci:( Model jest o duzo za duzo ciezki na ogon. Wiec bedzie kolejny oblot modelu z aparatem na pokladzie (dokladnie 200 gram potrzebuje obecnie do wywazenia dziobu )
Boogie Opublikowano 11 Stycznia 2007 Opublikowano 11 Stycznia 2007 Masz zdecydowana racje ...:/ Kadlub jest poprosty olbrzymi :/ Ale podyktowane to bylo jednostka napedowa gdzie smiglo jest 12x6:/ Nie wiem co z tym zrobic:/ - wydaje mi sie ze nic sensownego nie wymysle A moze 3-lopatowa??
elektron Opublikowano 11 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2007 Moze :? Ale ja sie na tym zbytno nie znam : :? Moze ktos wie wypowie w tej sprawie ? w zasadzie malo da zmniejszenie smigla np do 9 cali bo wtedy utne 3 cm z wiezyczki
malinn Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Skoro napęd pachający -jakiego śmigła użyjesz? (to same jak do ciągnącego). Będzie składane? Ogólnie czyidzie sigło cam flod - załozyć tak na kołpak aby pchało i się składało? Jak rozwiążesz chłodzenie silnika?
elektron Opublikowano 12 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2007 Uzylem tego samego co w przypadku ciagnacego tylko odrocilem smiglo na kolpaku. Smiglo to skladany Aeronaut 12x6 jako pchajace tez sie ladnie skalda.. Chlodzenie bedzie rozwiazane przez wlot powietrza (zabuduje silik i u gury zrobie mu wlot powietrza ( podobny zrobilem w srtarym fotoreportrze - dzisiaj wstawie foto) .
malinn Opublikowano 12 Stycznia 2007 Opublikowano 12 Stycznia 2007 Przełożyleś tylko łopaty śmigła o 180 stopni? Obroty silnika niezmienione? Pchający napęd nawet do delty by się nadawał - z racji wyważenia modelu. Innej sensownej koncepcji nie wymyśliłem. W normalnym i jak i delcie najlepiej jak aparat jest z przodu, a napęd z przodu. Chciałbym też zrobić napęd pchający ale nie wiem czy śmigło przełoże na tym kołpaku co mam. Jak bys mógł to poproszę o foty twego napędu -silnika , kołpaka i śmigła. Chłodzenie silnika nawiewem to też w sumie dobry pomysł :wink: jednak pod warunkiem, że silnik będzie chwytał dużo powietrza i chłodzenie będzie wydajne.
elektron Opublikowano 12 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2007 Wlasnie wymyslilem nowe chlodzenie, bede musial przebudowac troche obecne loze silika ale mam nadzieje ze odbedzie sie to bez wiekszysz komplikacji. Silik w ukladzie se smiglem pchajacym dziala tak samo jak z ciagnacym, te same obroty i te same prady. Aparat bedzie na dziobie z mozliwosc dowolnego ulaozenia kata - jednym sloweb nedzie na serwie . Zastanawiam sie jeszcze czy zastowowac same lotki na 1 serwie czy zrobic klapolotki.
malinn Opublikowano 17 Stycznia 2007 Opublikowano 17 Stycznia 2007 No to troche karmy: http://video.google.pl/videoplay?docid=-1332618321380046146&q=glider+rc Oby wszytkim nam takie filmy wychodziły lub lepsze :wink:
elektron Opublikowano 25 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2007 No wkoncu skonczylem !!! Oblot odbyl sie przy idealnych warunkach, ale mam tylko foto ( film z tel. wiec sie nie liczy:D ) Nie bede przynudzal jak to zrobilem tylko pokaze efekt : Najpierw foty... A teraz film (robiony przy wietrze ponad 35km/h) : Moonlight z ziemi - http://video.google.pl/videoplay?docid=-797953410430259146 Moonlight z lotu ptaka - http://video.google.pl/videoplay?docid=3699295914991626439 Podsumowanie : Pomimo problemow z zakilnowaniem silnika i wywazeniem, model udalo mi sie zrobic optymalnie. Lata bardzo ladnie, ma dosc duza rozpietosc predkosci ( nie akrobat) ale mozna ostro isc w gore albo latac przy ok 1/5 gazu nie opadajac ( dobre wlasnosci plata) . Tak ze otrzymalem jednostke uniwersalna. Bardzo przyjemnie sie nim lata, w zakrety mozna wchodzic bardzo "plasko" jak i robic zakrety "na skrzydle" nie ma tendencji do przepadania przy malych predkosciach. Konstrukcje polecam :) A i nie jest podatny na wiatr, jezeli juz wieje to poprostu "przesuwa" model tak jak to jest w "normalnych" samolotach, efekt ten bez problemu eliminuje sie kierunkiem.
pleses Opublikowano 25 Stycznia 2007 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Jeszcze jakbyś rozwiązał efekt rozjechanego forum, to byłoby super
elektron Opublikowano 25 Stycznia 2007 Autor Opublikowano 25 Stycznia 2007 No i kolejny film CIAGLE WIEJE :evil: :cry: http://video.google.pl/videoplay?docid=-661985282703050739
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.