Skocz do zawartości

F8F Bearcat EPA napolskimniebie.pl


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Z owiewką to miałem dylemat, ponieważ powierzchnia styku z kadłubem jest bardzo mała. Ostatecznie zmatowiłem papierem ściernym wewnętrzny brzeg owiewki, o szerokości ok 2mm, i przykleiłem klejem, którym sklejany był cały model - Pattex Universal Classic. Potem z zewnątrz poprawiłem jeszcze delikatnie rzadkim cyjanoakrylem, uważając aby nie powstały na owiewce zamatowienia od CA. Na razie wszystko dobrze trzyma się kupy i mam nadzieję, że tak zostanie.

Opublikowano

Witam.

Prace przy modelu posunęły się troszeczkę do przodu.

Przy pomocy białego pisaka olejowego poprawiłem niedoróbki, które zostały po aerografie i dokończyłem malowanie oznaczeń.

 

post-1599-0-73751000-1430082336_thumb.jpg

post-1599-0-08774300-1430082352_thumb.jpg

post-1599-0-97405400-1430082365_thumb.jpg

 

Następnie zacząłem wykonywać linie podziału blach, na razie na kadłubie i jednej połówce steru wysokości, aby zobaczyć co z tego wyjdzie. tak to wygląda.

 

post-1599-0-01327500-1430082500_thumb.jpg

post-1599-0-99679300-1430082516_thumb.jpg

post-1599-0-88112000-1430082534_thumb.jpg

 

Wykonałem też w paru miejscach na kadłubie imitację przetarć i odprysków lakieru i muszę przyznać, że nie jestem zbyt zadowolony z efektów. 

Podpowiedzcie Koledzy jak to robicie, aby efekt był bardziej naturalny? Ja rozmazywałem palcem naniesioną farbę, lub napuszczałem z pisaka trochę farby na palec i dotykałem modelu, ale chyba nie za bardzo mi to wyszło.

Jak zrobić aby wyglądało to bardziej realistycznie?

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Metoda "suchego pędzla". Pędzel zanurzony w metalicznego koloru farbie, wycierasz niemal do sucha w chusteczkę, ręcznik papierowy i "topujesz" - uderzasz z góry. Masz stopniowy wcierać pigment. Granice przetarć będę płynne, łatwo stopniować efekt.

Opublikowano

Tak czy inaczej, samoloty bazujące na lotniskowcach w końcówce wojny, czy potem jak już pokój zapanował, nie były tak intensywnie eksploatowane i siłą rzeczy nie były już tak porysowane i poobijane jak Wildcaty czy Corsairy stacjonujące na lotniskach polowych na Guadalcanal. 

 

(no chyba, że mówimy o tych, które latały we francuskiej marynarce... http://www.warbirdregistry.org/f8fregistry/images/f8f-122095-WRG-0015904.jpg :) )

 

Póki co ten Bearcat wygląda, jakby się przeturlał parę razy po pokładzie lotniskowca. Za dużo tych obdrapań i na zbyt dużej powierzchni. 

 

Wojenny:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/17/F8F-2P_VC-62_CVB-41.jpg

 

i powojenne:

http://www.almansur.com/jollyrogers/f8f2mar1949.jpg

 

Zadbane, bezwypadkowe, igła, Niemiec płakał jak sprzedawał :)

Opublikowano

Koledzy, bardzo dziękuję za rady, rzeczywiście trochę za dużo tych obtarć, ale miałem do dyspozycji fotki właśnie takiego francuskiego, odrapanego Bearcata. Samoloty z fotki na lotniskowcu faktycznie wyglądają jak nówki. Dziękuję za naprowadzenie mnie na właściwe tory i biorę się za poprawki.

Opublikowano

Witam.

Dokonałem poprawek śladów eksploatacji na kadłubie i zanim zacznę prace przy reszcie modelu, oceńcie koledzy fachowym okiem, czy tak ma to mniej więcej wyglądać. Wszelkie podpowiedzi i krytyka mile widziane :) .

 

post-1599-0-38144000-1430256591_thumb.jpg

post-1599-0-57142300-1430256609_thumb.jpg

post-1599-0-38763600-1430256630_thumb.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek.

Opublikowano

Przemyśl, skąd w takim a takim miejscu ma być zdarta do gołej blachy farba. Rozmyj krawędzie (albo płynne, łagodne od przetarć, albo zwykła odpryski ale o krawędziach bardziej postrzępionych, nieregularnych).

Tak bym widział same przetarcia i odpryski:

post-11729-0-75315100-1430261053_thumb.jpg

Jednak to i tak przerost formy, bo błyszczące lakiery NAVY niszczyły się znacznie wolniej niż matowe.

Największą dewastację powodowała sól morska, doprowadzając do zmatowienia powłoki.

Goła blacha spod farby "wyglądała" w nielicznych egzemplarzach, zazwyczaj na skrzydłach,

wokół luków inspekcyjnych, gdzie buciorami stawała obsługa.

Opublikowano

Witam.

Budowa Bearcata wreszcie zakończona  :)  . Stwierdziłem, że nie będę jednak bawił w nanoszenie śladów eksploatacji, bo coś nie za bardzo mi to wychodzi i tylko ciągle coś poprawiam, a tu chciało by się polatać.

Tak więc dokończyłem rysowanie linii podziału blach i w paru miejscach przybrudziłem model aerografem. Mam nadzieję, że w miarę dobrze to wyszło, a tak prezentuje się Bearcat gotowy do lotu. 

 

post-1599-0-28724600-1430681306_thumb.jpg

post-1599-0-13729700-1430681364_thumb.jpg

post-1599-0-13097100-1430681413_thumb.jpg

post-1599-0-80356300-1430681507_thumb.jpg

post-1599-0-79309100-1430681607_thumb.jpg

post-1599-0-78439300-1430681635_thumb.jpg

post-1599-0-02073000-1430681729_thumb.jpg

post-1599-0-13393800-1430681819_thumb.jpg

 

Gotowy do lotu model waży 416g, zamontowałem następujące wyposażenie:

 

Silnik Turnigy 2830 1000kV

Regulator 30A

Serwa 3 x HXT 900

Odbiornik FrSky 4-ro kanałowy 

Śmigło GWS 9x5 lub 10x6, zobaczę które będzie lepsze

Pakiet Zippy Compact 1300mAh

 

Teraz czekam na wolny dzień i pogodę aby dokonać oblotu, jakiś film z tego wydarzenia również jest w planach.

Opublikowano

Witam.

Mi też się naprawdę spodobał Bearcat. Myślicie, że byłby dobrym wyborem na pierwszego ESA? (Oczywiście jeżeli trafi do oferty :P )

Opublikowano

Jezeli o budowe modeli to tylko klejenie zestawow plastikowych :/ ale z lataniem mam juz troche doswiadczenia (glownie pioneer 1400)

Opublikowano

Jak dajesz sobie radę z Pionierkiem, to myślę, że mógłbyś spróbować ESA. W końcu to też pianka i w razie czego łatwa do naprawy. Jeżeli zaś chodzi o budowę, nie ma w tym jakiejś wielkiej filozofii. Jak piszesz budowałeś dotychczas tylko plastiki, ale jak jesteś cierpliwy, dokładny nie będziesz się spieszył i podejrzysz relacje z budowy innych ESIAKÓW, których jest masa na Forum, to powinieneś sobie poradzić. Może tylko zastanów się nad trochę prostszym modelem z bardziej płaskim kadłubem, tym bardziej, że Bearcat to prototyp, jeszcze nie oblatany.

Może też inni koledzy coś Ci doradzą, nie spiesz się, bo pośpiech to zły doradca.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.