olo Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Szukam informacji w czym ten silnik mógł wcześniej pracować. Chcę go odpowiednio przerobić a potem jak odpali sprawdzę co jest wart. Może jak będzie OK to dorobię mu odpowiednie skrzydełka?
olo Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 Tak się mi wydaje że od kompresora To silnik,żadna sprężarka
Ciachoband Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Nie widziałem nigdy czegoś podobnego... Sprawdź sprężanie, strzelam, że to nikasil (jeden czy 2 pierścienie?). Oceniając po stanie zewnętrznym silnik wyeksploatowany (naprawa polegałaby na wymianie cylindra i tłoka). Dochodzą jeszcze łożyska. Dziś bawiłem się jednocylindrowym no name'em i chyba się to nie uda - jeden pierścień plus nikasil i małe sprężanie. - https://qubaengines.wordpress.com/
olo Opublikowano 7 Lutego 2015 Autor Opublikowano 7 Lutego 2015 Ma po dwa pierścienie i sprężanie na oko dobre Wewnątrz wygląda lepiej. Myślę też jak rozwiązać zapłon w takim modelu sinika.
elmichal Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Jeżeli układ zapłonowy będzie na tyle wydajny (głównie chodzi o szybkość ładowania cewki, ale nie tylko), to można pomyśleć o układzie "wasted spark". Stosowany jest dość często, także w samochodach i daje radę. Tłoki jak rozumiem poruszają się przeciwbieżnie?
olo Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 Zapłon będzie z 2 zapłonów chińskich były sprawdzone w poprzednich moich przeróbkach silników,na wale 1 magnes i czujniki zapłonów przesunięte o 180 stopni.Szukam w necie jak to może wyglądać i wtedy szybciej to wymyślę . Cewka,akumulator to można użyć do prób na ziemi ale dalej z tym nie poleci.
kkdarch Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Co to za silnik i z czego go wyciągnołeś?
modelarz115 Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 Może z jakiejś pilarki? obiło mi się kiedyś o uszy że były dwucylindrowe http://www.drwal.net.pl/Zabytkowe_pilarki_w_rogowie,strona-2315.html https://www.facebook.com/FirmaAgart/posts/147527518756964
elmichal Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 .... Cewka,akumulator to można użyć do prób na ziemi ale dalej z tym nie poleci. Oczywiście chodziło mi tylko o sposób podpięcia dwóch świec do jednej cewki. Akumulator i ECU, znajdują się tam tylko ze względu, że taki schemat miałem pod ręką i nie chciało mi się go przerabiać Zastosowanie takiego układu pozwala zaoszczędzić na wadze na jednym module zapłonowym. Dodatkowo likwidujemy jeden aparat zapłonowy, który może zawieść, a prawdopodobnie brak iskry,na jednym cylindrze zakończy się tym samym co brak na dwóch w takim silniczku. Oczywiście pod warunkiem, odpowiedniej "wydajności" aparatu zapłonowego. btw. W chińskim zapłonie wewnątrz zapewne pracuje podobny układ jak przedstawiony na moim schemacie, bo przecież czerpie prąd z akumulatora i z czujnika czerpie tylko sygnał dla układu elektronicznego sterującego jakąś cewką
TeBe Opublikowano 8 Lutego 2015 Opublikowano 8 Lutego 2015 To jest silnik od niemieckiej pilarki SOLO TWIN 610 SoloTwinTop1 by TeBeWAW, on Flickr 1
olo Opublikowano 8 Lutego 2015 Autor Opublikowano 8 Lutego 2015 TOMEK i JACEK wielkie dzięki za identyfikację teraz jak odpali to będę ciął powietrze śmigłem zamiast łańcuchem W piłach siedzą mocniejsze silniki w porównaniu z podkaszarkami i itp.silnikami.
olo Opublikowano 10 Lutego 2015 Autor Opublikowano 10 Lutego 2015 Ten silnik to rocznik 65 dziadek Teraz znalazłem jego przeróbkę I maszynę którą napędzał W silniku są tylko łożyska igiełkowe jest coś na środku ale to chyba nie jest typ łożyska wzdłużnego tylko rodzaj uszczelnienia między karterami. Chociaż wygląd i materiał sugerują mi że może to jednak jest łożysko oporowe i dlatego w tej przeróbce piasta śmigła jest na cieńszym i krótszym wale żeby to pracowało w odpowiednim kierunku. Sprawdzić to nie sprawdzę bo wału nie rozbiorę. Znalazłem inne strony z tym silnikiem na których pojemność wynosi 110 ccm. Te 10 ccm różnicy wynika chyba z dodania jeszcze pojemności samej głowicy.
Shock Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 W Mustangu robi wrażenie .Reanimuj,reanimuj chyba warto.
krzysiek.riese Opublikowano 11 Lutego 2015 Opublikowano 11 Lutego 2015 Dźwięk szczególnie na niskich obrotach genialny. Sam bym się pokusił o taką reanimację.
motofan11 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Ale rarytasa znalazłeś Olo:) jeśli go odpalisz i pozwolisz zobaczyć to na żywo to chętnie przyjadę do Ciebie.
przytek Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Fajny i super dzwiek tego silnika Znalazłem inne strony z tym silnikiem na których pojemność wynosi 110 ccm. Te 10 ccm różnicy wynika chyba z dodania jeszcze pojemności samej głowicy. Moglbys to rozwinac bo czegos tu nie rozumie tzn nie rozumie tego co napisales ze jak???? z dodania pojemnosci glowicy??????.... Pojemnosc to skok tloka razy jego powierzchnia No w moich szkolach tak uczono 1
olo Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Opublikowano 14 Lutego 2015 Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz. Takie są moje pomysły i domysły bo jak zobaczyłem w tytułach i opisach filmu 100 ccm albo 110 ccm zmierzyłem jeszcze raz skok i średnicę i wyszło mi dalej 100 ccm.
Rekomendowane odpowiedzi