Skocz do zawartości

Silnik z ............?(2-cylindry,rzędowy,100 ccm poj.)


olo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widziałem nigdy czegoś podobnego...  Sprawdź sprężanie, strzelam, że to nikasil (jeden czy 2 pierścienie?). Oceniając po stanie zewnętrznym silnik wyeksploatowany (naprawa polegałaby na wymianie cylindra i tłoka). Dochodzą jeszcze łożyska.

 

Dziś bawiłem się jednocylindrowym no name'em i chyba się to nie uda - jeden pierścień plus nikasil i małe sprężanie. - https://qubaengines.wordpress.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli układ zapłonowy będzie na tyle wydajny (głównie chodzi o szybkość ładowania cewki, ale nie tylko), to można pomyśleć o układzie "wasted spark". Stosowany jest dość często, także w samochodach i daje radę. Tłoki jak rozumiem poruszają się przeciwbieżnie? 

 

wasted%20sp.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon będzie z 2 zapłonów chińskich były sprawdzone w poprzednich moich przeróbkach silników,na wale 1 magnes i czujniki zapłonów przesunięte o 180 stopni.Szukam w necie jak to może wyglądać i wtedy szybciej to wymyślę :D .

Cewka,akumulator to można użyć do prób na ziemi ale dalej z tym nie poleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Cewka,akumulator to można użyć do prób na ziemi ale dalej z tym nie poleci.

 

Oczywiście chodziło mi tylko o sposób podpięcia dwóch świec do jednej cewki. Akumulator i ECU, znajdują się tam tylko ze względu, że taki schemat miałem pod ręką i nie chciało mi się go przerabiać ;)

 

Zastosowanie takiego układu pozwala zaoszczędzić na wadze na jednym module zapłonowym. Dodatkowo likwidujemy jeden aparat zapłonowy, który może zawieść, a prawdopodobnie brak iskry,na jednym cylindrze zakończy się tym samym co brak na dwóch w takim silniczku. Oczywiście pod warunkiem, odpowiedniej "wydajności" aparatu zapłonowego.

 

btw. W chińskim zapłonie wewnątrz zapewne pracuje podobny układ jak przedstawiony na moim schemacie, bo przecież czerpie prąd z akumulatora i z czujnika czerpie tylko sygnał dla układu elektronicznego sterującego jakąś cewką  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOMEK i JACEK wielkie dzięki za identyfikację :)  teraz jak odpali to będę ciął powietrze śmigłem zamiast łańcuchem :D

W piłach siedzą mocniejsze silniki w porównaniu z podkaszarkami i itp.silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik to rocznik 65 dziadek :D

Teraz znalazłem jego przeróbkę

I maszynę którą napędzał

 

W silniku są tylko łożyska igiełkowe jest coś na środku ale to chyba nie jest typ łożyska wzdłużnego tylko rodzaj uszczelnienia między karterami.

post-56-0-24430600-1423600323_thumb.jpg

 

Chociaż wygląd i materiał sugerują mi że może to jednak jest łożysko oporowe i dlatego w tej przeróbce piasta śmigła jest na cieńszym i krótszym wale żeby to pracowało w odpowiednim kierunku.

Sprawdzić to nie sprawdzę bo wału nie rozbiorę.

Znalazłem inne strony z tym silnikiem na których pojemność wynosi 110 ccm.

Te 10 ccm różnicy wynika chyba z dodania jeszcze pojemności samej głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny i super dzwiek tego silnika

Znalazłem inne strony z tym silnikiem na których pojemność wynosi 110 ccm.

Te 10 ccm różnicy wynika chyba z dodania jeszcze pojemności samej głowicy.

 

Moglbys to rozwinac bo czegos tu nie rozumie tzn nie rozumie tego co napisales ze jak???? z dodania pojemnosci glowicy??????.... :blink:

Pojemnosc to skok tloka razy jego powierzchnia :) No w moich szkolach tak uczono :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz.

Takie są moje pomysły i domysły bo  jak zobaczyłem w tytułach i opisach filmu 100 ccm albo 110 ccm  zmierzyłem jeszcze raz skok i średnicę i wyszło mi dalej 100 ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.