wicherek62 Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Witam bardzo serdecznie wsystkich zapalonych modelarzy! Piszę do Was z kilkoma pytaniami odnosnie modelarstwa Otóż : jestem w trakcie budowy wicherka 25 i jestem juz na etapie konczenia, jest caly skzielet wystarczy pokryc i latac. Mam do niego duzy sentyment wiec chcialbym skonczyc budowe, ktora zaczalem jakis czas temu. Model ma 1760 mm rozpietosci, dlugosc 1150. Nie wiem jaki silnik wybrac. waham sie miedzy os maxem, mdsami, mvvs albo innymi dobrymi Pytanie 1 Jaki silnik do tego wicherka kupic? myslalem nad takim : http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath=24_45&products_id=315 . Stosunkowo nie drogi i ponoc dosc dobry tylko nie wiem czy nie za duza pojemnosc? Wicherek bedzie na poczatku modelem swobodnie latajacym, pozniej z czasem zostanie zamontowana aparatura. Pytanie 2 jakiego paliwa uzywac? Niebawem zrobie zdjecia modelu i pochwale sie co zmodzilem Pozdrawiam wszsytkich serdecznie!
Jano Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Moim skromnym zdaniem ten silnik jest za duży do swobodnego latania tym bardziej do Wicherka.
instruktor Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 "Wicherek bedzie na poczatku modelem swobodnie latajacym" O tym lepiej zapomnij ,a ST to dobre silniki.
Slawek_9000 Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 supertigre całkiem porzadne motorki, chociaż długo się docierają, ale ponoć OS jest bezobsługowy, a ST wymaga jednak trochę poczytania instrukcji zanim się go pozna i wyreguluje tak, by chodził. Ale co innego- wolnolatającego nie rób, bo szkoda modelu, zwłaszcza na ten silnik. Wolnolatka musiałaby mieć max 2,5ccm, a na 1,5 nowoczesnej też by jakoś tam chodziła. Dorób normalne sterowanie, serwa e-sky kupisz po 20 czy 30zł, a nad radyjkiem pomyślisz , ale myślę że za 200 kupisz już jakieś sensowne. pzdr
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Dlaczego szkoda modelu na wolnolatajacy? Zawsze myslalem ze to dobry pomysl
instruktor Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 ja do swojego .51 używam tego paliwa http://www.modelarski.com/index.php?page=product&id=709 .Naprawdę szokda modelu na wolnolotkę po wypuszczeniu modelu juz nie masz ŻADNEJ kontroli nad nim . Sławek dobrze Ci radzi ,choć ja użyłbym lepszych serw i nie tylko.
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 a jakiej aparatury najlepiej uzyc? 2, 3, 4 kanalowa? co powiecie o takiej aparaturze na poczatek? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5166 albo o takiej - nawet 3 serwa w komplecie http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4587 rozumiem ze jak mamy 1 kanalowa aparature to mozna kontrolowac na przyklad lewo<->prawo a w przypadku 2 kanalow lewo<->prawo, gora<->dol... czy tak?
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 w takim razie spokojnie 3 kanaly wystarcza do wicherka, 4 to juz rarytas
instruktor Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 "4 to juz rarytas" Tu nie masz racji, ja mam 9 i 6 wykorzystuję Pomyśl raczej o 35 mHz a nie 40
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 czyli mniej wiecej taka aparaturka powinna byc ok - chyba http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=206 jaka jest roznica w czestotliwosicach? dlaczego lepszym wyborem moze okazac sie 35? czy chodzi o to ? 'do sterowania modeli latających zakres 35MHz'
Adam P. Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 w takim razie spokojnie 3 kanaly wystarcza do wicherka, 4 to juz rarytas Nie do końca... Jeśli planujesz kiedyś bardziej skomplikowany model(klapy, klapolotki, a w to wyposażyłbym W25), to zabraknie kanałów. Można latać(lotki na jednym kanale, brak klap), ale to niewygodne-brak klapolotek, trudność regulacji, większa szybkość lądowania. Optic to dobry wybór, ale lepiej byłoby dozbierać lub kupić używanego graupnera mx-12 lub mx-16 Z pasma 40MHz masz do wyboru chyba 5 kanałów, reszta jest zarezerwowana dla modeli naziemnych lub nawodnych. PS. Dodaj parę fotek wichra
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 jejku ale ja nie potrzebuje kto wie jakiego sprzetu to taki na poczatek, mysle ze wezme ktoras z tych powyzszych dwóch. Zdjecia załącze w najblizszym czasie )
kirow Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Miałem Wicherka 25 z silnikiem OS 25 FX,(4cm) według mnie był akurat. Sterowany musi być koniecznie. Aparaturę należy kupić najlepszą na jaką nas stać. Przed lotami doradzam trening na symulatorze, FMS- darmowy można ściągnąć z netu i dokupić kabel na allegro lub w jakimś sklepie modelarskim. Pozdrawiam
kirow Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Myślę, że będzie dobrze, na czterocentymetrowym silniku latałem na pół gazu to ty Przesuniesz drążek na troszkę mniej i na pewno będzie dobrze. Bardzo lubię wicherki i darze je dużym sentymentem. Książką Pana Schiera była kiedyś moja ulubioną ( ta o wicherkach), ale wicherek to model do nauki latania i do stawiania pierwszych kroków. A silnik dobrze kupić na wyrost, tak, aby, przydał się w jeszcze innym nowym modelu.
wicherek62 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Myślę, że będzie dobrze, na czterocentymetrowym silniku latałem na pół gazu to ty Przesuniesz drążek na troszkę mniej i na pewno będzie dobrze. Bardzo lubię wicherki i darze je dużym sentymentem. Książką Pana Schiera była kiedyś moja ulubioną ( ta o wicherkach), ale wicherek to model do nauki latania i do stawiania pierwszych kroków. A silnik dobrze kupić na wyrost, tak, aby, przydał się w jeszcze innym nowym modelu. mysle dokladnie tak samo ufff cyzli nie jest ze mna az tak zle :D:D Dzieki wszystkim za pomocne opinie, niebawem dorzuce fotki
Slawek_9000 Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 z tym radyjkiem to sie tak nie spiesz, ostatnio widziałem na jakims forum czy innym ebayu ktoś się pozbywał Futaba T6 za 75 usd, a to bardzo porządne radyjko i na wiele modeli wystarczy. poszperaj trochę, poszukaj, spokojnie coś tanio wyczaisz, zwłaszcza że sporo ludzi teraz przechodzi na 2,4 GHz i radia na 35MHz kupi się tanio. Silnik 5,5 mysle że będzie ok, ale z supertigrami uważaj bo już np. 6,5 (czyli 0.40) jest bardzo ciężkim silnikiem, ST mają wielkie tłumiki i i spore użebrowanie, a to wiadomo waży. Celuj raczej w pierscieniowe (ring) niż ABC, imho są dużo bardziej odporne na zanieczyszczenia piachem (krety), a tego nie uniknie się, nawet niekoniecznie z winy pilota. pzdr
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.