Skocz do zawartości

ToTo-9


Motylasty

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wysechł :)

 

Parę fotek, ale widzę że muszę je zrobic raz jeszcze na innym tle.

Kompresja niestety 'zniszczyła" jakość.

 

Kadłub wyglada "jak lustro", zastrosowałem technikę następującą:

- malowanie kaponem, szlifowanie na mokro papierem 600 - 4 razy

- malowanie kaponem z domieszką talku ( konsystencja smietany ) i szlifowanie na suchu - 2 razy

- podkład szary MOTIP SPRAY - szlifowanie na mokro papier 600

- nalożenie koloru właściwego - MOTIP SPRAY

- nałożenie lakieru bezbarwnego dwuskładnikowego - pistolet.

 

toto9025.jpg

 

toto9026.jpg

 

toto9027.jpg

 

toto9028.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem Tomek

To srebrne z przodu powinno być chyba żółte i jakiś rozbrykany konik na tym. Myślę, że stajnia Ferrari nie miała by nic przeciw temu.

Objaśnij mi proszę czy szlifowanie na mokro to szlifowanie miękkiego lakieru :shock: ? czy spłukiwanie szlifowanych powierzchni wodą, przecież kadłub jest balsowy- nie przeszkadza mu to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlifowanie na mokro balsy to bardzo stara metoda.

Co to daje ?

Owoż po pomalowaniu kaponem z dodatkiem rozpuszczalnika lakier wnika w drewno wzmacniając je niejako. Szlif na mokro takiego pokrycia powoduje jego wygładzenie, a jako, że całośc jest wilgotna powoduje to "wyjscie" włókien na wierzch. Po takim szlifie i wyschnięciu znów malujemy kaponem i czynność szlifowania powtarzamy. Po czwartym malowaniu i szlifowaniu praktycznie uzyskujemy dość twardą i sztywną powierzchnię. Wszystkie szlify robię papierem o gradacji minimum 500. Oczywiście po ostatnim szlifie znów pojawią się wystające mikro włókna balsy. Czynność malowania i szlifowania moglibyśmy jeszcze parę razy powtórzyć, aż do momentu gdy już przestaną nam się pojawiać włókienka balsy.

Aby proces uprościć ostatnie dwa malowania i szlify robię już na sucho. Mieszam kapon z rozpuszczalnikiem i talkiem ( konsystencja śmietany ) i maluję dość grubo. Szlifuję na sucho papierami od 240 do 600. Maluję raz jeszcze, raz jeszcze szlifuję i na samym końcu całość poleruję najlepiej kawałkiem filcu. Ostatecznie dostaję idealnie gładką twardą powierzchnię. Na sam koniec kładę podkład w spraju i szlifuję go powyschnięciu znów na mokro papierem 600-800. Na to ostateczny kolor i lakier bezbarwny. Całość przypomina po wyschnięciu laminat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No, no Tomku - ToTo powala. Gratulacje. Najgorsze jest to, że Twój perfekcjonizm wpędzić człeka w kompleksy potrafi :wink:

 

A tak na marginesie, a propo sterowania wysokością - niedawno nabyłem w Castoramie linkę stalową 0,5mm. Podobną stosuje się w wyłacznikach pływakowych. Przejdź się po zakamarkach swojej firmy to zapewne znajdziesz takową :lol: A, i niektóre systemy lamp biurowych wieszane są na takich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Jarku że Ci się się podoba, a co do kompleksów - przesadzasz Wać Pan,

sam strugasz nie tęgie modele i takie wypieszczone.

Co do ToTa, powoli się skrzydełko składa, za parę dni pewnie fotki wstawię, żeby było widać postępy w pracy. Kadłub już w pełni uzbrojony, serwo zamontowane, silnik osadzony, mechanizm wychyłu sprawdziłem na testerze serw, powiem że bardzo ładnie to śmiga, lekko i bez zacięć jakichkolwiek. Kadłub w tej postaci z usterzeniem ( bez odbiornika, reglera i pakietu ) waży 220 g. Takie lakierowane wykończenie jednak swoje waży. Całośc mam nadzieję zamknie się w 550-600 gramach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.