Skocz do zawartości

Budowa funflay - pierwsze podejscie (zdjecia i film).


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zreszta wkoncu wylecialem poza zakres aparatury ( a aku w aparaturze byl juz na wykonczeniu ) i musialem kilnac model.

Poszedl kadlub w miazge. skrzydlo w 3 kawalk kolka wyrwalo z goleni.

Skoro Tomek coś wspomniał, to dam fotkę zrobioną po odnalezieniu Madmana i przyniesieniu jego zwłok na miejsce startu.

purchawka1.JPG

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Cala tajemnica polega na tym ze zrobilem za ciezki ogon wiec przy byle kraksie cos tam peka i cos odpada a cos trzeba dokleic i bilans jest na zero.

Na zdjeciu zrobionym przez Huberta widac ze model troche dostal ,ale prawda jest tak ze bylo jeszcze gorzej.

 

Najfajniejsze ylo podejszie Bartka .

Ja zalamany rano zwloklem sie do niego do modelarni ,a Bartek to

"To co dzis latamy?"

Patrzylem na niego jak na wariata.

Ale fakt ,ze tego samego dnia Madman latal :D

Szkoda tylko ze nie udalo sie zaczac budowac kolejnego madmana.

Opublikowano

Jednak model własnej konstrukcji to dobra sprawa :)

 

wiesz co i jak zrobione i wiesz jak podejść do naprawy.

 

Mój CAP glebiony 2 razy. Przy pierwszej (nie mojej kraksie) pękł kadłub, posklejałem wzmocniłem i co ?? w drugiej kraksie kadłub cały w okolicy kabinki mówi ewzmocnienie pomogło, ale wpadła wrtęga z silnikiem do środka. Naprawiłem wzmocniłem i latam aż do momentu. Na celulozy normalne podejście do lądowania i 0,5m nad ziemią podmuch pod skrzydło, model prawie na żyletke ale opanowałem sprostowałem ale model stracił prędkość i przepadł z 0,5m wysokości z 10m obserwując nic groźnego podchodze po model i co widze >> kadłub trzyma się tylko na popychaczach od SW i SK.

Dogłębe ogledziny ze ZBIGiem wykazały że chińczyki tak skonstruowali model że pierwsza cześć kadłuba ( przód z kabinką ) i druga ( ogon od kabinki) trzsyma się tylko na skośnej wrędze ze skelji 1mm. i teraz chyba a skutek zmęczenia materiału sklejka się rozwarstwiła i mam model w 3 częściach ( 2 szt kadłuba i skrzydło )

 

 

PS. jak skóńcze Extre to robie madmana bo mi termity balse zjedzą :P

Opublikowano

To odrazu podpowiem ze w madmanie (w vampirze tez ) w konstrukcji jest slaby punkt .

Na tyle mocny ze w locie jest ok.

I na tyle slaby ze zamiast rozwalac kadlub w drzazgi to peka w tym miejscu uwalniajac nadmiar energi.

Taki zawor bezpieczenstwa przy kraksie .

Opublikowano

Zaraz za skrzydlami jest kranik ,a ponizej zawor :D

Rzartowalem

 

 

Zaraz za skrzydlami kadlub zamienia sie z calo balsowego (=2 x listwa sosna ) w wyazorowany balsowy i to na ostrych krawedziach.

Wiadomo ze sily lubia sie kumulowac na ostrych krawedziach wiec peka zawsze w tym samym miejscu.

Opublikowano

Niestety Madman uziemiony.

1 pekniete mocowanie tlumnika.

2 Nie ma mjeszcze 4takta .

Niw du... nie w morde.

Jestem wkurzony.

 

Za to wkoncu bede mial czs speeda dokonczyc.

Tyle ze bedzie speed 2 bo bedzie mial kilka modyfikacji .

 

Jezjci ja chciec 4 takta !!!!

Opublikowano

No i wlasnie dowiedzialem sie ze silniczek juz w Polsce .

Czeka na oclenie i moze w przyszlym tygodniu juz bedzie wyslany.

Optymista :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dawno sie tu nic nie dzialo.

Az do dzis -wlasnie odebralem silnik 4 tak Magnum 91 ze sklepu Nastik o Stoska.

Silnik solidnie zapakowany,takze swieca osa do kompletu.

Wszystko wyglada superi juz nie mogfe sie doczekac na zamontowanie silnika w modelu. Myslalem ze zwale to na Huberta ,ale tym razem sie nie udalo :)

 

Jesli wszysko dobrze pojdze to w niedziele docieranie i pierwsze obloty.

Juz mi slinka kapie.

Przy tej cenie silnik wydaje sie nieocenionym nabytkiem.

Ach kiedy ta niedziela.....

 

1.JPG

Opublikowano

Ile Cie kosztował ten "chiński OS MAX"?

 

Mam bardzo złe doświadczenia z "chinolami" chyba nie zryzykowałbym

4-suwa.... spod żółtej bandery...

Chyba że byłby naprawdę dużo tańszy od OS'a.

Opublikowano

Wiele osób w polsce na nich lata i są bardzo zadowoleni

 

Bristol Marka "MRQS" latał na Magnumie

 

Różnica cen jak na moje dosyć spora bo dobre kilka L paliwa

 

MAgnum 61 okolo 610

YS 63 troche ponad 1000

OS max 70 FL/Suprass 700/900

 

OS FL to prawie to samo co magnum

Opublikowano

to jest Magnum XL-91RFS za 699zl w Nastiku.

Taki sam silnik uzywa Hubert juz jakis czas i nie widzialem zadnych problemow w uzytkowaniu.Zreszta tez od Stoska.

Docieranie jest dokladnie opisane w instrukcji -PO POLSKU!!!!

Wiec nie widze wikszych problemow zdotarciem tymbardziej ze bedzie to paliwo rycynowe(zolte)

Opublikowano

Ertman - jednak to "prawie" robi wielką różnicę :lol: . Ja swego OS 91 FS jeszcze nie odpalałem - nie mam platformy by to zrobić bez modelu.

Opublikowano

Ertman - pytanie o cenę OS to było do mnie? Jeśli tak to kupiłem go za ...940zł z dwoma śmigłami 14x coś tam + łoże. Kupiłem jako wstepnie dotarty. Teraz wylicytowałem na Allegro benzynę 22cm i nie wiem czy dobrze zrobiłem.

Opublikowano

No cóż - za komfort trzeba zapłacić :lol: Ale rekompensuje to gwarancja bezawaryjnej pracy. Inne firmy nie gwarantują tego o czym można się przekonać na różnych forach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.