szirokez Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Pewnie przy montażu zrobię jakieś korekty, dzięki za wskazówkę Sławku, rzeczywiście w Wildze jest lekki kąt miedzy wahaczem a amorem i taki podobny dałem. Niemniej w tej chwili działa to wystarczająco dobrze ale poprawie aby działało jeszcze lepiej .
sławek Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Opublikowano 16 Kwietnia 2015 I w tym momeńcie działa -nie jest idealnie równolegle więc jakieś ściskanie sprężyny występuje , niewiem jak mocną masz spręzynkę ale w tej postaci ten układ pod wagą modelu do lotu może okazać się za miękki .(takie odnoszę wrażenie ze zdjęcia)
szirokez Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 No tą miękkość trzeba bedzie sprawdzić, ale to jak cały model będzie na ukończeniu. Lepiej za miękko niż za twardo. Mój depronowy Jak 12 1,3m i 1kg wagi ma podwozie z drutu 3mm, wydawało mi sie za miękkie ale sprawdza sie znakomicie, nawet przy mocniejszym przyziemieniu podwozie przykleja model do ziemi bez kangurowania.
szirokez Opublikowano 2 Maja 2015 Autor Opublikowano 2 Maja 2015 Budowa Wilgi nieco stanęła bo ostatnio moje drugie hobby jakim jest paralotniarstwo wzięło górę bo warunki były super do latania, tak dla ciekawych filmik (ja na niebieskim glajcie) A ponizej to co udało sie zrobić w ostatnim wolnym czasie czyli usterzenie pionowe i poziome.
karol p Opublikowano 2 Maja 2015 Opublikowano 2 Maja 2015 Była też relacja o dużym An-2- też z pianki- i co? - - to się sprawdza! Miło mi słyszeć,że mój 1,85m antek jest wspominany, ale faktem jest ,że wszystkie balsowe antki latają stanowczo za szybko. Konstrukcjom tym nie zaszkodzi ani papier na wikol, ani zaduży pakiet. Już teraz na naszym lotnisku modele balsowe są mniejszością. Pozdrawiam karol p
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Maja 2015 Opublikowano 12 Maja 2015 Ładnie zrobiłeś statecznik poziomy i SK.
szirokez Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Opublikowano 16 Maja 2015 A dzięki dzięki, coś mi nie idzie ostatnio, troche innych spraw na głowie i wilga w odstawce jak narazie.
Pit Opublikowano 17 Maja 2015 Opublikowano 17 Maja 2015 Budowa Wilgi nieco stanęła bo ostatnio moje drugie hobby jakim jest paralotniarstwo wzięło górę bo warunki były super do latania, tak dla ciekawych filmik (ja na niebieskim glajcie) Jak miło popatrzeć na latanie na glajcie Też kiedyś latałem (lata 90-te) ale z racji nizin głownie na holu. Królowała wtedy paralotnia VIP . A ta twoje to chyba coś podobnego...? A co do Wilgi to z nicierpliwością czekam na ciąg dalszy. 1
szirokez Opublikowano 19 Maja 2015 Autor Opublikowano 19 Maja 2015 Tak mój glajt to następca VIPA poczciwy dudkowy VOX juz przestarzały ale jak widac daje jeszcze radę Ruszam dalej, powoli a do przodu, wręga podwozia wycięta, do niej przykręciłem golenie podwozia i wkleiłem do kadłuba. Następny krok to usztywnić całość aby nie wyrwało wszystkiego przy pierwszym lądowaniu :-P Chće też coś powiedziec na temat tego niebieskiego depronu 6mm, zaskoczony jestem jego sztywnością , różne deprony już miałem ale ten jest mega sztywny, doskonale nadaje sie na wręgi. Nabyłem go w Castoramie chyba firmy Cezar. Natomiast 3mm z tej firmy jest mega elastyczny nie ma tendencji do łamania przy zaginaniu, odwrotnie niz 6mm , z niego wykonałem tył kadłuba. Ale jak widać Wilga bedzie mixem różnych depronów
robertus Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Faktycznie ten niebieski podkład cezara jest najbardziej sztywny z podkładów, które porównywałem, prawie tak jak prawdziwy depron. Mam nadzieję, że szlifowałeś tą błyszczącą stronę w miejscu klejenie. Tak na gładko lubi się odklejać. Trudno go tez zwijać bo lubi pękać, łatwiej się zwija żeby błyszczące było do środka, tak jakby warstwa błyszcząca była twardsza od tego pod spodem. Co do podwozia to wygląda słabo, mogłeś to jakoś połączyć z listewkami. Zrób jakaś skrzyneczkę czy coś aby rozprowadzić naprężenie na większą powierzchnię a nie tylko na tą wręgę do której przyklejona jest sklejka,
szirokez Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Oczywiście tak jak wyżej napisalm będzie wzmocnione jak trzeba, tyle zdażylem zrobić i zrobiło się późno.
Bartek Piękoś Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 Te golenie podwozia zostaną pod tym kątem (patrząc od przodu)?
szirokez Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Opublikowano 20 Maja 2015 Tak, kąt jest przeniesiony z rzutu na rysunku.
szirokez Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2016 Sprawy prywatne niestety zatrzymały postępy w budowie. Niestety czasu ciągle za wiele nie mam ale projekt nie upadł i będę powoli kontynuował. Nie będę natomiast skupiał uwagi na dokładnym odwzorowaniu a jedynie na uzyskaniu ogólnej bryły Wilgi i korzystaniu z prostych, nieskomplikowanych rozwiązań konstrukcyjnych. Ostatnio zrezygnowałem na przykład z wahacza podwozia opisywanego wyżej i wykorzystałem drut od starych słoików na ogórki . 1
szirokez Opublikowano 12 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2016 Znalazłem chwilkę dla Wilgi i przyklejony został statecznik pionowy, poziomy tylko przyłożony do zdjęcia. Rozplanowałem też miejsce na mocowanie skrzydeł według rysunku, jak na razie z depronu ale będzie to odpowiednio wzmocnione skrzynką wraz z kieszenią pod rurkę alu łączącą płaty. Waga tego co na zdjęciu to około 850-900 gram. 3
szirokez Opublikowano 18 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2016 Korzystając z chwili wolnego czasu wkleiłem rurkę-kieszeń pod łączenie płatów, wpuściłem listewki w kadłub, na których wykonam domek pod silnik. Doszły też wsporniki podwozia z cienkich rurek z anteny tv i ogólne wzmocnienia ze sztywnego styroduru tam gdzie uznałem to za potrzebne. 1
Wenar Opublikowano 18 Czerwca 2016 Opublikowano 18 Czerwca 2016 bardzo fajny projekt, mocno trzymam kciuki czy depron kleisz klejem na gorąco? nie zjada go?
szirokez Opublikowano 19 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2016 Tak głównie kleje klejem na gorąco tylko nie grzeje go na maxa, jak zaczyna być płynny wyjmuje wtyczkę jak za gęsty znowu grzeje pistolet. Uzywam ale w mniejszym stopniu inne kleje: UHU por, sodal 66, dragon do styro i gabki (podobny do UHU) i epoksydowe szybkowiążące.
Wenar Opublikowano 19 Czerwca 2016 Opublikowano 19 Czerwca 2016 jakiej wagi obecnie jest Wilga i jakiej przewidujesz aby była?
szirokez Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2016 Waga, jak już wyżej pisałem to około 900 gram stan obecny. Celuję w 2,5 kg może 3. Jak wyjdzie nie weiem staram się żeby się udało.
Rekomendowane odpowiedzi