Piotr21 Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Witam. Powoli rosną skrzydła. Niestety żywica w piwnicy długo żeluje , więc tempo prac marne. Pozdrawiam. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 11 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 Pierwsze żebro wkleiłeś pod kątem czy nie bo robisz lotki? A może lotki i mniejszy niż w planach wznios skrzydła? Zmień klej np.wikol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 11 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2015 .Pierwszego żebra na razie nie wklejałem.Nie pamiętam jaki kąt wzniosu dałem w moim Wicherku 25. Jak widać następny etap to wklejenie półżeber natarcia. Lotki będę odcinał z gotowego skrzydła. Lubię używać CA lub żywicę. żywicę. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mozart Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Przy użyciu jakiej żywicy powstaje Wicherek? Czym będzie oklejany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Witam Skrzydło przybrało ostateczny kształt. "Noski" wklejone. Czas na drugą połówkę (skrzydła oczywiście ). Moje rozmyślania o silniku trwają nadal. Chodzi mi po głowie ASP 61 4t. Ma moc 1,1 KM. Co sądzicie o tym pomyśle? Pozdrawiam. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Silnik może być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Dzięki za podpowiedź. Zastanawiam się tyko czy nie będzie za słaby.Czy nie lepszy byłby 4t ASP 70 ? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Zależy jaka wyjdzie Ci waga do lotu.Jeżeli loty miały by być z betonu to 61 wystarczy,jeżeli z trawy 70. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Dzięki za informację. Czekam na ogłoszenie.(dziękuję) Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Witam Dzisiaj zważyłem skrzydło (jeszcze nie ma lotek,serwa i pokrycia) .Wyszło 230 g Surowy kadłub bez statecznika pionowego , wzmocnień podwozia,łoża silnika to 410 g Ciekawe ile wyjdzie całość. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Dzięki za informację. Czekam na ogłoszenie.(dziękuję) Piotr Na jakie ogłoszenie i jeszcze dziękujesz? O co tu chodzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Sorry To było do pana Wojtka. Nieporozumienie. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Witam Drugie skrzydło powoli rośnie. Cały czas mam zagwozdkę co do napędu. W grę wchodzą 1. Zwykła żarówka (Super Tigre G 61 Ring) 2. Czterosuw ( ASP 61 lub 70) 3. Benzyna (Evolution 10 GX) Ja coraz bardziej skłania się do czterotaktu. A co wy myślicie ? Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2015 Witam Kadłub i skrzydła gotowe (prawie ). Pierwsza przymiarka. Naprawdę duży !!! Pozostał statecznik poziomy. Nadal nie wiem co z przodu ! Waga tego co widać to to 870 g. (przepraszam za brudną podłogę, ale to moje psy) Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Witam Dzisiaj zabrałem się za statecznik poziomy. Nabyłem ostatnie w sklepie 4 listewki 10 x 3 (u pana Wojtka w Marvio jak zwykle) i do roboty. Uszy statecznika dokleję później. Widoczna konstrukcja na zapewnić prawidłowe kąty (mam nadzieję ,że proste ! ). Obawiam się,że potrzebne będą jakieś usztywnienia. Stery będą napędzane popychaczami z rurki węglowe o średnicy 5 mm i długości ok 60 cm.Czy dawać podparcie w połowie , czy nie ? Nadal nie wiem co z silnikiem.(zachęcam do pomocy w wyborze !) Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Dolnopłat będzie? Idziesz jak burza, ładnie wychodzi, czekam na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 Nie,to będzie klasyczny Wicherek , ale nie miałem jak podczepić skrzydeł. Do oblotu jeszcze dłuuuga droga. Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr21 Opublikowano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Witam Z budową modelu jest jak z budową domu. Najszybciej idą ściany,dach,okna.Potem trwa wszystko dużo dłużej , a postępów tak nie widać. Mój Wicherek wkracza obecnie w takie stadium. Czekają go odcięcie lotek ,odcięcie steru wysokości.Wykonanie napędów sterów i tylnego kółka .Wykonanie napędu lotek. Wykonanie napędu przepustnicy ( a jeszcze nie wiem po której stronie). Opracowanie podwozia. Wklejenie łoza silnika. Pokrycie modelu. Może jak na razie wystarczy. Co do podwozia , to oryginalna koncepcja wicherka rys.1 wydaje mi się właściwa dla mniejszych wersji. Planuję w swoim zastosować solidną sklejkę 6 mm jako wzmocnienie pod podwozie i do niej przykręcić blachy. Przewiduję blachę duralową 3 mm. Co o tym myślicie ? Pozdrawiam serdecznie. Piotr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Silnik? Może tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/53780-silnik-asp-52a/ jest okazja. A podwozie? Gdyby kadłub był monolitem, to wariant z prawej byłby akurat. Bo podpiera. Ale, ponieważ konstrukcja jest złożona, pewniej wygląda wersja z lewej. Sklejka przeniesie obciążenia, śruby podziałają na ścinanie. Ładny statecznik poziomy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 20 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2015 Może jednak podwozie z drutu? Tańszy materiał od blachy duralowej mniejsze problemy z gięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi