Skocz do zawartości

Silnik do Wicherka 50


Piotr21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co do silnika to mam inne plany.Dziękuję za podpowiedź.

Oryginalny OS Max 52 leży u mnie na półce.

Co do podwozia,to boję się ,że miękka sklejka z której zrobione są boczki nie wytrzyma naporu.

Skończyłem właśnie wycinać wzmocnienie spodu z porządnej sklejki 4 mm.

Tak to wychodzi (jeszcze nie wklejone.)

 

Chciałem zbudować wicherka "ortodoksyjnego". z podwoziem z duralu. Poprzedni Wicherek 25 miał podwozie druciane , dużo ładniej prezentuje się duralowe.

Piotr.

post-8829-0-64463600-1432151788_thumb.jpg

post-8829-0-31270200-1432151813_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sklejka może być ale chyba dokleisz do W2,W3 klocki z twardego drewna?

U mnie te klocki trzymają podwozie i jest OK.

Wg.planów są tam takie klocki ale podwozie jest inaczej mocowane.

Boki kadłuba u mnie też delikatne bo sklejkę wyprodukowała Biedronka. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wicherek 25 z planów ma podwozie z drutu ale moje jest inaczej mocowane do kadłuba.

W kadłubie jest sprężyna i te druciane odciągi dobrze amortyzują.

Ta opaska samozaciskowa trzyma zbiornik.

Te 4 śruby mocujące są w klockach przyklejonych do W2,W3.

To wgłębienie od W1 zrobiłem żeby powietrze opływające głowicę enczina miało lepszą drogę. :)

 

post-56-0-94119800-1432233724_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pekinie dziękuję za pomoc.

Trzeba pamiętać , że opublikowane play dotyczą wersji 25P ,czyli oszczędnościowej.

Podwozie w moim chce zamontować tak samo ( z wyjątkiem amortyzacji odciągowej ).

Jeszcze raz dziękuję za fajne zdjęcie.

Mój Wicherek będzie miał silnik z głowicą do góry , więc problem chłodzenia odpada. :)

Dzisiaj mało czasu , więc tylko oszlifowałem statecznik pionowy i zamontowałem zawiasy. (porządne firmy Modela i mają jakieś 20 latek)/.

Zastanawiałem się czy 2 czy 3.Stwierdziłem empirycznie , że 2 wystarczą.

Aha,  wyciąłem także łoże silnika z porządnej sklejki (nie tej z Biedronki  :P ) 2 x 4 mm , 8 nie miałem.

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-99727300-1432235296_thumb.jpg

post-8829-0-18315500-1432235319_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobór silnika wg Schiera:    B)

 

"Wicherek 50"

Poj. silnika - 5,0 cm3

Współczynnik przel. "X" - 2,0

Rozpiętość "R" - 2200 mm

Długość "L" - 1440 mm

Pow. skrzydła "S" - 64,0 dcm2

Pow. stat. poz. "Sh" - 16,0 dcm2

pow. całk. "Sc" 80,0 dcm2

Ciężar średni - 1500 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wszystko się zgadza.

Skan z książki Wiesława Schiera

Masa Wicherka 50 to 1800 g bez wyposażenia.

- płatowiec 1800 g. (optymistycznie)

- silnik 650 g

- aparatura (5 serw po 40 g,odbiornik 10 g , zasilanie 120 g ,kable i wyłączniki 50 g) 380 g

- paliwo 350 g

To razem 3180 g masy startowej.

Daje to obciążenie ok 40 g/dm2

Poza tym , z całym ogromnym szacunkiem dla Papy Schiera , obecne RC różni się "nieco" od tego z 1977 roku ( z tego roku mam książkę)

Pozdrawiam 

Piotr

post-8829-0-40968400-1432299159.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp, doświadczenie robią swoje.

Moja książka jest z 1962 roku, 15 lat różnicy i ciężar Wicherka 50 wzrósł o 300 g. Ale i przybyła wersja "W" z 2 x mocniejszym silnikiem.

Znalazłem tam jeszcze tabelkę z rozmiarem modelu i poj. silnika.

 

A u J. Wojciechowskiego (lata 70-te) kilka ciekawych wykresów, może się komu przydadzą.

Teoria jest podstawą, bo wynika z doświadczeń, obserwacji i badań. Niemniej praktyczne uwagi doświadczonych kolegów są równie ważne. Fajny etap budowy - rozważanie i wybór.

 

post-17179-0-95517600-1432324184.jpg

post-17179-0-12574300-1432324307.jpg

post-17179-0-69384200-1432324315.jpg

post-17179-0-96865900-1432324321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziękuję pięknie za przytoczenie pracy pana Wojciechowskiego.W latach 70-tych jego opracowania były traktowane jako nowocześniejsze niż pana Schiera. Niestety jego książki już nie mam.

Pozdrawiam.

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym , z całym ogromnym szacunkiem dla Papy Schiera , obecne RC różni się "nieco" od tego z 1977 roku ( z tego roku mam książkę)

Chyba nie masz pretensji do papy o to jak będzie wygadało RC w 2015 roku. :)

Miałeś chyba jakieś powody skoro ten model wybrałeś a pewnie jest to powtórka z rozrywki która miała miejsce lat temu xxx :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budujecie z Jackiem Wicherki,kto jest młody a kto stary prawie nie jest ważne. :)

Piszę prawie bo wiek jednak jest ważny Ty możesz kupić silnik o których pisałeś a Jacek raczej nie :)

To jest cudowne co robimy ale podejście do sprawy jest jednak indywidualne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są pretensje do Papy.

To jest nieubłagany postęp technologiczny.

Ale przecież i ja stary ramol i i Jacek (modelarz 115) budujemy Wicherki i to jest cudowne.

Pozdrawiam

Piotr

 

Tylko nie przesadźcie z tym postępem, bo dostaniecie łomot jak ja :-)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj po dłuższej przerwie miałem trochę czasu.

Wkleiłem statecznik pionowy.(myślę ,że prosto tzn. pionowo :huh:

Ster kierunku muszę trochę skrócić gdyż zahaczał o statecznik poziomy.

Prz okazji musiałem podszlifować listewki na końcu kratownicy , tak by statecznik "usiadł" na łożu.

Wkleiłem wzmocnienie pod podłogę na Epidianie 53 i teraz żywica żeluje do jutra.

Martwi mnie słaba sztywność skrzydeł na skręcanie.

Muszę jeszcze wkleić usztywnienia.

Nie wiem który sposób wybrać ?

Pozdrawiam

Piotr

post-8829-0-23878100-1432751916.png

post-8829-0-67901500-1432751931.png

post-8829-0-80586900-1432751988_thumb.jpg

post-8829-0-44123400-1432752009_thumb.jpg

post-8829-0-34805000-1432752035_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.