Marcin K. Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Witam. Tłumik mi się upalił... Na końcu powinien byc kołnierz ok 1mm wiekszy od srednicy kolanka. Z tego co szukałem w sieci to to nie ma takiej części zamiennej. Co z tym zrobić? Czy taka rurka mogła by być z mosiądzu? Zależy mi na w miarę tanim rozwiązaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 witam można zrobić z rurki nierdzewnej , jest z tym trochę zabawy aby uzyskać taki kołnierzyk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 No właśnie. Coś jakby wyoblanie. Tylko jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stanislaw Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 trzeba włożyć trzpień do środka i tulejkę na zewnątrz ścisnąć wszystko w imadle i delikatnie młoteczkiem profilować kołnierz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Tłumik jaki masz, to tłumik do silników Enya 35 do 80. Pomiędzy rurką, która się upaliła a śrubą powinny być dodatkowe dwa listki - numer 73 w spisie elementów w instrukcji 46-4C: http://www.dieselrc.com/download/enya_46-4c.pdf Jeśli nie miałeś tych listków, to może to był powód kłopotów. Gwint gniazda tłumika to M10x0.75. Może ktoś ma ASP 52 pod ręką i pomierzy gwint na tłumiku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 IMHO zamiast wyłupywać prąd i benzynę chyba prościej dać przeciwnakrętkę gwint i tak musisz na rurce zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasi Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Gwint, tak jak pisał Marcin, to M10x0.75 przynajmniej taki jest w ASP 61 a ten ma zamienne części układu wydechowego co ASP 52. Sprawdziłem także wydech z Enya 46-4C i tam też jest taki sam gwint. IMHO zamiast wyłupywać prąd i benzynę chyba prościej dać przeciwnakrętkę gwint i tak musisz na rurce zrobić. Niestety nie da się naciąć gwintu M10x0.75 na tej rurce gdyż jeśli jest to wydech z Enya, a wszystko na to wskazuje, to ta rurka ma średnicę zewnętrzną 7mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Obejrzałam układ mocowania tłumika podany w instrukcji ... Moim zdaniem jest bardzo dobry tylko ma 2 wady ... jest ch...y i do d..y. Aż dziw że tak długo wytrzymało. Jeśli koniecznie chcesz zachować tę starą rurkę to zrobiłbym to tak : Wziął rurkę mosiężną Fi10 nagwintował M10x0.75, starą wlutował na twardy lut w tę nową, Nakręcił przeciwnakrętkę wkręcił całość do silnika ustawił na żądany kąt i za kontrował. Kolejne wyjście miast brać rurki miedzianej nabyć kolanko tłumika od ASP wraz z przeciwnakrętką, przeciąć na na 2 kawałki i wlutować ocalały króciec do jednego z nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić? Najprościej chyba zastosować tłumik z kolankiem od ASP skoro gwinty te same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sasi Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić? Problem w tym, że nawet gdybyś dostał te "listki" to bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie, gdyż konstrukcja gniazda tłumika w głowicy Twojego silnika jest inna niż w głowicy silnika Enya. Różnica ta nie pozwala prawidłowo zacisnąć owych "listków" co powoduje powstanie luzów i uszkodzenie wydechu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Myślałem też nad rura elastyczna ale koszty spore... A jak bym wziął cały tlumik z kolanem z asp? Bez zbędnego spawania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Myślałem też nad rura elastyczna ale koszty spore... A jak bym wziął cały tłumik z kolanem z asp? Bez zbędnego spawania Dziury w niebie nie będzie - pytanie jak z masą i pojemnością tłumika choć przy 4takcie to ostatnie ma marginalne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Problem z tłumikiem zarzegnany. Kupiłem z asp.52fs i pasuje idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi